AndroidHealthClinic

Spiertje rug verrekt + fysio. Hoe nu verder? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Waterman94

Cool Novice
Lid geworden
4 okt 2016
Berichten
183
Waardering
49
Lengte
1m65
Massa
68kg
een tijdje terug had ik jullie tips gevraagd voor als je een spiertje in je (onder) rug hebt verrekt. Dit was bij mij tijdens het deadliften gebeurd.
Toen ben ik toch maar het verstandige gaan doen om en rust te houden en aan de fysio te gaan.

De fysio had mijn rug gekraakt, en na 3 dagen werd mijn rug weer wat pijnlozer en soepeler. Na een maand besloot ik het deadliften en squatten rustig op te pakken dit ging pijnloos.

De volgende leg day ging ik weer rustig deadliften, toen kwam de pijn in een keer terug. En leek alleen maar erger te worden.. dus inmiddels ben ik weer langs de fysio geweest die heeft hem weer gekraakt.

Wat denken jullie,
Verlopig niet meer deadliften/squatten en andere rug oefeningen? Hoelang moet ik dit keer rust houden? 2 maanden 3 maanden.

Word er een beetje verdrietig van als ik zo lang rust moet houden, deadliften en squatten zijn mijn favorite oefeningen.
Maar de pijn in mijn rug is zo 'erg' dat ik niet eens mijn schoenen of broek kan aantrekken zonder dat ik moet zitten of ergens op leunen zodat er geen belasting op mijn rug komt.

Heeft er aub svp iemand ervaring of verstand er van? Of tips:help::dunno:
 
een tijdje terug had ik jullie tips gevraagd voor als je een spiertje in je (onder) rug hebt verrekt. Dit was bij mij tijdens het deadliften gebeurd.
Toen ben ik toch maar het verstandige gaan doen om en rust te houden en aan de fysio te gaan.

De fysio had mijn rug gekraakt, en na 3 dagen werd mijn rug weer wat pijnlozer en soepeler. Na een maand besloot ik het deadliften en squatten rustig op te pakken dit ging pijnloos.

De volgende leg day ging ik weer rustig deadliften, toen kwam de pijn in een keer terug. En leek alleen maar erger te worden.. dus inmiddels ben ik weer langs de fysio geweest die heeft hem weer gekraakt.

Wat denken jullie,
Verlopig niet meer deadliften/squatten en andere rug oefeningen? Hoelang moet ik dit keer rust houden? 2 maanden 3 maanden.

Word er een beetje verdrietig van als ik zo lang rust moet houden, deadliften en squatten zijn mijn favorite oefeningen.
Maar de pijn in mijn rug is zo 'erg' dat ik niet eens mijn schoenen of broek kan aantrekken zonder dat ik moet zitten of ergens op leunen zodat er geen belasting op mijn rug komt.

Heeft er aub svp iemand ervaring of verstand er van? Of tips:help::dunno:

Als het zo erg is dat je je schoenen niet pijnvrij kan aantrekken en het wordt uitgelokt door de DL,dan zou ik deze toch voorlopig laten.
En in samenspraak met de fysio zien wat je nog mag qua trainen.
Als de fysio er geen probleem in ziet zou ik oefeningen doen die geen pijn veroorzaken.
 
Klinkt echt alsof er iets niet goed gedaan wordt.

Zit het in de warming up? Zit het misschien in de vorm van je deadlifts / squats?

Ik denk dat als je de rust pakt en herstelt je dit probleem weer tegen gaat komen. Je zal de bron moeten vinden en dan corrigeren.
 
Op hoeveel procent ben je weer gaan deadliften toen het weer in je rug schoot ?
 
Normaal was mijn start gewicht na het opwarmen 90kg. Ik ben na de fysio terug gegaan naar 60kg
 
Normaal was mijn start gewicht na het opwarmen 90kg. Ik ben na de fysio terug gegaan naar 60kg

Eerst achterhalen wat het probleem is. probleem in de rug,probleem met de uitvoering van de oefening die voor de last in je rug zorgt......
 
Normaal was mijn start gewicht na het opwarmen 90kg. Ik ben na de fysio terug gegaan naar 60kg

4 sets van 5x60 zou geen probleem mogen geven. Maaaanden rust nemen gaat ook niks helpen.
Maar als je dan al door je rug gaat zit er iets niet goed dus moet je fysio je kunnen adviseren wbt versterkende oefening oid, anders een andere fysio zoeken.
 
Oorzaak van het probleem vinden.
 
Back
Naar boven