AndroidHealthClinic

spierverlies fietsen

Bezoekers in dit topic

Borstkas

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
550
Lengte
1m88
Massa
96kg
Heb me eerdaags laten vertellen door een ex-wielrenner die nu al een aantal jaar zich bezig houd met KT, dat wanneer iemand veel fietst, dit zijn spieren af zal breken. Ook wanneer die persoon boven zijn behoeftes eet...

kan me dit niet voorstellen, maar klopt dit? ???

Een wielrenner verbrandt natuurlijk ontzettend veel calorieën.
Gemiddeld per etappe verbranden hun 6000 calorieën. Ook al eten hun boven hun behoefte, hun calorieverbranding > calorie inname.

Fietsen, zoals wij normale mensen doen, heeft natuurlijk geen invloed op spierverlies.

Ook al eten hun boven hun behoefte, hun calorieverbranding > calorie inname.
Huh? Punt is meer dat tegen zoveel verbruik niet op te eten is.

Huh? Punt is meer dat tegen zoveel verbruik niet op te eten is.
Komt dus op hetzelfde neer. Ze verbruiken dus meer dan dat ze (kunnen) eten.

Komt dus op hetzelfde neer. Ze verbruiken dus meer dan dat ze (kunnen) eten.

Jij zegt dat ze boven hun behoefte eten. Als je boven je behoefte eet kom je aan vriend.

Heb me eerdaags laten vertellen door een ex-wielrenner die nu al een aantal jaar zich bezig houd met KT, dat wanneer iemand veel fietst, dit zijn spieren af zal breken. Ook wanneer die persoon boven zijn behoeftes eet...

kan me dit niet voorstellen, maar klopt dit? ???
Burn the muscle feed the fat.

ff ontopic: zodra je boven onderhoud blijft eten icm goed macro's is het praktisch onmogelijk om zoveel spiermassa te verbranden.

Je verbrandt niet zomaar spiermassa.

Met cardio verhoog je alleen de stress op je lichaam. Het ligt dus aan je totaalplaatje of het slim is om cardio te doen (hoe diep je cut, hoeveel carbs, je genen, etc.). Sowieso gaat je lichaam op termijn ook wennen aan de "work-load" van de cardio. Je lichaam wordt er efficienter in. Hormonaal kan het ook wat nadelen hebben als je veel cardio doet (zoals gezegd, meer stress in een omgeving waarin het lichaam geforceerd wordt te "overleven" tijdens ondervoeding). Het zal zeker per persoon verschillend zijn.

Back
Naar boven