MuscleMeat

Spiervolume kwijt

Bezoekers in dit topic

Wanna

Competitive Bodybuilder
Relnicht
10 jaar lid
Lid geworden
10 mei 2013
Berichten
1.615
Waardering
1.329
Lengte
1m80
Massa
97kg
Vetpercentage
13%
Goedemiddag,

Ik had even een vraagje:
Door mijn tentamens heb ik twee weken niet goed kunnen trainen. Nu merk ik dat mijn spieren minder vol zijn en ik dus wat ''platter'' ben. Ook is dit het gevolg van mijn cut. Wanneer ik dus weer 2 weken goed ga trainen pak ik deze ''spiervolume'' dan weer terug?

En zou iemand mij kunnen vertellen wat het effect is van 1 week flink bulken na een lange tijd cutten? Ik heb gezien dat atleten vlak voor hun shoot hun spieren ''volladen'' door extra koolhydraten te eten. Dit effect wil ik dus creeeren voordat ik op vakantie ga. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Groetjes,

Wanna be a bodybuilder
 
Ik denk dat je nog lang niet de stats hebt om je druk te maken over deze soort dingen.

Bedankt dat stelt mij gerust, pijnlijke spiegel maar je hebt gelijk...
 
Platter ben je inderdaad met name in de cut door het gebrek aan carbs.
Las maar eens hoog carb-dag in en dan zal je zien dat je een dag later al een stuk voller staat, zeker als je dan ook nog eens gaat trainen zal de pomp heerlijk zijn.
 
Goedemiddag,

Ik had even een vraagje:
Door mijn tentamens heb ik twee weken niet goed kunnen trainen. Nu merk ik dat mijn spieren minder vol zijn en ik dus wat ''platter'' ben. Ook is dit het gevolg van mijn cut. Wanneer ik dus weer 2 weken goed ga trainen pak ik deze ''spiervolume'' dan weer terug?

En zou iemand mij kunnen vertellen wat het effect is van 1 week flink bulken na een lange tijd cutten? Ik heb gezien dat atleten vlak voor hun shoot hun spieren ''volladen'' door extra koolhydraten te eten. Dit effect wil ik dus creeeren voordat ik op vakantie ga. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Groetjes,

Wanna be a bodybuilder

Dit is geen verlies van spiervolume, maar eerder glycogeen depletie doordat je 2 weken niets hebt gedaan.
Zodra je weer gaat trainen en koolhydraten consumeren ben je zo weer van die platheid af.

Wat je 2de vraag betreft: Doe ff gewoon en ga gewoon lekker op vakantie! ;)
 
Combinatie van lage koolhydraten en vocht, toevallig ook minder gedronken afgelopen 2 weken? Zodra je weer begint en carbs verhoogt zullen je spieren weer meer vocht vasthouden en lijk je een stuk voller (tenminste, dit heb ik altijd).
 
Je glycogeen is laag niks meer of minder, houd een refeed day , houd een goede trainingssessie en de volgende dag oog je gelijk voller
 
Back
Naar boven