MuscleMeat

Spike (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
je buikspieren zijn spieren gelijk anderen, train je ze te vaak zal je geen vooruitgang boeken qua ontwikkeling.

wat wel is, iedereen heeft sowieso al een six pack, en teveel je abs op massa trainen geeft niet zo'n mooi effect.

daarom, voor esthetische redenen en algemene gezondheid, vind ik het beter om je abs zuiver op kracht te trainen. op die manier kan je ze iets vaker trainen, 2 à 3 keer per week.
--------------------------------------------------------------------------------



hoe kan je die dan op hardheid trainen om wel een mooi effect te blijven houden
 
abs die je op kracht traint, worden sowieso harder :D
dit heb ik al in een andere thread behandeld.
 
dus veel reps, 50 ofzo? (en 3 sets?)
 
Spike: Hoeveel herh en sets? En train je de zijkanten ook?

Als je (bij elke spier) aan het eind van de workout een setje van 4-6 herh doet, worden de spieren dan harder of moet je echt een workout op kracht doen hiervoor?
 
Het Beste is om de onderste buikspieren als eerst te doen. Bij de gemiddelde persoon zijn deze spieren vaak niet zo sterk ontwikkeld als de bovenste. Meestal doe ik rond 25 herhalingen en dan altijd met gewicht. En gewoon afwisselen met gewone crunches zonder gewicht en dan meerdere herhalinger
 
Originally posted by TrainingFreak
dus veel reps, 50 ofzo? (en 3 sets?)

als je die andere thread erover leest (hoe spieren harder maken) zal je het weten. en het zijn NIET veel reps.

Originally posted by CrocoDillon
Spike: Hoeveel herh en sets? En train je de zijkanten ook?

ik train niet alleen de zijkanten maar ook de TvA (je natuurlijke riem).

herhalingen en sets is moet je kunnen afwisselen, maar op kracht trainen is over't algemeen meer sets en minder reps.

Originally poster by Ryu
Het Beste is om de onderste buikspieren als eerst te doen. Bij de gemiddelde persoon zijn deze spieren vaak niet zo sterk ontwikkeld als de bovenste. Meestal doe ik rond 25 herhalingen en dan altijd met gewicht. En gewoon afwisselen met gewone crunches zonder gewicht en dan meerdere herhalinger

je rectus abdominis fungeren als één spier, je moet ze dus ook als zijnde 1 spier trainen. ik geloof niet in dat onderste/bovenste. de reden waarom je het bij leg raises onderaan voelt is omdat je dan veel meer de hip flexors in de beweging brengt. en dit zou je volgens mij altijd moeten doen wanneer je buikspieren traint : de rectus en hip flexors samen laten werken.

ik ben dus helemaal geen voorstander van crunches. trouwens die vele herhalingen doen niet zoveel.
 
Nee 4 reps (6 sets) zei je in die thread... maar voor elke spier is dat anders... buikspieren moeten toch meer reps? 6?

TvA is dat die spier die BB gebruiken voor die pose dat ze hun buik helemaal naar binnen trekken (plaatje van Arnold S. die dat heel duidelijk laat zien heb ik ooit gezien)? Die train je dus door uit te ademen en dan je buik zolang mogelijk hard in te trekken, right? 2 of 3 keer per week samen met abs, obliques en hip flexors.
 
de TvA kan inderdaad getraind worden op die manier. maar ook door belaste rotaties (bvb de woodchop is daar een hele goede oefening voor)

en voor elke spier hoeft het niet anders te zijn. je moet zien wat werkt. en buikspieren wragen niet onmiddellijk meer reps hoor. je moet het wat uitzoeken.
 
in die andere tread zeg je dat je 4 sets van 6 reps doen, maar dan krijg je veel spiermassa en dan krijg je toch geen mooi effect volgens jou (bij de buikspieren)
 
4 sets over't algemeen is goed om zowel wat massa als kracht te hebben. aangezien je nooit verschikkelijk veel massa zal winnen in je buikspieren, kan je 6 reps wel doen, maar je moet het zelf voor jou vinden.

variëren is en blijft de beste oplossing, dus je moet niet altijd 6x4 doen of omgekeerd, je moet het zelf wat vinden. gebruik je hoofd.
 
Back
Naar boven