MuscleMeat

Spike's Trainingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jaja.. en die SQ raw neem ik aan!?
 
10 november :

SQ :

70kg*3
100kg*3
120kg*2
140kg*3/6

voelde zeer licht aan :D na 4 sets is het me zelfs gelukt 6 reps nog te doen (heb dus de 2 laatste set in 1x gedaan)

Bench :
70kg*4
90kg*3
105kg*3/6

zelfde verhaal als bij de squat

DL :
150kg*3
175kg*2/6

easy
 
hah, crap, ik heb wat trainingen overgeslagen, afijn, ik heb er een aantal niet opgeschreven :D

maar goed!

training van gisteren :

Squat :
140kg *4/6

goed vlot, no problem

Bench in superset met snatch Deadlift :
95kg *8/6 en 140kg *3/6

dat was iets intensiever :D
 
hebben powerclean/-snatch ook een plek binnen je training?

Wat is je achterliggende gedachte bij deadlifts met snatch grip? enkel grotere rom?
 
powerclean en snatch hebben in de training van mijn coach niet echt een plaats. maar kan nuttig zijn in een powerlifting schema.

de gedachte bij snatch grip deadlift is ten eerste de grotere rom, en ten tweede kan het ook helpen voor de lockout van je deadlift denk ik. want wat wij doen is gewoon de eerste fase van een snatch, dus we hebben plantarflexie (dus de hielen komen van de grond), en we strekken maximaal de heup
 
Laatst bewerkt:
gisteren was een rare training :D

Bench :
105kg *3/4

Incline Bench :
80kg *6/4

Squat smalle stand :
110kg *6/4

Hack deadlift :
130kg *3/4

dat laatste heb ik niet gedaan, maar heb opnieuw snatch deadlifts gedaan met iemand van de gym. deze deadlifte vroeger rond de 285kg en is beresterk. spijtig genoeg kan hij door gebrek aan tijd niet meer trainen zoals vroeger. hij is dan daarmee begonnen en ik heb hem gevolgd :D wat wil je, als jonge gast wil je niet onderdoen voor een oude hond hé :D

dus ik heb 150kg gedaan, no problem
170kg ging verbazend genoeg ook redelijk goed, als was de lockout al een stuk moeilijker
en 180kg is me ook gelukt. heb wel gevoeld dat dit net iets teveel van het goede was voor men onderrug :D ben daar dan gestopt, maar ben wel hartstikke blij met die prestatie... 180kg in snatch deadlift is helemaal niet zo gemakkelijk :)


Vandaag :

daar ik het wat gevoeld heb aan me rug was vandaag voornamelijk een lichte feeder training om me spieren wat te laten herstellen. heb thuis al wat bodyweight oefeningen gedaan om een pomp te krijgen, en op training heb ik lichtjes gebankt, daarna langere reeksjes van 100kg op de squat, en heb ik voor de verandering eens mijn sumo deadlift wat getraind.
 
heb vandaag terug bij filiep (SQUAT)'s gym getraind.

SQ :

155kg *2/4

was zwaar, ik ben die stang niet gewoon en was moe van vandaag ook nog. maar goed, 't was wel boven hé

BE :

120kg *2/3

ging vlot, maar kreeg teveel scheve blikken da'k ermee gestopt ben. nou ja, als je geen 4 sets van 8 reps doet met een lager gewicht dan train je zeker niet he? of dan weet je niet waar je mee bezig bent, OF je traint natuurlijk te zwaar.

DL :

had al zwaar gesquat, dus heb enkel opgebouwd tot een vlotte 180kg single
 
hah, wat een liter melk al niet voor jou kan doen een uurtje voor je gaat trainen!!

was dus in form om't een en 't ander te gaan heffen :D

heb opnieuw bij SQUAT getraind, en hij heeft dus ook gezien dat ik de gewichten goed hef ;)

had zin om te beginnen met mijn favoriete oefening, de deadlift !

110kg *2
140kg *2
160kg *2
180kg *2
volgens SQUAT ging het heel vlotjes, dus heb ik gevraagd of ik 200 derop zou smijten, en hij zei van zeker wel.
200kg *1
en nog vlot ook! moeha :D er zat meer op, maar dit was wel genoeg voor vandaag :)

Bench :

120kg voor een paar reekskes gedubbeld

en daarna eens 122.5kg proberen dubbelen, en ja hoor, is goed gegaan :D

ben daarbij gestopt, was een zeer goeie training!
 
kort en krachtig zoals we zeggen:) goe bezig
 
mr Spike...waar zit ge? Zware rustperiode aan het nemen;) Als ge mee wilt doen aan europese wedstrijden zult ge wat meer moeten trainen zenne:)
 
Spike is hard aan het studeren munk. En hij traint vast nog wel
 
ik ben ook hard aan het studeren hoor :)
 
zwaar werken vooral, heb bijna geen minuut meer voor mezelf. trainen komt er dan ook niet van :s
maar morgen zou ik opnieuw moeten hervatten hoop ik
 
Nog wel doeleinde voor 2004? buiten studeren om! nog kg's in gedachte?
 
Spike, hoe kan jij leven zonder te trainen? Knap hoor, zou ik niet kunnen.

Haha
 
ok, vandaag eerste training sinds ongeveer 1 maand stilliggen op gebied van powerlifting :D

maar geen nood.

ben dan onmiddellijk begonnen met mijn schema dat ik voor mezelf heb opgesteld.

SQ :
70*10
100*8
115*6
120*5
125*4
130*3
135*2
140*2 (moest er maar een doen maar heb't toch maar gedaan)
130*4
120*5

Be :
60*10
90*5 (voelde al zwaarder aan dan ik dacht)
107.5*2/6

dit lukte verbazingwekkend nog. blijkbaar ben ik niet teveel kracht verloren in de bench

Dl :
120*3
140*5/5

ging ook nog..


nu, ben benieuwd of ik veel spierpijn ga hebben morgen :D
 
Dat je spierpijn zult krijgen kun je wel van uit gaan denk ik :P
 
k, door ziekte is mijn schema in duigen gevallen, niet erg, ik hou het wel bij voor een andere keer. werk nu maar verder op hugo's schema, en zal de 21ste raw meedoen.

vandaag dus maar opnieuw erin gevlogen. moest 150kg squatten wat heeel moeizaam is gegaan, maar heb ze toch boven gekregen

110 was zwaar :'( :'( :'( hopelijk komt dit snel terug. alleen deadlift (160kg) viel nog wag mee
 
Back
Naar boven