heel goede week gehad...
MA :
SQ/BE/DL
SQ :
140kg ²/4
BE :
120kg ³/2 en daarna ²/4
heb enkel de 3de rep gemist van de 2de set, voor de rest ging alles goed. was wel zwaar...
DL :
150kg ²/4
no problem daar.
DO :
DL/BE/SQ
DL :
120kg ³
130kg ³
140kg ³
150kg ²
160kg ²/2
Hier heb ik eens alles conventional gedaan. voelde goed aan, geen echt probleem.
BE :
110kg 6/1 daarna 5/5
ging goed. heb 2 setjes niet kunnen doen omdat er een klas uit een nabije school een soort pl contest ging doen en hugo en mezelf moesten begeleiden.
SQ : aangezien de jongeren de rack moestn bezigen voor duidelijke veiligheidsredenen, heb ik samen met een andere gewoon wat verder gesquat (gewoon zoals op wedstrijd, enkel staanders). aanvankelijk moest ik front squatten, maar heb uiteindelijk een paar setjes met 130 gedaan.
hehe, het was dus een interessante dag. we kregen dus een klas over de vloer (98% leken in de ijzersport). de bedoeling was dat ze 3 groepjes gingen vormen, en zo voor elke beweging gingen toppen. hugo stond in voor de theoretische uitleg en de demonstratie. ik ging voor andere groepen helpen met laden afladen, spotten, en aangeven bij't banken.
we hebben toch 1 ventje gezien die mij dijzonder heeft verbaast.... 150kg deadlift, 70kg bench, en 150kg half squat. bijzonder sterk jongetje, en dat voor zijn eerste keer, en met een kleine 60kg...
verder heb ik 2 van de groepen geholpen met de deadlift. elke keer dat er maar weinig overbleven, deed ik mee om de competitie erin te houden en om ze meer rusttijd te geven. lol, ik beloofde ze dat wie er 150kg zou liften, een glas van mij zouden betaald krijgen. maar hoger dan 140kg kwamen ze niet. toch 2 of 3 jonges die 140kg hebben gedeadlift, om dan miserabel te falen met 145kg. en zo heb ik NA mijn training nog een extra uurtje gedeadlift

concentional en zonder riem wel te verstaan...
ZA :
SQ :
70kg 5
120kg ² (dat was me opwarming)
140kg 1
145kg 1
150kg
145kg was erg stabiel, maar te traag naar men zin. bij 150 ben ik daarentegen letterlijk naar beneden en geschoten en trug naar boven.
BE :
70kg 4
110kg ² (dat was opwarming)
120kg 1
125kg 1
130kg 1
tot mijn grote verassing was 130kg zo gemakkelijk als iets !! 130kg is het 1rm waar ik me op baseer om mijn trainingspercentages uit te rekenen. ik had nog 10kg over denk ik, dus ik moet gewoon 150kg drukken op die wedstrijd hé
DL : (hier opnieuw alles sumo)
120kg ² (ff oefening doen, niet echt opwarmen)
150kg 1
160kg 1
170kg 1
170 voelde ik me ietwat nerveus bij omdat ik het sinds mijn blessure niet meer in training had gehoffen. en zonder riem had ik het ook nooit aangedurfd ervoor...
nu was dus de 'moment de vérité' ik moest en zou hier die 170kg deadliften zonder riem en van de eerste keer.
heb effe de adrenaline opgeroepen, en me dan bliksemsnel aan de stang gezet, vastgenomen, adem in genomen en hem redelijk gemakkelijk van de vloer gehoffen! en dat was het einde van mijn workout!