AndroidHealthClinic

Spike's Trainingslog (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Daily Undulating Periodization


Dit wil zeggen dat je Intensiteit en Volume op een dagelijkse basis verandert, en niet gelijkmatig oploopt zoals een gewone lineaire periodisatie schema.
 
Ah, ok, had er nog nooit van gehoord.

Ik vrees toch dat je met een overtraining zult te maken krijgen na verloop van tijd, maar als je het niet probeert kan je het niet weten. Hou ons op de hoogte hoe je lichaam reageert op dagelijkse training.
 
vandaag opnieuw getraind :D

ook volledig kapot, was weer erg drukkend weer...

SQ :

140kg *4/4

BE :

110kg *3/6

viel goed mee

DL plateau :

160kg *2/4

de eerste keer da'k meer dan 150kg neem vanaf een plateau... fokking zwaar man !!!! echt hard aan moeten trekken :)
 
voilà...

deze nacht zwaar (heel zwaar, and it wasn't pretty) doorgezakt, dus ik ben naar de gym gegaan met het id van een hele lichte workout te doen..

hah... yeah right. even later komt de broer van Orhan aan, en ik heb hem dan een beetje uitgedaagd om kleine show-off te doen ;) (mannen hé)

DL : we zijn tot 170kg gegaan. de eerste keer is het hem ni gelukt, dan heb ik hem redelijk gemakkelijk gedaan, en is het hem wel gelukt (met veel moeite)

BE : daar zijn we tot 115 gegaan, ik heb heel gemakkelijk 2 reps gedaan, maar 115 was teveel voor hem, die is blijven liggen. 110 was al nipt maar steady.

't was niet zo heel zwaar, maar toch :D
 
ohja, voor zij die het ni wisten, ik heb elke dag getraind :D

voor de gewichten :

DL :
140-165-170-160-170

BE :
115-115-120-110-115

SQ :
140-155-70-140-70

(de 2 70's zijn front squats)

hehehe, mijn trainingsschema begint russische vormen aan te nemen :D
 
woot, vandaag opnieuw getraind!

SQ :

140kg *1
150kg *1
155kg *1
160kg *1


ging goed, had wat zwaarder kunnen gaan, misschien zelfs 170kg, maar heb't niet gedaan want moest nog sterkste man training doen ;)

BE :

110kg *1
115kg *1
120kg *1
125kg *1
(daar het zo vlot ging besloot ik het om 130kg te wagen. mijn kracht in de bench komt terug, en ik dacht, laten we het wagen)
130kg *1
(ging vlot, dus dacht ik, laten we gaan voor een PR zonder pakje :D)
135kg *1

woot, dit is dus een pr :D ik had misschien 140kg kunnen halen, maar ik ga wachten tot ik 150kg haal in november :D

Boomheffen :

55kg *1
60kg *1
65kg *1
70kg *1 dit ging heel vlot.
75kg *0 ging net niet.... zo zie je dat 5 kg veel verschil maakt. 72,5kg had ik boven gekregen.

Farmer's Walk :

160kg 40m

op de wedstrijd gaan we waarschijnlijk 150kg gebruiken. ik had meer dan 40m kunnen doen, maar wou nog niet forceren.

Tire Flip :

8x in 1m50s

dit is belachelijk lang, zeker omdat ik de band uit stommigheid heb laten vallen. wat natuurlijk klote is en je verliest veel tijd.

Atlas Stones :

70kg*1
80kg *1
90kg *1
100kg *1
110kg *1
120kg *0 en het was bijna op mijn schoot!! ware het niet dat mijn hand gleed... maar ik weet nu dat ik ze kan hebben. 130kg zal ik waarschijnlijk nog niet kunnen heffen op de wedstrijd...

Deze week ga ik het volgende schema hanteren :

Di : PL
Wo : SM
Do : SM
Vr : rust (marktrock voor de Belgen ;))
Za : PL
Zo + Ma : platte rust en vreten.

ik ga de hele week drinken en eten dat ik goed sterk sta.
 
vandaag was het een beetje conditionering voor de wedstrijd :D

DL van blokken :

200kg *2/6

ging vlot... tegen 't einde begon het wel wat te wegen ;)

BE :

90kg *8/4

dit was dus meer een weerstandstraining met wat langere reeksen, echter het gewicht was te licht, dus ik heb gecompenseerd met genoeg explosiviteit ;)

Front SQ :

90kg *3/6

viel goed mee, dat is dus voor het boomheffen en voor de tire flip.
 
Hey wat nu? Kom op spike jij moet het goede voorbeeld geven :p
 
daar bedoel ik dus mee dat je LOG niet up to date is ;)
 
omdat ik nog effe niet getraind heb sindsdien :D

wat ik morgen wel ga doen (of later vandaag, 't is hoe je het bekijkt)
 
goed, na een tijd niet getraind te hebben vanwege een nieuwe tattoo, ben ik vandaag kalmpjes herbegonnen :D

SQ :

120kg 5*2 ging heel vlot maar kreeg snel pijn aan me polsen. opnieuw wat trainen om mijn handen geleidelijk aan nauwer te hebben zonder pijn.

BE :

100kg 3*2 op zich ook niets, ging goed vooruit. wat op techniek gewerkt.

DL :

160kg 1*2

ook goed vlot :D

is een goed begin :D
 
mooi tijdje rust is goed man! nu weer langzaam opbouwen dan kom je zeker hoger uit dan je geeindigt was. :thumbup:
 
idd pappa spike is best sterk :D
 
Hij ruikt sterk :p
 
lol :) wat voor tat heb je laten zetten?
 
Back
Naar boven