AndroidHealthClinic

Spike's Trainingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

CQ_Demolisher zei:
en je was geen homo ? faglar :P

Waar het hart van vol is..... he boy ;)

jij praat alleen maar over faggies.. zoek je een soulmate ofzo :p :p
 
Champ zei:
Waar het hart van vol is..... he boy ;)

jij praat alleen maar over faggies.. zoek je een soulmate ofzo :p :p

en heb ik er wellicht ook 1 gevonden? :P
 
kom, let's keep this on-topic LOL ;)

heheheh, trouwens, ik heb een goede training gehad, hoewel ik er eigenlijk helemaal niet voor in vorm was.

ik had nog spierpijn van de vrijdag (onder andere aan de hamstrings en de adductoren, de traps en de achterste schouderkoppen), en moe door weinig slaap en uitgaan, EN mijn longen zijn verwoest door wat teveel tabak en een klein virusje denk ik.

niet echt de ideale toestand om een goede training te doen. und doch...

SQ :

Ik heb een grondige verandering gedaan. ik houd de stang nu nog lager op men rug, en ik ben van mijn sportschoenen met een lichte hak (1cm verschil of zo, echt niet veel) overgegaan op mijn deadliftsloefjes. dit wil zeggen dat ik dus zonder hak heb gesquat, zoals het EIGENLIJK zou moeten bij powerlifters en niet-gewichtheffers. Dit vraagt wat meer flexibiliteit ter hoogte van de heupen, maar dat is niet erg, de hamstrings zullen er enkel meer en beter door werken! maar goed, het resultaat was dat ik natuurlijk veel stabieler stond!

70kg *3
100kg *3
120kg *2
140kg *1
150kg *1
160kg *1
170kg *1
175kg *1

niet slecht hé? :D ik moest het na elke reeks wel effe uithoesten, maar goed ;)

BE :

hier was ik wel wat vermoeid, dus dat ging iets minder, maar ik had het wel verwacht.

80kg *2
100kg *1
110kg *1
120kg *1
125kg *1

DL :

lol, dit was dan weer iets om U tegen te zeggen.
we waren met 3, dus ik de anderen wat gevolgd.

120kg *2
170kg *1
175kg *1
180kg *1
185kg *2

ze waren zo een beetje tegen elkander aan't praten over mij, om mij te ontmoedigen (is een spelltje die wij weleens doen), en gewoon om het eens te tonen da'k het kon, heb ik 185kg (hetzij wat moeizaam) gedubbeld.
 
Gisteren :

SQ : was iets minder in vorm dan de maandag, maar ik had me voorgenomen van 160kg te dubbelen.

100kg *3
120kg *2
140kg *2
150kg *2
160kg *1x2

ja, dubbelen is me niet gelukt (heb't ook niet geprobeerd), dus heb ik het maar in twee reeksjes gedaan :)

BE :

90kg *4
110kg *2
115kg *2/4

op zich niet veel maar wou niet veel meer doen

DL van blokken :

170kg *4
200kg *2


Vandaag :

SQ : ik had mij dus voorgenomen van vandaag wel 160kg in 1 keer te dubbelen :D

100kg *2
120kg *2
150kg *2
152,5kg*2
155kg*2
157,5kg *2
160kg *2

en dat lukte nog aardig :D

meer heb ik vandaag niet gedaan, was te laat voor mij
 
Vandaag, na 2 sportieve dagen, viel het nog goed mee...

DL :

120kg *2
160kg *2
170kg *3/6

dat valt dus heel goed mee.

BE :

hier wou ik zien of ik 120kg nog een aantal keer kon dubbelen.

70kg *3
100kg *2
120kg *2/3

ja hoor :D heel moeizaam, maar't lukt. i'm not afraid of weights 'nemore :D

Front SQ :

dit heb ik gedaan om mijn polsen wat te trainen. jaja, front squat om je polsen te trainen. op de gewichtheffers manier met 60 kg gesquat om mijn polsen wat te versoepelen.
 
Wordt bij jou met Front SQ ook je strot dicht geduwt??
 
Ik heb een tijd terug iets in mijn hand ernstig verrekt met de gewichtheffers techniek, weken last van gehad. Sindsdien maar weer met de armpjes gekruist, werkt ook wel hoor, er zijn toch geen olympische heffers in mijn gym die mij hoongelach ten deel kunnen laten vallen :)
 
valt nog goed mee... bij zwaardere gewichten al wat meer, maar voor de rest eigenlijk niet zoveel
 
Ik deed altijd al Clean ---> FrontSQ. Olympic Style dus. Mijn FrontSQ max is ongeveer 70% van mijn SQ Max(FULL). Bij jou lijkt dat wel veel lager te liggen spike.

Misschien ligt mijn kracht juist meer bij de FrontSQ, of ben ik gewoon slecht in de normale
 
ik heb het express niet zwaar gedaan. 't was specifiek om mijn polsen te conditioneren :D

maar daar frontsquat gewoon veel quads is, en je als powerlifter voornamelijk met de heupen squat, kan het goed zijn dat de front squat bij mij wat lager is vergeleken met mijn gewone squat.
 
Jij Squat met zeer wijde stance neem ik aan? Zoals ze het bij Westside leren? En met je tenen naar buiten? Barbell laag op de traps?

Zeg maar Powerlifting style dus..

Ik heb hem hoog op m'n traps liggen, doe meestal de Close-stance full squat. Je kan wel minder gewicht gebruiken maar je wordt er wel sterk van.
 
ik word er ook sterk van... afijn, dat hoop ik toch ???

je maakt me bang :p
 
gisteren en vandaag getraind.

gisteren was eigenlijk zo'n k*tdag waarin je niets deftig kan opheffen...

SQ :

155kg *3/6

heb er enkel 3 van kunnen doen, voelde te zwaar aan.

BE :

115kg *2/6

dat was ook niet veel beter... eveneens 3 reeksen gedaan ipv 6

DL :

165kg *2/6

had piece of cake moeten zijn, maar ben ook niet ver geraakt...




Nu ja, de opleiding Lichamelijke opvoeding die ik volg is natuurlijk niet zo simpel. ik moet zeker zien dat ik genoeg slaap heb. het bewijs, ik heb deze nacht meer geslapen, en vandaag ging alles véél beter.

DL : 170kg *3/4

ging op wieltjes, echt waar.

BE : 105kg *4/6

ging ook héél vlot. geen moeite.

FSQ : 100kg *2/4

ook niet echt moeilijk.

nu nog 2 lichte trainingen (maandag en dinsdag) en daarna elke avond goed vroeg slapen om sterk te staan op de wedstrijd.
 
Met sterk bedoel ik dat ik er persoonlijk beter op gain dan op wide enz.

Vind jezelf full squats niet effectief dan?
 
jawel, maar je kan full squats uitvoeren zowel op de eene als op de andere manier hoor, simpele kwestie van de flexibiliteit te ontwikkelen
 
ik ga zo laag ik kan, wat meestal lager is dan parallel, tenzij ik door spierpijn of zo niet zo laag kan.
 
Had ged8 dat je niet zo laag ging omdat het voor de wedstrijd toch niet nodig is
 
Back
Naar boven