XXL Nutrition

Spike's Trainingslog

Bezoekers in dit topic

dinsdag en vandaag nog getraind, maar wel lichtjes.

dinsdag :

140kg 3/6 (sq)
105kg 3/6 (be)
160kg 3/6 (dl)

vandaag :

130kg 5/4 (sq)
90kg 6/4 (be)



dit is mijn strategie voor zondag :

1e Beurten :

SQ : 200
BE : 140
DL : 200

2e Beurten :

SQ : 210
BE : 150
DL : 215

3e Beurten :

SQ : 225 OF 220
BE : pas OF 155
DL : 225


bij de squat zal ik met de 210 wel aanvoelen of 225 mogelijk is of niet, lijkt het met te zwaar, doe ik 220, en probeer ik mijn 600 totaal te redden met een 155kg bench (op voorwaarde dat de 150 mij van de eerste keer is gelukt).

ik ga dus de Unlimited Force drank gebruiken die ik gekregen heb bij't Vlaams kampioenschap. dit bevat 150mg caffeïne. ik zal erbij waarschijnlijk nog een tweetal red bulls benutten.

de red bulls zijn voor de squat en de bank, het zwaar geschut hou ik voor de deadlift ;)
 
Dat wordtdus een fantastische dag voor jouw wanneer alles lukt :)
 
goed, ik zal dan ook maar mijn relaas maken :D

SQ : 200*** 210°°° 225*°*

BE : 130°°° 140*** 140***

DL : 200°°° 210°°° 215*°*

wat me opgevallen is, is dat de jury-leden super streng waren deze wedstrijd. ik heb wel opgevangen dat een tweetal mensen die moesten jureren, die dag hun test moesten afleggen om effectief officiële jury te worden. vandaar dat ze waarschijnlijk ook in geval van lichte twijfel rood hebben gegeven.

Mijn eerste squat ging heel vlot, en was voor velen meer dan diep genoeg, doch ik kreeg 3 rode lampjes te zien. niet erg, het was gemakkelijk, dus over naar 210, wat een pr van 5kg zou geven t.o.v. 3 weken geleden. die deed ik volgens de anderen op EXACT dezelfde manier, zelfde diepte en zo, en ik kreeg 3 witte lampjes te zien. dit was wel raar, maar ik vond het niet erg. dankzij mijn persoonlijke coach Hans (thx again mate) heb ik het aangedurfd om mijn pr van 3 weken te verbeteren met 20kg. ik heb dus 225kg gewaagd. zoals de stand van de lampjes al kan laten vermoeden. is het mij wel degelijk gelukt om het te squatten! Officieus is mijn PR in de squat 225kg (try 'n beat that pieter ;))! maar qua diepte was het voor velen kantje boordje, maar gewoonweg diep genoeg. het was nipt, maar goed. afijn, het werd maar afgekeurd op diepte, wat ik niet erg vind. ik weet dat ik ze kan squatten. ik had werkelijk nooit gedacht dat ik met 225kg had kunnen rechtstaan.

bench press was een ander affaire. ik ben dus mijn bankdrukpakje 3 weken geleden vergeten in Merelbeke, bij Luc. dit wil zeggen dat ik gister geen pakje had om te banken. geen nood, ik mocht het pakje gebruiken van een medelifter, die in een vroeger plateau zat. dit pakje was dan wel ongeveer mijn maat, maar daar het mijn pakje niet is, zit mijn lichaam er niet in, en het spande niet waar het bij mij spannen moest. 130kg heb ik met groot gemak gehaald (had ik even goed raw kunnen doen). ik had gewoon 135 moeten dien opv onmiddellijk 140kg te wagen, maar goed, zo erg is dat nu ook weer niet. is twee keer blijven liggen.

de deadlift was weer een verrassing. ik ben blij te zien dat het de vorige keer niet alleen maar een goede dag was voor de deadlift. ik heb 200kg gedaan, wat wel zwaarder aanvoelde dan vorige keer, maar het ging goed naar boven. idem 210, ging wel ietsjes vlotter dan de 200kg. maar met de moeite die ik heb moeten doen voor die 225kg en 2x 140kg bench was ik dus redelijk wat uitgeput. maar goed, ik waagde dan maar een 5kg PR op mijn deadlift van vorige keer. hier again : ik heb ze boven gekregen! het heeft wel lang geduurd bij de lockout (dit is nu mijn nieuw zwak punt id deadlift). volgens de jury in het midden was het goed, maar voor die aan de zijkant niet. ook zij dachten dat ik het had laten rusten op mijn dijen, net zoals ze die van koen hebben afgekeurd.

heb dus gewoon opnieuw 550kg gedaan, heb de 600kg niet gehaald, had ik slimmer geweest en had die squat en deadlift goedgekeurd geweest, dan had ik een totaal van 575kg kunnen halen. maar goed, ik zal mijn 600kg totaal maar moeten verwezenlijken bij de eerste interclub volgend jaar hé :D

ik denk dat Dries (Wakarea) wat foto's heeft gemaakt, binnenkort zullen ze dus hier op de site te bewonderen zijn :D
 
idd, ik heb 3 foto'kes gemaakt, men filmpke van men eigen wedstrijden stond nog niet vol. één van je 2de poging squat, je 2de poging bench-press en een foto van jij, pieter en mij.
 
ieps, vrijdag opnieuw getraind :

Front Squat :
100kg *2/4

Squat :
140kg *2/4

die twee gingen heel easy :D

Bench :

100kg *6/6

Smal Bench :

80kg *3/6

ook heel easy :D

Stiff leg Deadlift :

100kg *10/6

die training was een beetje om opnieuw weerstand op te bouwen en wat variatie te geven na de laatste zware weken!

vandaag training opnieuw (later op de dag).

ik wil jullie toch al meedelen dat ik een aantal doelen voor ogen heb :D

als eerste doel wil ik op de eerstkomende wedstrijd (de interclubs voor mij) 400 punten scoren. en dit wil ik behalen met 90.0kg lichaamsgewicht! dat moet zeker lukken.
om 400 punten te scoren zou ik een 627.5kg totaal moeten behalen. voor mij komt dit neer op 240kg squat, 157.5kg bank en 230kg deadlift. dit is tevens 2.5kg boven het europees minimum voor de juniors in de -75kg

Als tweede en ultieme doel als junior wil ik nog mijn minimum behalen voor de europese kampioenschappen, in de -90kg. dus ik heb ruim twee en een half jaar om 697.5kg te behalen, of liever nog : 727.5kg (minimum voor de seniors).

natuurlijk behaal ik dit niet onmiddellijk, dus ik zal dit in deelstappen moeten doen.

de eerste deelstap was het minimum behalen voor de -75, zijnde 625kg (met mijn eerste doel heb ik dus ook mijn eerste stap naar het europees gedaan).

daarna wil ik 665kg totaliseren. daarvoor zal ik 255kg moeten squatten, 165kg benchen, en 245kg moeten deadliften. dit is dus +15kg op de squat, +7.5kg op de bench en +15kg op de deadlift. 665kg is tevens het minimum voor de -82.5kg. (nog altijd bij de juniors)

Als voorlaatste stap wil ik dan mijn minimum behalen voor 't europees bij de juniors. daar is een totaal van 697.5kg voor nodig. ik zal met andere woorden ongeveer de volgende cijfers moeten doen : 265kg squat, 177.5kg bench, 255kg deadlift. dat wordt dus +10kg op de squat, +12.5kg op de bench, en +10kg op de deadlift. ja idd, ik zal hard moeten werken op mijn bench, want die zal meer moeten vooruitgaan dan de rest.
als ik dit al heb vóór de europese kampioenschappen van 2006 ben ik al blij.

De volgende stap als junior is om mijn senioren minimum te behalen. dit is een whooping 727.5kg dat ik wil behalen vóór de 25ste augustus 2006. concreet betekent dit een 277.5kg squat, 185kg bench en 265kg deadlift. dus +12.5kg op de squat, +7.5kg op de bench en +10kg op de deadlift.

ik denk eraan opnieuw te beginnen met supplementen zoals creatine en whey, en ik denk er ook aan mij wat te laten volgen door een sportdokter en een sportkinesitherapeut. en ik zou ook een voedingsschema moeten hebben waar ik mij wat aan kan houden. voor ongeveer 4x per dag, en waarmee ik onder de 90kg geraak (niet veel, 89.9 is genoeg) en blijf en toch genoeg kracht heb om mijn doelen te behalen. ik weet dat ik het kan halen.
 
Hopelijk lukt het hé ;). maar wou jij niet bewijzen dat het zonder (of weinig) supplementen ook kan? :D
 
ja idd, maar ik denk er gewoon aan, ik zeg niet dat ik het ga doen, maar 't is niet altijd mogelijk met mijn tijdsindeling zie ja... vandaar.
 
Yo Spike,

mooie doelen man. heb ongeveer de zelfde doelen. Vorig jaar waren die nog ver weg voor mij maar dit jaar ben ik er zeer dicht bij gekomen.....maar ben dan ook al 22 he....by the way misschien zal ik tegen eind volgend jaar een jongen van uw reeks klaar hebben voor de wedstrijden die tegen dan zeker 600 zal maken in de -90 of -100, hij is even oud als jou, blijven trainen dus...hehe .... hoeplijk raak je hierdoor supergemotiveerd!
(hij heft nu 2x2x190 enkel met riem, en is supergetalenteerd!!!)
 
vandaag getraind, nog altijd licht maar wel wat weerstand opbouwen hé

SQ :

130kg *6/6
no problem

BE :
105kg *6/6
ging ook vlot, alleen de eerste set was iets zwaarder want heb niet opgewarmd (nou ja, met 't squatten was ik wel al wat warm hoor)

DL :
160kg *3/6

ook geen moeite

was wel slopend, maar niet echt zwaar of zo.
 
vandaag was iets zwaarder :)

Deadlift :

175kg *2/6

ik had eens zin om stoer te doen, dus heb 6 reeksen van 2 gedaan met 180kg, en dat ging nog redelijk goed ook! da's toch 85% van mijn max (210kg officieel), dus zo slecht is da ni.

Bench :

115kg *2/6

dat was ook nog redelijk. had 3 reps kunnen doen maar had geen zin.
 
frontsquat heb ik niet gedaan, dat was pro forma maar voor 100kg doe ik niet echt de moeite
 
Spike, waarom test jij nooit es een ander schema uit? Wie weet is er een schema waardoor je nog beter vooruit kunt gaan. Dat is toch het proberen waard he?

Ikzelf ga nu voor het eerst hetzelfde schema gebruiken dat ik nu de voorbije maanden gebruikt heb en dat enkel voor het banken omdat het me zo geholpen heeft. Voor squat en deadlift ga ik echter terug naar een ander schema op zoek omdat ik nog steeds niet zeker ben ook al squat ik 275 en hef ik 280....
 
De effectiviteit van je 3*3 schema neemt ook af, omdat je het al lang gebruikt (weet je natuurlijk wel). Maar wat zou je (als je het zou vervangen) in plaats nemen voor dit schema?

Dus bijv. russische routine, westside of metal militia?
 
het is het schema van mijn coach, en ik heb er vertrouwen in. trust me, de effectiviteit zwakt niet af. als het iemand 352.5kg en 385kg kan laten squatten, dan zal het mij zeker bij mijn doelen brengen. het is niet zozeer het schema, het is vooral de inzet en recuperatie. 't is een goed schema, ik zal wel veranderen wanneer ik het nodig acht :)
het is een discussie waar men nog altijd niet uit is, is variatie nu zo belangrijk? hoe komt het dan dat mensen jaar in jaar uit hun schema behouden met weinig of geen variatie in en toch aan de top staan? (denk aan ed coan)
 
ok, maar niet iedereen reageert gelijk op een bepaald schema he. ga es da schema van u bekijken, misschien dak het ook eens probeer. voor squat en deadlift dan...
 
Gisteren :

Deadlift vanop plateau
160kg *3/6
dit is altijd moordend :D maar heb effe op mijn tanden gebeten en heb mijn setjes vlot en snel afgewerkt

Bench
110 *4/6
ook niet veel moeite hier, buiten dat het 6 sets waren :D

Squat :
120kg *6/4
heb ik niet gedaan. 't zat er niet meer in die dag... heb dinsdag 3 uur sport gehad + mijn training, woensdag 5 uur sport, waaronder turnen en zwemmen, en donderdag nog eens 3 uur sport... dus je snapt dat ik soms wat moe ben de donderdag :D

Vrijdag :

Squat :
140kg *2
145kg *2
150kg *2
155kg *2
160kg *2
165kg *2
170kg *1

de bedoeling was om 170 ook te dubbelen, maar heb het niet gedaan. niet erg, 170kg zo squatten ging toch niet zooo vlot :D

Bench :
100-115-120-125kg *1

DL :
180kg *1

trainer was er niet, en 't was een blitztraining :D
 
Back
Naar boven