XXL Nutrition

Spike's Trainingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

yeap :D

and i won't go for less then 600kg total :D
 
ach ja, just, ik vergeet nog mijn eigen log in te vullen... goe bezig.

zodus : vrijdag : Sumo DL 120kg*5/2, 130kg*5/2, 140kg*5

bench 110 voor 2 reps

SQ niet veel, 100 voor paar reps.


ja je leest het goed, ik zet er momenteel nog bij dat ik sumo deadlift, want ik ben nu terug overgestapt naar sumo, om de een of andere reden heb ik terug mijn groove gevonden in de sumo en ik ga nu proberen om over de 200 (liefst 220kg of meer) sumo te trekken. op die manier zou ik ook meer uit mijn pakjes kunnen halen dan conventional.

na een weekje of zo schrijf ik wel terug gewoon deadlift op, je weet dan dat ik sumo doe
 
goei plan :D

is 140*5 momenteel je max, of zit je hoger?
 
damn spike, als jij 82 gaat wegen, en ik 80, dan zitten we niet zo ver meer van elkaar, en kan ik niet zeggen dat ik beter ben :( ;)

maar ik ben nog steeds 6 jaar jonger :P
 
jamaja, ik moet zien da'k tot daar geraak hé ;)

en da's niet mijn max, maar omda'k zo lang heb stilgelegen op gebied van pl bouw ik trug langzaam op
 
cool :)

en wanneer ga je nu foto's posten nu je minder weegt? :D
 
neee ge krijgt ze ni te zien :D


ik ga WEL mijn training posten van gisteren.

ik ben dus zelf herbegonnen met op mezelf te trainen voor een tijdje, en ik ben teruggegaan naar de basics. zijnde een 5x5 schema die ik voor 6 weken ga aanhouden. daarna ga ik ff rustig toppen en wsl een ander schema gebruiken als voorbereiding op de wedstrijden in oktober en november. ik zal dan wel zien hoeveel weken het is tot de wedstrijd en zal mijn schema in functie aanpassen.
ook nog iets : ik ga de komende weken ook enkel box squats doen. het zal me techniek zeker geen slecht doen.

voor de komende 6 weken zal mijn week indeling der zo uitzien :

SQ+BE + SQ assist

BE+DL + BE assist

SQ+DL + DL assist



gisteren dus :

SQ+BE

Box Squat : 5x5 @ 125kg

viel nog mee, heb't kunnen vervolledigen, laatste set was wel wat trager.

Bench : 5x5 @ 95kg

ging goed, laatste set zelfs redelijk snel

Assist :

Goodmornings
Leg Curls + Hip extensions
Ab work : actieve kaarsstand, woodchops



klein woordje op de leg curls : ik weet het, ik schaam me!
maar :

wetende dat de hamstrings bi-articulaire spieren zijn, is het belangrijk een oefening te vinden waarbij beide functies (knie buigen/heup strekken) terug te vinden zijn. tot op heden zijn er weinig oefeningen die dat perfect weten te combineren. imo slaagt enkel de echte GHR daarin. daar ik al goodmornings gedaan had besloot ik dus leg curls te doen, gevolgd door heup extensies. op die manier heb ik de 2 functies toch aangesproken.
 
Wat is de GHR? En trouwens he, over die goodmornings... laatst deed ik die ook vrij zwaar. Komt er zo'n kerel naar me toe zegt ie dat ik het verkeerd doe. Ik moest mijn rug hol houden, hoofd omhoog houden anders zou ik mijn onderrug teveel belasten. Maar het is toch zeker de bedoeling je rug recht te houden en je hoofd enigszins naar beneden houden. Anders plaats je toch teveel stress op je onderste ruggewervels die je dan makkelijk kan overbelasten of zie ik dat nu verkeerd?
 
GHR = glute ham raise


je kan de goodmorning op talloze manieren toepassen.

met je rug hol, recht, en zelfs rond.

wat je hebt bij een uitvoering met holle rug is dat je een kleinere bewegingsuitslag hebt, en het meer nadruk legt op hamstrings.

dus hij is op zich niet verkeerd met zijn opmerking, maar jij ook niet.

(persoonlijk hou ik er niet van met mijn hoofd naar beneden te heffen, dus kijk kijk voor me tijdens goodmornings)
 
Damn Spike ik schrok al toen ik die woorden "Leg Curl" zag :D
 
vandaag was Bench Deadlift aan de beurt! (+ bench assist)

Bench Press : 5x5 @ 100kg

woot, ging zelfs vlotter dan verwacht! super dus

Deadlift : 5x5 @ 140kg

ging ook goed vlot. natuurlijk nog altijd sumo hoor :D begi meer kracht te krijgen bij de sumo onderaan. technique is everything :D


Bench Assist :

Triceps extensions
Small bench press
shrugs (voor de set-up van het bankdrukken)


nou nou :D volgende training zal waarschijnlijk SQ en DL zijn... 130kg 5x5 op de box squats en 5x5 @ 145kg voor sumo deadlifts.
 
Matje, ge moet uwen boek invullen;) of train je niet meer misschien....
 
ik train nog, maar ik ben ook nog aan't trainen voor mijne tweede zit hé

en da's lopen :s
 
ge moest is weten... de grootste kloterij van de wereld
 
bon, na anderhalve niet trainen (weeral) kan ik zeggen dat mijn herexamens eindelijk gedaan zijn en ik weer kan trainen!!

vandaag :

Deadlift

60*8
80*8
120*5
130*3
140*2
150*2

zo dat was het, heb niet willen forceren, ik moet er nog wat inkomen. techniek zit wel snor, ik kan breder gaan, en kan mij goed zetten en goed vertrekken.

pullthroughs
60*8
70*8

Sumo Romanian Deadlifts
80*8
80*8

45° incline straight legged sti-ups
bw*8
bw*8
bw*8



volgende training bank :D
 
ah meneer spike gaat er ook weer aan beginnen, wel wat laat he:)

als ge 400 kg wil squatten de 23e zult ge in vorm moen zijn
 
Eh waarom sumo romanians?

En 400kg Squatten!? You have got to be kidding! right? ???
 
nu je het zegt, ik ga ook best sumo romanians beginnen doen ipv gewone.

@ Martijn: waarschijnlijk om de groove van zijn wedstrijddeadlift na te bootsen? :D
 
wrom sumo romanians? lijkt me logisch, daar ik ook sumo deadlift, kan ik mijn hamstrings toch het best versterken met oefeningen die lijken op mijn wedstrijdoefening.


vandaag trouwens bankdrukken :

70*8
90*3
100*2
105*3
110*2
115*2


smal banken

90*5
90*5
 
Back
Naar boven