AndroidHealthClinic

Spike's Trainingslog (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

met mijn gemep en mijn suit (als hij erin geraakt :D) doet hij zo 250 :D
 
hahahha :D

anyway, ik kan no altijd meer banken als u :D

vandaag :

60*2
80*2
100*1
110*1 (met pak, vederlicht)
120*1 (met pak, heel licht)
130*1 (met pak, vlotjes!)
140*1 (met pak, uit de groove geraakt maar nog net gered)
 
je bench belooft voor de 23ste, dat word zeker 150 :thumbs:
 
vandaag toch nog 180kg redelijk vlot gedeadlift en zonder pijn!! zo voortgaan zou'k zo zeggen hej? ;)
 
en het is dus heel zeker goed gekomen zaterdag!
boven mijn verwachtingen uit!

ingewogen @ 89.0

SQUAT :
180kg°°° 195kg°°° 205kg°°°

ben aangenaam verrast dat het mij nog gelukt is om die 205kg te squatten. het was dan ook mijn absolute 1RM voor dit ogenblik want 1gram meer en ik lag er. het is een van mijn lelijkste squats ooit, maar toch goedgekeurd... er is wel een fout opgetreden in het neerschrijven van de resultaten want daat hebben ze mijn 205 neergezet als zijnde afgekeurd, wat niet zo is, hopelijk gaan ze dat op de site goed zetten.

BENCH :
130kg°°° 140kg°°° 147.5kg***

ja dat was wat overmoedig van me (note to self : train more triceps), maar ik wou koste wat kost meer banken dan Pieter... is dus niet gelukt want hij is slimmer geweest met 145. ach, volgende keer beter.

DEADLIFT :
180kg°°° 200.5kg°°° 205kg°°° 207.5kg°°°

tijdens de deadlift ben ik gewoon berserk gegaan. het was grappig om te zien, maar man man man, mijn rug was al kapot van die 205kg squat, en ik had wat reflex spray gebruikt. ik was dus niet zeker dat ik het nog had kunnen halen. maar met een stevige adrenaline stoot en reflexspray valt nog wat te doen lol. die 200.5kg was om toch onmiddellijk het record te halen. en daarna gewoon maar blijven toevoegen omdat ik dacht dat ik nog net meer kon. maar ook die allerlaatste deadlift was naar't schijnt wree lelijk.

anyway, 4 Belgische records, en ik ben sterker NU dan toen ik 5kg zwaarder was, en dat met een opleiding zoals lichamelijke opvoeding, en meer dan een half jaar lang niet deftig kunnen trainen. alles op karakter!! :D

tof tof... van 550kg @ -100 ga ik naar 552.5kg @ -90

me happy
 
Echt heel netjes Spike :thumbs:
 
anyway, vandaag nog eens getraind...

vind het echt k*t dat ik zoveel moet werken voor school...

nu ben ik genoodzaakt van mijn trainingen te minderen, wat erg k*t is...

ook ga ik nu terug trainen bij Filiep (SQUAT), dat is veel dichter bij huis en voor €25 per maand valt het nog goed te doen. ze hebben er een powerrack, genoeg gewichten (2 verschillende stangen trouwens, een officiële eleiko en nog een andere), en de eigenaar gaat zijn oude deadlift plateau opnieuw monteren.

naja, ik zei dus da'k vandaag getraind had :D


squat : heb geëxperimenteerd met een brede stand en gaat me goed af... nu wat verder oefenen hé :D

70*5
100*2
120*2
130*2
140*2
150*2

tegen de 150kg voelde ik wel dat de nieuwe stand wat onwennig was. ben dus niet hoger gegaaan.

Arch Back Goodmornings
70*5
100*5
100*5

viel ook goed mee... voelde de stretch reflex aardig goed met 70kg, met 100kg opeens niet meer LOL

Pin squats (ongeveer 2/3 squat)

140*1
160*1
170*1
180*1
190*1
205*1

ja mensen, en nog raw ook !! was wel pokkezwaar... mijn hams en quads voelden het wel :D maja, gotta be strong dude... volgende keer ga ik voor de 225kg :D

side bends
43*6 elke kant
43*6 elke kant

btw kleine mythe : side bends is NIET voor obliques, maar voornamelijk voor de quadratus lumborum. (kleine voetnoot ; ik denk dat daar mijn zwak punt zit in de onderrug, waardoor ik 2 jaar geleden een blessure door heb gehad)


leuke training :D
 
Nice :thumbs: alleen wel jammer dat je nu zo weinig kunt trainen :(
 
"btw kleine mythe : side bends is NIET voor obliques, maar voornamelijk voor de quadratus lumborum. (kleine voetnoot ; ik denk dat daar mijn zwak punt zit in de onderrug, waardoor ik 2 jaar geleden een blessure door heb gehad)"

True daar doe ik hem ook oa voor... maar denk je dat het zo nodig omdat er in de grote 3 bijna geen zijwaartse bewegingen zijn?

Sterke pin squat trouwens..
 
denk wel dat het kan bijdragen aan de stabiliteit van je heup en onderrug

let : wanneer je achteruit stapt en je stance aanneemt, wat gebeurt er? veelal kantelt je heup zijwaarts.
 
had nog over op de pin squat maar het i vooral het uitstappen dat zwaar is... dat nekt me ook bij wedstrijden... ik zet mij dan wat minder breed dan wat ik normaal zou doen. pin squats zijn een goede manier om dit te verhelpen. en versterkt ook pezen en ligamenten en spieren.

ik ga trouwens het ID van Bud Jeffries toepassen op mijn manier. op deze hoogte ga ik werken naar een soort maximum streefgewicht. dan ga ik om de drie weken de pin 1 gat verlagen. ik ga qua gewichten ook zo te werken : week 1 max gewicht 1 rep, week 2 max gewicht 2 reps, week 3 max gewicht 3 reps. en daarna weer een pin zakken. en zo kan ik zien hoe dicht ik bij dat maximum streefgewicht aanzit. dit ga ik doen na mijn gewone squats. mijn gewone squats zullen op gevoel meestal een zware dubbel zijn. en na de squats en pin squats ga ik aan de goodmornings... arch back en gewoon. dat zou dan vooral voor de deadlift zijn.
 
SUper idd die pins.. heb wel moeite qua flexibiliteit om onder te beginnen. T probleem is imo alleen dat je bij niet volledig squatten ook niet de spieren traint om lager te kunnen komen. Zou altijd full squats erin houden, en in een aparte cyclus afzakken naar onder.

Maar GL
 
ik begin wel niet van onderen... ik begin zoals een gewone squat en zak zo af. ik doe dus gewone partials... is volgens mij iets beter want je hebt dan al vormspanning in je rug en bouw je ook reversal strength op door de eccentrische beweging.

bottom squats ga ik misschien nog eens proberen, vanaf mijn sticking point of zo...
 
Maar als je alleen boven traint, hoe kun je dan de spieren verkrijgen die je nodig hebt voor onderin? (vastus medialis, glutes, hams etc), omdat voroal bovenin de vastum lateralis actief is. Squats bovenin zijn imo eerder een assistance oefening voor je core
 
Trouwens Bud zegt ook dat je de full lifts/ partials moet mixen

Bud Jeffries zei:
When I squated 1,000lbs, what I was doing was staying with the quarter squats five days a week in the 1,000, to 1,100lb range. Doing it every day (a warm up set of 10, three to four singles jumping up to that range and cutting it off there). Staying with one position for at least a couple of days in a row until it felt light amd moved easily. Then I added a small amount to the range of motion. About a half inch. Start over, add more, etc. As I got lower I was maintaining the strength to move that 1,000lbs easily and the confidence as well. I didn't put a belt on until I absolutely had to. As I got lower when I got past the 1/2 squat range, you make a major jump in the percentage of your max lift you're using even though you're staying with the same weight.
 
Maar hoe wil je reversal strength opbouwen als je naar de essentrische contractie geen gebruik maakt van de stretch reflex?
 
Back
Naar boven