MuscleMeat

Spike's Trainingslog (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Unregistered zei:
Maar als je alleen boven traint, hoe kun je dan de spieren verkrijgen die je nodig hebt voor onderin? (vastus medialis, glutes, hams etc), omdat voroal bovenin de vastum lateralis actief is. Squats bovenin zijn imo eerder een assistance oefening voor je core

lees alles, ik blijf gewoon squatten en goodmornings doen... :)

Unregistered zei:
Trouwens Bud zegt ook dat je de full lifts/ partials moet mixen

was ik ook van plan

Unregistered zei:
Maar hoe wil je reversal strength opbouwen als je naar de essentrische contractie geen gebruik maakt van de stretch reflex?

de eccentrische beweging is imo een afgeleide van je stretchreflex. de stretch reflex is enkel dat : een beschermende reactie van je lichaam, die je spieren laat samentrekken om blessures te voorkomen. zodra je in training met eccentrische bewegingen te maken hebt, heb je te maken met een opbouw van reversal strength. hoe groot dat is hangt van andere factoren af ;)
 
vandaag opnieuw squat training !!


ja heb 't wa mer voor de squat tegenwoordig, de kracht moet er terug inkomen mannen!! :D

SQUAT :

70*4
120*4
140*2
150*2
160*1
170*1 !!! jaja zenne, da komt ier precies sneller terug dan gedacht !! :D


PIN SQUAT :

190*1
200*1
210*1

die 210 was zwaar maat!!! ik peis da ik momenteel die 210 ga houden als streef gewicht!!




ik ga volgende squat trainingen trouwens het volgende doen....

ik begin met gewone squats, daarmee bouw ik rustig op zoals ik nu doe, op gevoel wat, beetje lineair (basis hé). daarna doe ik de pin squats, nog altijd volgense de beschreven methode. DAARNA doe ik bottom squats voor singles


zo train ik top en low end van m'n squat en behoud ik als basis mijn squat met full rom
 
ge kunt zien dat ge in februari 700 doet;)
 
lol gij gaat er al vanuit da'k meedoe :D
 
Deejay_Spike zei:
ik ga volgende squat trainingen trouwens het volgende doen....

ik begin met gewone squats, daarmee bouw ik rustig op zoals ik nu doe, op gevoel wat, beetje lineair (basis hé). daarna doe ik de pin squats, nog altijd volgense de beschreven methode. DAARNA doe ik bottom squats voor singles


zo train ik top en low end van m'n squat en behoud ik als basis mijn squat met full rom

Nice nice, now i understand... succes
 
Laatst bewerkt:
bench en deadlift vandaag...

Bench :

gewerkt tot 115kg x2

partial benches :

recht vanaf mijn sticking point... MAAAAAAAAAAAN wat is dat tering zwaar...

110kg lukte amper voor 2 reps, en 120kg is blijven liggen... damnit. naja, nu weet ik wel precies waar 'm zit :D

deadlift,
vlotjes 170kg voor 2 sets van 3

darna heb ik een dik kwartier aan de rekstok gehangen, rechtop en omgekeerd, om mijn ruggegraat te ontlasten


waarom ik dat doe, nou, mijn turnprof (zelf een ervaren turner), heeft even gevoeld op de plaats waar ik zei dat ik af en toe last had, en blijkt dat ik dus een compressie heb aan de linkerkant thv mijn 5de lumbale wervel. nog niets ergs, en zou mij in mijn sport niet storen, daar ik door de oefening en gewoonte zeer stabiel ben in mijn bewegingen. het probleem duikt op wanneer ik bewegingen doe met plotse rotatie. door die compressie schuurt dat dan ahw en geeft mij dat last voor een dag. dus om dit te voorkomen en te minderen doe ik nu regelmatig oefeningen om mijn onderrug te ontlasten. op termijn ook reverse hypers
 
neej, maar zou er wel een kunnen maken voor op de powerrack
 
Hmmm zijn de meningen over verdeelt, een RH op een powerrack.
 
hehe... talk about 'heffen op karakter'

heb toch mooi een pr gehaald weer lol :D


squat :
70*4
120*2
140*2
150*2
160*2
170*1 ik heb dat hier te wild uit de rack gehaald en mee achteruitgestapt. en heb erna weer last gehad van mijn compressie. heb daarna wel onlastingsoefeningen gedaan. en hop naar een tweede set met 170kg, om het toch goed te doen!
170*2 ! nah! op karakter. was wel opvallend licht bij het unracken.... en ik denk dat ik bij de bredere stand ga blijven, ik zit elke keer goed op gewicht en kan goed zakker. gewoon zien dat de techniek derin komt en blijft.

heb daarna nog even gesquat maar ging moeilijk door m'n rug.

heb verder ontlastingsoefeningen gedaan. morgen da ik onderrug en buikspieren trainen.



btw: na mijn training heb ik :

een durum gegeten
200gr steak met 500gr groenten en 125gr volkoren rijst
een halve rijsttaart

hmmmm, feels good to eat :D






[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
**** MAN een sponsor!? HEEL GOED!!

Jaja nu kun je idd vreten met al dat geld

Kleine maaltijd trouwens, Dries houdt me al niet bij met de melk, en jij ook al niet met de steak

Squat was raw gewoon?
 
lol, loop maar niet te hard van stapel hoor, het is een kleine sponsoring. maar ik ben er zeer tevreden mee, en in de toekomst kan dit misschien nog worden uitgebouwd.
 
mijne start maar vanaf januari, maar ik krijg meer :P

nice squat trouwens :D
 
Unregistered zei:
**** MAN een sponsor!? HEEL GOED!!

Jaja nu kun je idd vreten met al dat geld

Kleine maaltijd trouwens, Dries houdt me al niet bij met de melk, en jij ook al niet met de steak

Squat was raw gewoon?
momenteel niet, maar ik tijdens weekend en vakantie dagen zit ik ook aan 10 liter lullo :fu::D
 
10 ?!?! IK zit nu op zon 3-4 liter per dag. smaakt goed :D
 
10 liter melk :s dat je het na achter krijgt zeg.

alletwee gefeliciteerd met je sponser ! niet gedacht dat jullie dat nog zo snel voor elkaar zouden krijgen.
 
Unregistered zei:
Squat was raw gewoon?

jaja squat is raw


mijn training vandaag :

door mijn koppigheid en mijn nieuwe liefde (de powerrack in mijn gym), train ik nu bench altijd met een iets smallere grip dan gewoonlijk (ringvinger/kleine vinger op ringen nu ipv breder). het voordeel is dus dat ik toch een grotere rom heb, waardoor ik meer moeite doe voor men arch (zo train ik men arch) en meer op men triceps train.

bench : opgewerkt tot vlotjes 4reeksen van 2 met 110kg

french press met dumbbell (triceps extensie achter het hoofd dus) ;
30*5
32*5
34*5
36*5x2

was toch ook al behoorlijk lol, ik ga voor de 5x5 met 40kg :D

daarna : smal banken 4 reeksen van 5 met 90kg




morgen, DEADLIFT !!! op het programma : deadliften, extensies, shrugs
 
heb vandaag trouwens men materiaal van Muscle 2 Muscle gekregen! :D

mijn pot eiwit van Scitec nutrition + shaker

en dan nog wat promo materiaal van zijn shop en van Scitec zelf



btw : die hun eiwitten smaken echt goe !!!









[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven