AndroidHealthClinic

Spike's Trainingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ja ja, de eerste keer in wéken dat ik 3x in een week train lol :D

deadlift!!

dl : op gewerkt tot een 4 tal singles met 180kg

daarna ontlastingsoefeningen en statische oefeningen voor de onderrug (zonder gewicht, volgende keer komt daar gewicht bij)

daarna shrugs :
140*5/2 ging ook vlot.

en eindigen met ontlastingsoefeningen, en van niks last :D


maandag begin ik met mijn eerste 6 weken schema ter voorbereiding van het EK...

gewoon een inleidingsschema om mijn weerstand te verhogen, mijn basisliften te verbeteren en dat is het ongeveer.

beginsituatie :
sq : 170x2 en 170x1 Doel : 190x3 of meer
be : 120x2 Doel : 130x3 of meer
dl : 180x1 en dit 3x Doel : 200x2 of meer

is volgens mij op 6 weken wel te bereiken...

goed eten, goe trainen :D

ik zal 4x per week trainen, eerst squat + dl assist, dan bench + bench assist, dan deadlift + squat assist. de 4de training zal een bodyweight training zijn thuis
 
nie te veel denken , heffen:)
 
munk, er zit ook wetenschap achter training, for the case you didn't know ;)
 
tjah, ik kom uit een andere sector, en dat is gewoon een normale manier van werken hoor :D

heffen blijf ik doen zenne :D
 
Bodyweight? Wat voor BW oefeningen? WIl wel eens zien hoe jij dat zou plannen!
 
meer in de trant van plyometrics en andere oefeningen, ben onder andere benieuwd naar die tabata methode voor opdrukken. ik heb veel van die drills al uitgevoerd in andere sporten, en ik dacht, what the heck, zondag wordt dan bench-fun training :D
 
bart, je denkt zo sterk en zo goed in shape te zijn, kom eens tot hier, ik zal je wat drills geven waardoor je je maaginhoud nog eens zal mogen opeten ;) :D
 
mwaaaaaaah!!! feels good to be strong!!

man man, vandaag dus het begin van mijn nieuw schema, en dat is onmiddellijk zeer goed van start gegaan!



op programma vandaag dus Squat + assistance voor deadlift

heb dergelijke schema's wel tof gevonden, daar assistance oefeningen voor deadlift wel carryover hebben op squat, en idem voor squat assistance oefeningen.


Squat :
110*5
130*4
150*2
160*2
170*1
185*1 !!!

170 ging keivlot, en 185 was wel moeizaam maar heb em boven gekregen :D


Romanian deadlifts :
70*5
120*5
130*5/5

damn, na zo'n setjes gaan u benekes wel trillen zenne :D

abs :
leg lifts tot boven hoofd en statisch aanhouden op horizontale positie
sit-ups vanaf omgekeerde houding
30sec handen stand aanhouden (rug en buikspieren leren samenwerken ter stabilisatie van de middensectie). handenstand zo trouwens hé, zonde hulp of iets anders :D let me tell you, na dergelijke oefeningen moet je extra hard je abs en rug opspannen om een correcte houding aan te nemen!

back extensions :
een aantal statische aanhoudingen.


man man man, can't wait till wednesday, that's BENCH day :D

benchen, french presses, smal benchen, en dan waarschijnlijk een oefening voor de rug (dumbbell rowing of zo, goe zwaar)
 
bench vandaag :D jaja, leuke training

bench (pinkies op ringen, dus ruim een hand minder breed dan mijn contest grip) :

70*5
90*3
100*2
105*2
110*2
115*2
120*2
125*1
tof tof tof, met een voor mij nog redelijk smalle grip is het mij toch gelukt om 120kg 2x te banken en 125 1x. 120kg ging zelfs verrassend vlot trouwens :D

dumbbell french press :
32*5
34*5
36*5/5
was wel zwaar op't laatste, damn damn damn :D

narrow bench press :
60*5
90*5/3
daarna ging het niet meer lol, de french press heeft haar tol geëist :D maar jah, beetje weerstand opbouwen mag dus volgende keer gaan we ervoor :)

Dumbbell rowing :
38*5
43*5
54*3

nou, de eerste keer in ruim een jaar dat ik nog een dumbbell raakte om bent over rows te gaan doen. naja, what deadlifts and other sports can do for you :D still got it blijkbaar :) 54 ging eigenlijk nog redelijk vlot. volgende keer opnieuw hé :D en gaan we voor 5*5 :D
 
goeie dumbbell row:thumbs:
 
thx :D

maar ik focus me er niet op, ik doe het als aanvullende oefening om overuse te voorkomen... ik gebruik mijn rug wel bij squat en deadlift en ter stabilisatie bij bench, maar daar moet meer bij of bepaalde delen zouden uit balans kunnen geraken op lange termijn.
 
vandaag deadlift...

door gebrek aan tijd heb ik niets anders kunnen doen, maar jah, beter dit dan niks. ben gisteren trouwens gaan stappen (vertaling voor de belgen ; 'k zen naar nen td geweest)... heb dus 5 uur geslapen en heb nog eens 3 uur sport gehad (atletiek, volleybal en badminton) net voor ik ging trainen dus ik vind dat ik dat niet zo slecht heb gedaan.

Deadlift :

70*10
100*5
120*2
130*2
140*2
150*2
160*2
170*2 pak, straps los
180*2 pak, straps los
190*2 pak, straps aan
200*0
200*0

mja, had het niet echt verwacht, daar ik toch 190kg echt wel vlot heb gehoffen... naja, had ook wel tien setjes achter mij, en niet veel rust dus... heb het tenminste kunnen heffen tot kniehoogte lol...


volgende week 200kg hé :D
 
spike, waarom met pak? Zou je niet eerst beter een grondige basis heropbouwen door raw lifts te doen? Je bent toch maar net terug bezig? En baren missen op training is psychologisch zeer nadelig, geloof me
 
ik had nog es goesting om goed door te trekken :D ma volgende week zal'k et is allemaal zonder pak doen :D


ik voel trouwens dat ik weer spiermassa bijkweek... ik geraakte veel moeilijker in mijn z-suit dan vroeger... en spannen aan de dijen!! spannen!
 
vandaag nog eens het beest uitgehangen :D leuke training :)

70*5
120*3
140*2
150*2
160*2
170*3
180*2

jaa mensen :D die 170kg gingen trouwens goed vlot hoor :D

heb trouwens bij de 2 laatste reeksen telkens mijn broek verder gescheurd, maar ik trek het me niet aan, ik blijf'm aandoen :D 180kg gedubbeld, tof tof :D

voor volgende week heb ik trouwens 2 trainingpartners gevonden, een bodybuilder die stopt met bodbuilding en voor zijn plezier traint en ook eens zwaar wil squatten, en dan een andere. die andere dat is een oude gewichtheffer van 70 jaar die nu trouwens nog altijd 180kg kan deadliften :D pretty impressive huh? is nog een goede kennis van Reding geweest :) ik vraag me trouwens af hoeveel die ouwe nog squat, want ik heb 'm bijna nooit zien squatten...


ne de squat heb ik stiff leg deadlifts gedaan 4 reeksen van 10 met 70kg, niet zwaar maar deed 'm meer voor de lenigheid van men hamstrings.

daarna wat abs en met die bodybuilder nog wag gespeeld met handstanden en dergelijke (hij's een ex-turner)
 
argh, ze hebben mij verwittigd dat ze er niet konden zijn vandaag, maar niet getreurd, spotters vind je altijd :D

vandaag trouwens voor het eerst reeksjes van 3reps met 170kg gesquat, stevig al zeg ik het zelf :D

daarna arch back gm met 110 kg, abs en back extensions en wat ontlastingsoefeningen
 
ohja, heb niet gedeadlift vorige week want was de avond ervoor uitgeweest en was echt wel kapot...

bench heb ik goed getraind, heb verschillende singles met 120kg gedaan.


woensdag ga ik trug proberen te knallen op bench en op deadlift :D
 
Back
Naar boven