MuscleMeat

Spike's Trainingslog (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

ik herstel van een blessure :)

vroeger was het meestal zo eerst 70kg dan 100kg
 
woohooo!! niets last van men rug vandaag, niets, rien, nada, niente!

nou ik had door een of andere reden mijn erector spinae die zo verkrampt waren als iets... ik vraag me af, ik heb gisteren en eergisteren geslapen met maar 1 hoofdkussen ipv 2, zou dit de oorzaak kunnen zijn? echt, mijn rug (middenrug en bovenrug, onderrug is tip-top) buigen en ontstpannen gaat moeilijk, en mijn rug opspannen en recht brengen is redelijk pijnlijk. gelukkig heb ik daar tijdens het trainen niet veel last van gehad.
hmm, ik denk er net aan, ik heb gister gelijk een gek zitten headbangen... kan dat er ook iets mee te maken hebben?

SQ :

50*5
70*3
90*3
100*4/6

enkel hier heb ik wat last ondervonden van mijn erectors maar niet echt veel. ik heb wel niet in mijn gym kunnen trainen dus dat was k*t, omdat de power rack in men oude gym geen fluit waard is... ofwel te hoog, ofwel te laag... oh well, 't was maar 100kg, dus dat gaat nog. nou ja, de stang lag iets te hoog op mijn rug (ik heb ze graag laag), waardoor ik meer op mijn quads werkte dan mijn hams en glutes... afijn...


BE :

100*2
105*2
110*2
115*1
120*1
125*2

100*10


moeha, dat ging goed! zat stabiel.. wel effe wennen aan het ander bankformaat... 125kg ging zo verrassend goed ten opzichte van die 120 dat ik besloten heb om toch maar een tweede rep te doen.

ja die laatste set was gewoon voor de fun :D beetje pomp in de triceps en borst brengen ;) dat was dus effe spelen :D


DL :

de gevreesde deadlift... ik heb besloten toch maar een kans te geven aan de sumo om nu te zien hoe het uitvalt. ik heb gekozen voor een niet te brede sumo (ongeveer even breed als wat ik squat), omdat ik dan nog gemakkelijk aan de stang kan en ik dan ook het gemakkelijkst naar achteren kan kantelen.

60kg*5 wihaa niet moeilijk, alhoewel het weer wennen was aan de positie...

100kg*2 ging goed. start was wat raar tho'
120kg*2
130kg*2
140kg*1 !!!!!!!!!!!

ja en alles zonder pijn of riem (duh)!!!

enig verschil.... het vertrek is wat moeilijker, maar ik heb tenminste geen enkel last gehad aan men rug... ik ga nu beginnen met veel regelmaat de sumo te doen.


en ja natuurlijk, heb abs gedaan erna ;)

Wide situp :

LG*12
10kg*6/2


Roman Chair situp :

10kg*8/2


Incline Situp :

10kg*6


Back Raises :

10kg*10/2


Zo, dat was mijn training! ben blij :D
 
ooowkey... dag na de training...

heb donderdag 100*10 gebencht in mijn laatste (7de) set...

gistern heb ik 100*6/4 mogen benchen.


raad eens welke spiergroep stijf is :D


(hint : not the pecs)
 
Vandaag eerste echte training gehad.


Front SQ :

70kg*2
80kg*2
90kg*2
100kg*2


SQ :

110kg*2/4


Bench :

107,5kg*3/6


DL :

120kg*6/6


Leg Raises :

BW*10-*9


Hyperextension :

15kg*9/2


Incline Situps :

10kg*9-*8


Woodchop :

35kg*12
45kg*8
55kg*6




k, i'm back on track


volgende wedstrijd is 15 februari
 
niet zoveel verschil met vorige workout... alleen wat zwaarder getraind

Front Squat :

70kg²
80kg²
90kg²
100kg²
110kg²

Squat :

115kg²/4

Bench :

115kg²/6

Deadlift :

60kg*6
100kg³
130kg²/6

daarna hyperextensions, standing pulley abs, leg raises.
 
Training wat gewijzigd.

SQ :

100²
105²
110²
115²
120²

Ik dacht dat ik het weer aan me rug ging krijgen hé... k*tgym... ja ik heb dus niet getraind bij Hugo, maar in men vroegere gym... die olympische stang is zo klotig vind ik... zo versleten en glad geworden da'k ze hoger op men rug heb moeten zetten om zeker te zijn da ze ni van men rug zou glijden. maar goed, heb geen last gehad, mijn vrees bleek ongegrond.

Be :

110³/4

ook niet echt moeilijk moet ik zeggen. ze kwamen er explosief uit moet ik zeggen.

Dl :

125*5/5

dit gaat ook goed!


ben blij, alles loop gesmeerd.

en als u mij nu wil excuseren, ik ga mijn kater wegdrinken...
 
erk, mijn polsen waren erg pijnlijk vandaag.... die vroegere gym is eg niks waard... oh well, back to the good place!

Hugo gaat met de volgende interclub trouwens opnieuw meedoen! moeha, dat wil ik gewoon zien!

oh ja, mijn training nu eens


SQ :

120kg²/6


BE :

115kg²/6


DL :

130kg²/6



niet echt veel maar het begint erop te lijken :beerbang:
 
eens begonnen met deadlift...

hmmm, ik moet toch eens oppassen met mijn gewicht... ik weeg al 97kg... ik zou misschien best wat vet moeten verliezen...


training :


DL :

120kg²
130kg²
140kg²/3

BE :

105kg*5/6

SQ :

110kg*4/6
 
redelijk zware workout gehad vandaag. nou ja, ik moet wel gewend raken aan wat zwaardere gewichten... after all, de voglende wedstrijd is al volgende week...

't ging anders wel goed hoor.


SQ :

110kg ²
115kg ²
120kg ²
125kg ²
130kg ²

130kg... pfff, talk about heavy... bon ok, ik kom terug van een blessure, but still :p
ik voel trouwens da'k nog redelijk instabiel ben in de eccentrische fase van men squat als ik volledig naar achter squat. voor't moment is mijn squat een mengeling tussen een achterwaartse squat en een neerwaartse squat. ik voel me zo gewoon het veiligste en het meest stabiel.


BE :

120kg 4 singles

hehe... hoe langer hoe beter zou je kunnen zeggen...
de eerste single was crap... echt crap... ging niet stabiel naar beneden, en kwam traag naar omhoog. stond niet strak genoeg.
tweede single was veel beter. derde ook, ging vlot en stabiel naar beneden, laag op de borst, en in een rechte lijn naar omhoog. vierde was de beste... voelde bijna licht aan.


DL :

120kg ²
130kg ²
140kg ²
150kg voor een single

ging allemaal goed. dnek da'k voor't moment toch bij sumo ga blijven. kan ik mijn rug beter gebruiken. en tevens mijn benen.



verder heb ik een kleine theorie over men onderrug blessure... ik denk dat ik een kleine scheur van de rechter multifidus heb opgelopen.

[Abeelding niet meer beschikbaar]

aangezien de pijn zich op die hoogte heeft voorgedaan, en het niet om mijn erectors ging. anders had men hele rug lam geweest, terwijl het nu enkel mijn onderrug die ik niet kon buigen...
 
GOEDE TRAINING OP HEEL DE LIJN WHASSAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP I FEEEEEEL GOOOOOOD


(en neen dit is geen ongewilde capslock ;) )


SQ :

130kg ²/3

dor mijn recente flexibiliteitsoefeningen is het me gelukt mijn squat wat te verbreden en nog altijd zo goed als full te squatten.
heb eens wat geprobeerd. heb gewoon opgewarmd, en daarna mijn setjes gedaan.
eerste set : ik dacht van 'toch eens zien met een riem, gewoon voor de test'. resultaat : viel tegen. gewicht voelde zwaar aan en de riem stoorde.
tweede en derde set : zonder riem, zo licht als iets. geen moeite whatsoever.

dus nooit geen riem meer op training :D


BE :

115kg ²/4

ook heel goed... zo'n goede week voor de wedstrijd begin ik met stop te benchen. elke rep.
ging zaterdag heel goed met de 120. vandaag met gemak de 115 gedaan. 2 seconde stop telkens.

het is tevens de stop die ik op wedstrijd wil blijven hanteren.

ik hoop op een 120/130/140 bench... zonder pak nog altijd... zal er pas in mei 1 hebben...


DL :

140kg ²/3

daar de grote verassing..
zoals de meesten wel eens weten, deadlift ik sinds mijn blessure sumo. wel, op aandringen van Orhan, heb ik dus mijn laatste set conventional gedaan... ik zat nog te twijfelen en hij zo bijna tegen mij aan't roepen : niet nadenken niet treuzelen, armen los en komt daarmee recht !
moeha, dat gewicht ging omhoog als niets!
voelde gemakkelijker dan de sumo.

ik ga gewoon veel vaker sumo gebruiken in mijn training. het helpt mij met mijn flexibiliteit, mijn squat en ik gebruik mijn hamstrings beter, en ik gebruik mijn rug op een andere manier.

zal waarschijnlijk 3 weken sumo deadliften, 1 week conventional, en opnieuw 3 weken sumo, 1 week conventional etc...


wihaa!!!
 
effe klein overzicht van laatste 2 'trainingen'

SQ--BE

110*6/3--100*6/3

SQ--BE--DL (wedstrijd)

150/180/210(*)--120/130(*)/135(*)--160/180/200(*)

(* = lift gemist)


Vandaag :

SQ :

120kg ²/6

niet moeilijk, rugpijn was vandaag zo goed als weg al

BE :

115kg ²/6

dit ging wel minder goed... door het zwaar squatten zaterdag deden mijn ellebogen pijn. benchen ging daardoor stukken minder. heb er 1 setje van afgesnoept

DL :

140kg ²/6

effe verder op techniek gewerkt met sumo... gaat goed gaat goed. af en toe wat conventional ertussen en dat is de beste combinatie volgens mij. onderrug was wel opgepompt :D no pain tho'
coolies :D
 
vandaag DL/BE/SQ

DL :

140kg ³/6

niet moeilijk!


BE :

110kg 4/6

wihaa, wel moeilijker dit ;)

Front Squat :

90kg ³/6

was al een hele tijd geleden, dus effe wennen, maar niet echt moeilijk
 
moeha, eerste training van't jaar met zowel SQ als DL gewichten boven de 130kg, niet nodig om te zeggen dat het riemloos blijft :D

SQ :

120kg ²
130kg ²
140kg ²/3

ging goed, en volgens orhan goed laag ook.
heb een nieuwe truuk voor tijdens het squatten... ipv gewoon een t-shirt te dragen, hou ik mijn sweater aan. voelt veel beter, weet zelf niet waarom, but it does. 't is een klein psychologische iets, but if it works!


BE :

120kg voor 6 singles

dit was voornamelijk om op mijn stop te werken... ging goed, al is het moeilijker dan je zou verwachten, zo'n mooie cleane stop.
heb laatste reeks 2 repetities gedaan.


DL :

120kg ²
140kg ²
150kg ²/3

gaat goed, begin de sumoe gewoon te worden, maar kruis is nog wat stijf... maar voor de rest alles goed
 
easy deadlift vandaag :)

SQ :

130kg ³/6

niet heel simpel tho vandaag... hmm oh well


BE :

115 ³/2 en derna ²/4

ging redelijk gemakkelijk, zelfs met telkens een stop... nice. maar ik ga me DEZE week of de volgende een bankdrukpak gaan kopen in Merelbeke.


DL :

140kg ³/4

was simpel. eerste drie sets met een wijde sumo en tenen naar buiten gedraait. laatste set een iets nauwere sumo en tenen recht naar voren wijzend. raar hoe zo'n kleine verandering toch het hele gevoel kan veranderen :D
 
DL :

120kg ²
130kg ²
140kg ²
150kg ²/3


heb alle sets sumo gedaan, enkel de laatste set heb ik het effe gewoon gedaan. viel goed mee, echt goed. moet ik soms zo doen, aan het einde gewoon de laatste set conventional doen. en ja alles nog altijd zonder riem, die gewoonte ga ik blijven houden. ik sta sterker dan voorheen.


BE :

110kg 5/2 en 4/4

wiihaa, is eigenlijk niet zo simpel... maar als ik goed strak blijf valt het nog te doen. volgens de anderen lijkt het veel te simpel, maar ik voel het gewicht toch.


Front Squat :

90kg ³/6

voelde me vandaag grieperig, heb dus slechts 3 sets gedaan.
 
ok, deze training was de officiële training dat aantoont dat ik herstelt ben!


SQ :

100kg ²
110kg ²
120kg ²
130kg ²
140kg ²
150kg ²

deze heb ik echt in alle spoed gedaan... minuutje rusten, nog niet en hop deronder! heb enkel wat langer gewacht na de 130kg en de 140kg... die 2 laatste sets waren moeilijker. de 140 niet zo, maar de 150kg wel... was wel aan't zweten. maar goed, ik kreeg ze boven!


BE :

122,5kg ²/2

baaaaaaah die twee sets voelden zwaar aan... en dan nog zeggen ze dat het gemakkelijk lijkt. brr 'fijn ja, heb er eens met 3xl over praat en dit gebeurt wel wanneer je ervaren wordt... het voelt zwaarder aan maar toch is het vlotter.

120kg ²/4

dit voelde iets lichter aan :) met leg drive gaat het een stuk gemakkelijker :D
ik MOET die 135/140 halen de 29ste... misschien doe ik dan de week erop mee in Zandvoorde, dan is het een Open Bench Press wedstrijd... ik ga volgend weekend denk ik eens een bezoekje brengen aan de stad Merelbeke, voor een bench pak...


DL :

150kg ²/4

niet moeilijk hé

ben toch zo blij dat ik dit allemaal zonder riem kan doen/durf doen! i'm no pussy anymore :D
 
goede week achter de rug gehad.

MA : SQ/BE/DL

SQ :

120kg ³
125kg ³
130kg ³
135kg ³/3

Was echt heel snel voorbij. ik begin wat conditie te hebben. ik denk wel dat ik me een paar zware dumbbells ga aanschaffen om wat aan mijn conditie te werken.


BE :

115 ³/6

voelt wel goed. bankdrukken is veel techniek... bra :p


DL :

140kg ³
145kg ³/3

no comment... oh jawel, ik moest ergens weg dus ik heb de 3 sets in 1 gedaan. lol, 9 reps in 1 keer. (shock effect HHAAHAHA)


Donderdag : DL/BE/FSQ

DL :

150 ²/4

No comment


Be :

110kg 5/6

woot, met 110 deze keer! nice nice, bank gaat goed vooruit


FSQ :

100kg ²/4

no big deal hier.


ZATERDAG : BE

ben vandaag mijn bankdrukpak gaan kopen.
heb dus ook enkel bank gedaan vandaag....

arg, 10 minuten om er deftig in te geraken, pijn en de rest :)
't is wel erg wennen hoor.

maar 't goed nieuws is : 130kg kon ik zelfs niet op mijn borst laten komen! en ik dat gewicht naar me toe rowen (nu begrijp ik heel goed wat westside bedoelt met je lats gebruiken in de bench en met de stang proberen uiteen te trekken), en bleef op een 5-tal centimeters hangen. het gewicht ging ook omhoog als een speer (sterke triceps, lucky me)!
 
heel goede week gehad...

MA :

SQ/BE/DL

SQ :

140kg ²/4


BE :

120kg ³/2 en daarna ²/4

heb enkel de 3de rep gemist van de 2de set, voor de rest ging alles goed. was wel zwaar...

DL :

150kg ²/4

no problem daar.



DO :

DL/BE/SQ

DL :

120kg ³
130kg ³
140kg ³
150kg ²
160kg ²/2

Hier heb ik eens alles conventional gedaan. voelde goed aan, geen echt probleem.

BE :

110kg 6/1 daarna 5/5

ging goed. heb 2 setjes niet kunnen doen omdat er een klas uit een nabije school een soort pl contest ging doen en hugo en mezelf moesten begeleiden.

SQ : aangezien de jongeren de rack moestn bezigen voor duidelijke veiligheidsredenen, heb ik samen met een andere gewoon wat verder gesquat (gewoon zoals op wedstrijd, enkel staanders). aanvankelijk moest ik front squatten, maar heb uiteindelijk een paar setjes met 130 gedaan.


hehe, het was dus een interessante dag. we kregen dus een klas over de vloer (98% leken in de ijzersport). de bedoeling was dat ze 3 groepjes gingen vormen, en zo voor elke beweging gingen toppen. hugo stond in voor de theoretische uitleg en de demonstratie. ik ging voor andere groepen helpen met laden afladen, spotten, en aangeven bij't banken.
we hebben toch 1 ventje gezien die mij dijzonder heeft verbaast.... 150kg deadlift, 70kg bench, en 150kg half squat. bijzonder sterk jongetje, en dat voor zijn eerste keer, en met een kleine 60kg...
verder heb ik 2 van de groepen geholpen met de deadlift. elke keer dat er maar weinig overbleven, deed ik mee om de competitie erin te houden en om ze meer rusttijd te geven. lol, ik beloofde ze dat wie er 150kg zou liften, een glas van mij zouden betaald krijgen. maar hoger dan 140kg kwamen ze niet. toch 2 of 3 jonges die 140kg hebben gedeadlift, om dan miserabel te falen met 145kg. en zo heb ik NA mijn training nog een extra uurtje gedeadlift :) concentional en zonder riem wel te verstaan...


ZA :

SQ :

70kg 5
120kg ² (dat was me opwarming)
140kg 1
145kg 1
150kg

145kg was erg stabiel, maar te traag naar men zin. bij 150 ben ik daarentegen letterlijk naar beneden en geschoten en trug naar boven.

BE :

70kg 4
110kg ² (dat was opwarming)
120kg 1
125kg 1
130kg 1

tot mijn grote verassing was 130kg zo gemakkelijk als iets !! 130kg is het 1rm waar ik me op baseer om mijn trainingspercentages uit te rekenen. ik had nog 10kg over denk ik, dus ik moet gewoon 150kg drukken op die wedstrijd hé :)

DL : (hier opnieuw alles sumo)

120kg ² (ff oefening doen, niet echt opwarmen)
150kg 1
160kg 1
170kg 1

170 voelde ik me ietwat nerveus bij omdat ik het sinds mijn blessure niet meer in training had gehoffen. en zonder riem had ik het ook nooit aangedurfd ervoor...

nu was dus de 'moment de vérité' ik moest en zou hier die 170kg deadliften zonder riem en van de eerste keer.

heb effe de adrenaline opgeroepen, en me dan bliksemsnel aan de stang gezet, vastgenomen, adem in genomen en hem redelijk gemakkelijk van de vloer gehoffen! en dat was het einde van mijn workout!
 
wooho, zware week achter de rug, maar wel erg lekker!

MA :

SQ :

140kg ³/4

BE :

120kg ³/6

hehe, dit is like wat, 92,5% van mijn wedstrijdmax? het wordt tijd da'k eens opnieuw deftig max, want ik ben duidelijk veel sterker geworden.

DL :

150kg ³/4


WOE :

DL :

120kg ²
140kg ²
150kg ²
160kg ²
170kg 1/2

ging erg goed allemaal! 170 voelde niet zo beroerd zwaar aan. (1 rep meer dan vorige week)

BE :

110kg 6/2 daarna 5/4

ook 1 rep meer dan vorige week! hehe, vooruitgang is vooruitgang!

Front SQ :

110kg ²/4

wel redelijk zwaar.



ZA : laatste zware training voor de wedstrijd

SQ :

normaal moest ik met banden 3 singles met 160kg doen... en eventueel hoger gaan moest het gemakkelijk gaan.

70kg ²
110kg ²
140kg 1
160kg 1 (b)
180kg 1 (b)

160 en 180kg voelden bijzonder licht aan! en dat is zeker heel goed! 180kg is ook een gym pr daar ik dat nog niet in training heb gedaan.

BE :

hier heb ik mijn pakje aangedaan om te zien waar ik sta. ik moest normaal zonder pak 3 singles van 125kg doen, maar nu ik het pakje bijhad, maar even goed aandoen voor de wedstrijd.

70kg ³
100kg ²
120kg (p)
130kg (p)
140kg (p)

wihaa, nieuw bankdruk PR is dus 140kg ! en ik had nog véél over. 120kg raakte de borst net niet. 130 wel en vloog omhoog. 140kg ging erdoor met een duidelijke pauze en redelijk gemakkelijk naar boven. wel een pijnlijke bedoening hoor arg!

DL :

150kg 1
170kg 1
175kg x
175kg 1

heb net voor men banken en net erna (voor de dl) nog banden mogen aandoen aan verschillende mensen (die ook aan het voorbereiden waren voor de wedstrijd), dus dat was vrij vermoeiend voor mij en mijn rug. 170kg voelde vrij zwaar aan (nog altijd sumo trouwens). 175kg misste ik zelfs sumo. heb dan maar conventional geprobeerd, en daar vlotte het goed! is dus goed hé, 200kg is een MUST HAVE!

nu nog maandag trainen, en dan denk ik dat ik ga rusten tot zaterdag.
 
Maandag : 2 dagen na wedstrijd, terug kalmpjes aan beginnen

Front SQ :

90kg ²/6

BE :

90kg 6/3

Stiff DL :

100kg 10/3


Donderdag : terug wat 'zwaarder'

DL :

150kg ²/6

BE :

120kg ³/6
(ik heb ze hier niet allemaal gehad, 3 van de 6 sets heb ik slechts 2 reps kunnen doen, de 1e, 2e en laatste set. stond voor de een of andere reden niet stabiel)

SQ :

120kg 6/3

pft, lange reeksen, aaarg!


ZATERDAG : highlight of the week! je zal zien

Front Squat :

110kg ²/6

pis of kak (piece of cake)

Narrow BE :

100kg ³/6

pis of kak

DL from Blocks :

Hier moest ik oorspronkelijk 170kg ³/6 doen, maar hugo zei me dat ik zwaarder mocht gaan, dat was feitelijk zo'n beetje de bedoeling.
ik voelde me redelijk goed, en sinds 170kg als lucht aanvoelde... dit is het geworden :

170kg ³
180kg ³
200kg ³ (dit was al een soort pr want heb nog nooit 200kg gedeadlift, ook niet van blokken)
210kg ²
220kg ²
230kg 1
250kg 1
260kg 1
270kg * *

heb 270kg 2 keer gemist. eerste keer niet genoeg focus (altijd weer diezelfde fout hé...) tweede keer was het wel goed qua focus, en de 270kg heb ik héél nipt gemist. maar door de voorgaande keer was ik wat te moe.

Maar MAN !!! 260 in mijn handen!! hiaaaargh !! ik ben best wel blij! die deadlift was dus vanop blokken dus ik moest zowat 17cm liften. dus van men knieën tot boven.

**** man, 260kg.... voelt wel goed aan om dat gewicht zo eens te voelen.
 
Back
Naar boven