MuscleMeat

spingen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jop

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 mrt 2007
Berichten
442
Waardering
0
Weet er iemand iets om hoger te springen.
 
eens bij de NASA gaan en vragen of zij iets vurigs voor in je aars hebben..
nee, hoger springen eist oefenen volgens mij, waarom wil je zoiets weten op een bodybuildingsforum als ik vragen mag?
 
indzuidbr04joukegarretsen625.jpg
 
Khad een filmje gezien van michael jordan en die springt superhoog en vroeg me af hoe dat ge daarvoor kunt trainen
 
Squaten, olympische oefeningen en plyometrics.

Google is your friend.
 
Dan moet je je benen trainen. Zovaak mogelijk op een bankje springen. Erop, eraf,erop,eraf....
En steeds het bankje waar je op springt verhogen. Tevens erg goed voor de conditie.
 
tegenwoordig is JUMPSTYLE helemaal hot!
 
veel kip en witte bonen eten !

dan schijt je jezelf de lucht in !

:roflol:
 
ik had gehoord dat je op het voorste deel van een trap moest gaan staan, op je tenen, en dan zover omlaag gaan dat je het in je kuiten voelt, en zover weer omhoog gaat dat je weer een aantal cm's groter bent endan elke dag 10 x ofzo. Als iemand andere tips heeft zijn die welkom, want ik probeer ook hoger te springen
 
ik had gehoord dat je op het voorste deel van een trap moest gaan staan, op je tenen, en dan zover omlaag gaan dat je het in je kuiten voelt, en zover weer omhoog gaat dat je weer een aantal cm's groter bent endan elke dag 10 x ofzo. Als iemand andere tips heeft zijn die welkom, want ik probeer ook hoger te springen

lol dus als je je kuiten traint kun je hoger springen lijkt me sterk
 
lol dus als je je kuiten traint kun je hoger springen lijkt me sterk

Zit wel kern van waarheid in hoor. Je kuiten gebruik je wel degeleijk bij omhoog springen. Maar dan moet je niet alleen je kuiten trainen, maar ook je knie en heup extensoren.
 
Nogmaals squat

En je lichaamsgewicht naar beneden doet ook veel
 
Dit heb ik gevonden
Basketbalheld Michael Jordan was een kei in dunken. De ene na de andere bal vond de ring. Toen hij het baseballen ook probeerde, bleek hij minder succesvol. Zijn 2 meter lange lichaam was bijzonder geschikt voor het basketbal.
Hoewel we het langste volk ter wereld zijn, is de gemiddelde Nederlander geen 2 meter. Om de ring dan toch te bereiken moet je over een enorme sprongkracht bezitten.

De sprong is een gecompliceerde beweging, veel gecompliceerder dan hij op het eerste moment lijkt. Spieren uit het hele lichaam moeten op het juiste moment aangespannen worden. Niet alleen onder en bovenbeen spieren, maar ook spieren in de heupen, voet, romp en zelfs armen. Deze spieren kunnen met krachttraining aangesterkt worden. Hieronder wordt een overzicht gegeven van een aantal oefeningen die je daar bij kunnen helpen:

voor het trainen van de quadriceps:
diepe kniebuigingen (ook wel squats genoemd):
zorg hierbij dat je langzaam door je knieën gaat, met een rechte rug, en zo diep mogelijk (zonder dat het pijn doet). Begin met 3 keer 15 herhalingen.

squat-sprong: ga nu wat sneller door je knieën en spring vanuit je diepste punt explosief omhoog. De volgende kniebuiging volgt direct. 3 keer 5 herhalingen

lunges: Maak een grote uitvalspas naar voren. Zak door je voorste knie, met rechte rug, totdat de achterste knie (gestrekt been) de grond raakt. Kom overeind in een beweging waarbij je gelijk terugstapt naar rechte stand (begin positie). 3 keer 10 herhalingen, beiderzijds.

voor het trainen van de kuitspieren:
toe raises: ga op een been op de onderste tree van de trap staan, met je hak over de rand. Ga nu op de tenen staan,houdt dit even vast, en ga dan zo diep mogelijk naar beneden met gestrekt been. (de hak komt dan net onder de trede) 3 keer 30 herhalingen beiderzijds
(je kunt hierbij de stand van je voet wisselen: tenen naar binnen/recht/tenen naar buiten)

Springtouwen: maak hier een gewoonte van. Vier keer per week minstens tien minuten springtouwen. Varieer de sprong door wat te knieheffen, of bij elke sprong met de hak de bil aan te raken.

Op de sportschool zijn er machines en gewichten om specifiek verschillende spiergroepen te trainen. Daar kun je ook terecht voor advies over de gewichten die voor jou geschikt zijn. Buikspieroefeningen zijn zeker een must! Succes!
 
@Jop

je hebt je antwoord gevonden zie ik.
 
Back
Naar boven