XXL Nutrition

Spinning en krachttraining (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Koga

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 apr 2007
Berichten
9
Waardering
0
Hee allemaal,

Deze zomer ga ik een week wielrennen in de Vogezen (Fr.), en ik dacht vanaf nu wat aan krachttraining en spinning te gaan doen voor wat meer conditie en kracht. Zijn er hier mensen met ervaring op dit vlak?

Opzich heb ik al een aardige conditie (elke dag 30 km woon-werkverkeer fietsen en vaak 's avonds nog 30 km wielrennen).
Ik hoef geen brede bodybuilder te worden, dat schiet niet op met fietsen. Maar een beetje gespierder zou welkom zijn :)

Ik ben 23 jaar, 1,79 lang, 65 kg, vet% onbekend.
 
Laatst bewerkt:
1. Een brede bodybuilder word je niet zomaar
2. Geen ervaring mee, ik train alleen om een brede bodybuilder te kunnen worden
 
Ik denk alvast zorgen dat jij bergen eet aangezien je 60 kilometer fietst per dag. Ik zie mijn auto al vermageren moest ik dat doen:)
 
Hallo Koga, ik ben wielrenner en heb wel ervaring met Spinning (in de winter).
Dit is niet echt conditie klimtraining. Wel kracht en interval training.
Veel hangt natuurlijk ook van de instructeur af. Spinning is wel gewoon leuk, en zal je conditie zeker ten goede komen. Als je me wat meer info geeft over hoever je nu staat kan ik je wel wat advies geven voor training (specifiek voor wielrenners) zowel in de fitness als op de weg.
Ik raad spinnen zeker aan (omdat het leuk is) maar je gaat er niet beter van rijden in de vogezen volgens mij.

groeten !
 
Ik ben niet zo ver thuis in de wielerwereld dat ik precies kan zeggen hoever ik ben, maar een tocht van 50 km doe ik vaak zonder stoppen en met een gemiddelde van 27,0 km/h. Verder ben ik nergens super goed in, kan een beetje klimmen, beetje sprinten, van alles wat dus. Zit niet bij een club en heb ook geen wedstrijdmentaliteit.
 
En wat is je doel ?
In de vogezen gaan fietsen, goed ! Maar wil je met andere mannen gaan rijden en laten zien wat je in huis hebt ;) of gewoon alleen fietsen en zien dat je de week doorkomt ?
Als ik je raad mag geven; ga 1 of twee keer in de week spinnen (als je hier zin in hebt) En pik in de fitness inneens wat buik en rug spieren mee. (goed voor fietsers - zeker voor klimmen (zittend) dan komt de kracht echt vandaar uit).
Zie dat je tegen de zomer niet te veel overtollig vet hebt.
En let er op dat als je s'avonds gaat fietsen (30 km of meer) je goed soupel trapt, of probeer hier toch aan te werken.
Verder kun je bijv. 1 keer in de week een klim of kracht training inlassen (waar je ofwel klimtraining; een bergje uitkiest en dit vaak doet, in het zadel op souplesse of krachttraining; een gestaag bergje waar je op een zo groot mogenlijke versnelling (relatief traag) oprijd om zo kracht op te doen.
Let op dat je genoeg recup neemt na een klim of krachttraining (op de fiets).
Ook kan je best 1 keer in de week een duurtraining doen (je zal in de vogezen ook wel vaak redelijke afstanden moeten rijden). Deze moet niet snel gaan, maar wel lang duren. Probeer de volgende keer 60, 70, 80 km te doen op lage hartslag... zodat je tegen de zomer ritjes van 100 km aankunt, dit zal je zeker helpen in de bergen !

groeten !
 
Als je naar de bergen wil moet je gewoon een goede basisconditie hebben. Die bouw je op door lange duurtrainingen.

Spinning is enkel goed als je die basisconditie al hebt, en je je prestatie wil verbeteren.

Ik heb zelf een aantal jaar geleden ook een aantal fietsvakanties gedaan, waaronder Vogezen, Alpen, ... Bij het vertrek in september had ik dan toch telkens minstens 6000km op de teller staan dat jaar. Aan te raden is om mee te doen aan een aantal georganiseerde toertochten, zoals bvb Luik_bastenaken-Luik, RVV, ... in de loop van het jaar.

Zulke reizen zijn totaal niet aan te raden als bodybuilder. Door de zware tochten is het bijna onmogelijk om je lichaam van genoeg voedsel te voorzien.

Oja en idd zoals Cycbuilder al vermelde onderrug en buik trainen!
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een beetje aardig meekomen vind ik al genoeg, ik hoef niet de beste te worden.

Wat voor voeding met eiwit raden jullie dan aan?
 
Ik heb de introtest gehad en dit kwam er uit:

Leeftijd 23
Lengte 179
Gewicht 66,0
BMI 20,6
BMR 1717 kcal
Weerstand 468 ohm
Vet% 9,1
Vetmassa 6,0 kg
Vetvrijemassa 60,0 kg
Lichaamsvocht 43,9 kg

Ideale waarden
Vet% 8-20
Vetmassa 5,2 - 15 kg

Ik zit dus overal net boven de onderste waarde, dus er moet wat bij...
Nou heb ik niet direct zin om 3x in de week naar de snackbar/chinees te gaan, dus hebben jullie tips om met gezond eten verantwoord alles wat op te hogen, zodat ik wat meer reserves krijg?
 
Weerstand ohm ???
En als je meer onder spanning staat ? :D

Je hoeft toch niet ongezond te eten als je meer wil wegen. Eet gewoon meer
Volle melk, kaas, volkoren pasta...
 
ff een heel oud topic afstoffen.

Ik wil beginnen met een combinatie van spinning en krachttraining, spinning voor de conditie en vetverbranding en krachtraining om de spieren te versterken.
Maar ik vroeg me af wat de beste volgorde is eerst krachtraining en dan spinning of andersom?
 
Back
Naar boven