Fitness Seller

spinning en zweten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

no offence aap...maar waarom spin je eigenlijk met jouw fysiek? puur voor conditie? of wil je weer/nog afvallen?
 
met mijn fysiek?? ik wil nog afvallen, vind het leuk en moet mn conditie op peil houden.
 
Misschien een heel dom idee nu, maar meet je lichaamtemperatuur eens als je kan voor en na het spinnen. Wat zou de norm zijn wat max gzond is bij zware inspanning van een uur? Gokje meer dan 39 graden lijkt me niet goed.
 
ik zag er zo uit ja, heel erg dun. Ik wil me vet% omlaag hebben en dus afvallen, maar niet te snel en ik eet genoeg aan kcal, dat houden mn ouders wel in de gaten dus.. maar dat is het doel niet helemaal, doe het vooral omdat k het leuk vind en om sociale contacten te onderhouden.
Nu wil ik eigenlijk meer spiermassa op gaan bouwen en het vet van me onderbuik wegwerken.
 
hoe heette je eerst op dbb?
 
maar ik ben al aangesterkt tot 50 kilo, weeg nu zelfs 53.
 
en ik ga nu slapen, morgen half 9 weer eruit.

trusten allemaal!!
 
Nou, je ziet er op die foto behoorlijk fragile uit hoor!
Misschien vindt je het vervelend dat ik dit schrijf maar je ziet eruit dat je een eetprobleem hebt/had, tenzij je een ernstige lichamelijke ziekte had?
Ik hoop dat je al een eind op de goede weg bent omdat je er al drie kilo's bij hebt!
Volhouden hoor!!!
 
Maar je voelt dus dat je lichaam echt zeg maar opwarmt? Is dit een 'overhit' gevoel of voel je je juist normaal? Met hoe lang doe je het bedoel ik, hoe lang duurt een sessie?

Misschien heb je wel een gebrek aan zweetproductie, dit kan een aandoening zijn (zie: hypohidrosis). Lees ff de diagnose door, je kan ook eens naar een (sport)dokter gaan als je zekerheid wilt.

Jep. Mijn grootvader had daar last van, die kon bijna niet zweten. Als het dan zeer warm was en hij had een hele tijd in zijn tuin staan werken moest hij zijn hoofd in een emmer koud water steken om af te koelen.

Misschien toch eens mee naar de dokter gaan aap?
Wel raar dat je daar nog nooit iets ernstigs mee hebt voorgehad moest je inderdaad aan deze ziekte lijden, weet eigenlijk niet of dat zich op latere leeftijd kan vormen.

Maar het kan ook gewoon zijn dat jij zeer weinig zweet, ik ben net het tegenovergestelde. Ik kan in de winter met een tshirtje rondlopen en nog zal ik zweten! Is anders ook niet erg prettig ;)
 
Kan het zijn dat je gewoonweg te weinig eet, zodat je lichaam niet wil gaan zweten. Ik heb ervaringen gehad met het eten van te weinig voedsel. Als ik dan ging sporten, dan heb ik het over vollebak, ging ik ook niet zweten. Een wetenschappelijke verklaring kan ik er niet voor geven, maar nu ik een goed eetpatroon heb (6 x per dag goed eten) zweet ik weer en behoorlijk ook :)
Ga bij je zelf eens na of je vroeger toen je jonger was, je wel zweette tijdens/na een zware inspanning. Als dit zo is dan zal het geen aandoening zijn,want anihydrosis is een aangeboren afwijking dacht ik zo.

Btw nice to meet you all (ik ben nieuw)

Greet kwaker
 
je moet kracht-training gaan doen met barbells enzo en beter gaan eten. spinning direct mee stoppen anders word je nog magerder.
 
maar met kracht verbrand je minder kcal. Ik dnk om een combi te doen.
 
als je goede KT doet verbrand je evenveel kcal ongeveer. en idd geen cardio meer doen :roflol:

maarja, ksnap ook niet waarom ik nog serieus post :roflol:

misschien voor andere nieuwe mensen die langskomen en dit soort dingen serieus denken.
 
Een KT sessie, indien echt zwaar, kan heel wat energie verbranden. Ok je hebt wel cardio nodig om die extra kcal te verbranden voor vetverlies. Ik ben het wel met je eens om cardio te blijven doen trouwens, maar ik zou het dan eerder doen voor de conditie. Nu moet je eerst wat spiermassa kweken, niet afvallen dus.
 
Wat ik er uit begrijp is dat zij dat niet op de foto was maar had ze een soortgelijk fysiek.
 
Back
Naar boven