MuscleMeat

Spinning (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
De laatste tijd hoor ik steeds meer van spinning

dat is toch dat fietsen?

kan iemand mij daar wat meer over vertellen

en waarvoor is dat allemaal goed?
 
Fietsen op muziek. Muziek inspireert je. Heel erg zwaar voor je blabla ik denk dat Espi.. hier veeeeeeel meeeer over kan vertellen.
 
ik doe hetzelf ook, het is een high-intensity workout (zwaarder dan cardio vind ik):

Spinning / Les Mills RPM-Program:

- Verbetering conditie
(cardiovasculaire fitheid)
- Vermindering lichaamsgewicht
- Verbetering lichaamssamenstelling
- Verbetering spieruithoudingsvermogen
- Vermindering vetpercentage

RPM® is een effectief fietsprogramma voor iedereen die wil afslanken, conditie wil verbeteren of een betere fietsprestatie wil neerzetten. Er is maar één manier om echt af te slanken en dat is door veel calorieën te verbruiken. Uit een vergelijkend onderzoek tussen RPM®, steps, aerobics en trainen met gewichten bleek RPM® het hoogste calorieverbruik per tijdseenheid te hebben. Deze zeer hoge verbranding maakt een einde aan vet op buik, billen en benen. Het ultieme BBB programma dus! RPM® kent een vaste opbouw waarbij elke drie maanden de muziek en de choreografie wisselen

Voor wie is RPM?


Het mooie van RPM® is dat het echt voor iedereen geschikt is. Vrouw of man, jong en oud, beginner of gevorderde. Iedereen kan immers fietsen en de weerstand van de indoor cycle kan door de deelnemer zelf continu op eigen niveau worden afgesteld.

Bovendien zijn indoor cycles volledig af te stellen op jouw lichaam, zodat je altijd comfortabel kunt fietsen. Voor mensen die vaak trainen en allerlei groepslessen volgen, is RPM® een leuke en effectieve crosstraining variatie.


De kracht van RPM


RPM® is een effectief fietsprogramma voor iedereen die wil afslanken, conditie wil verbeteren of een betere fietsprestatie wil neerzetten.

Het vetverbrandingspercentage bij RPM® is heel erg hoog en maakt een einde aan vet op buik, billen en benen.De kracht van RPM® ligt in de eenvoud en het bereiken van je persoonlijke doelen. Bovendien staat RPM® voor een stuk kwaliteit.

RPM® kent een vaste opbouw waarbij elke drie maanden de muziek en de choreografie wisselen. Je weet dus precies wat je te wachten staat!

www.lesmills.nl
www.spinning.com
http://calwestgroup.com/sbac/images/tour/spinning1.jpg
 
Hoevaak doe je dat per week en hoe zit het met de spierverbranding? Ik zag dat ze ook spinning deden bij ons sportcentrum waar ik dus zo aan mee kan doen :)
 
Ik doe 3 keer per week aan RPM.. Vind het waanzinnig om te doen, je kan echt helemaal los gaan. Nou ben ik niet echt met het krijgen van overdreven massa bezig, maar heb iig niet het idee dat ik mezelf er mee "op eet". Gewoon zorgen dat je genoeg te verbranden hebt voordat je op die fiets stapt zal ik maar zeggen. Is volgens mij de ultieme manier om je conditie op te bouwen.
 
Originally posted by sjakkie
Ik doe 3 keer per week aan RPM.. Vind het waanzinnig om te doen, je kan echt helemaal los gaan. Nou ben ik niet echt met het krijgen van overdreven massa bezig, maar heb iig niet het idee dat ik mezelf er mee "op eet". Gewoon zorgen dat je genoeg te verbranden hebt voordat je op die fiets stapt zal ik maar zeggen. Is volgens mij de ultieme manier om je conditie op te bouwen.

als je wilt cutten lijkt me dat ook niet echt handig, je moet dan juist fat burnen. dus gewoon de normale cuttings richlijnen in de gaten houden
 
Originally posted by Scighera


als je wilt cutten lijkt me dat ook niet echt handig, je moet dan juist fat burnen. dus gewoon de normale cuttings richlijnen in de gaten houden


Nou ben ik met RPM 8 kilo afgevallen en ik weet niet of je de foto van mij hier gezien hebt? Kan toch niet echt zeggen dat ik enorm veel spiermassa kwijtgeraakt ben en als dat wel zo zou zijn, was ik hiervoor wel heeeeel groot onder dat vetlaagje geweest :D
 
Ik dacht dat Scighera bedoelt dat je niet moet zorgen dat je genoeg te verbranden heb voor je op die fiets stapt... maw, niet een sportdrankje met veel energie zodat je die suikers verbrand ipv vet. Ik doe bij cardio altijd isostar drinken, als de Kcal teller op de ergometer een beetje klopt drink ik 50% van de energie en 50% zou dus van vet komen. Zo verbrand je je spieren zeker niet (lijkt mij) maar na een hoge intensiteit training (spinning) blijft je stofwisseling een tijdje hoog dus verbrand je uiteindelijk toch meer vet dan die 50% (of als je water drinkt meer dan 100%).
 
Originally posted by CrocoDillon
Ik dacht dat Scighera bedoelt dat je niet moet zorgen dat je genoeg te verbranden heb voor je op die fiets stapt... maw, niet een sportdrankje met veel energie zodat je die suikers verbrand ipv vet. Ik doe bij cardio altijd isostar drinken, als de Kcal teller op de ergometer een beetje klopt drink ik 50% van de energie en 50% zou dus van vet komen. Zo verbrand je je spieren zeker niet (lijkt mij) maar na een hoge intensiteit training (spinning) blijft je stofwisseling een tijdje hoog dus verbrand je uiteindelijk toch meer vet dan die 50% (of als je water drinkt meer dan 100%).

klopt, ik had me niet duidelijk genoeg uitgedrukt. je moet je vetten juist aanspreken. ALs je een lading suiker/kh's naar binnen werkt voor de trainig, wordt dat als brandtof aangesproken
 
Originally posted by sjakkie



Nou ben ik met RPM 8 kilo afgevallen en ik weet niet of je de foto van mij hier gezien hebt? Kan toch niet echt zeggen dat ik enorm veel spiermassa kwijtgeraakt ben en als dat wel zo zou zijn, was ik hiervoor wel heeeeel groot onder dat vetlaagje geweest :D

Oke...je kan je spiermassa dan grotendeels wel gehandhaafd hebben, maar hoe zat het met je herstel? Ik denk dat het een feit is dat het je herstel niet ten goede kan komen...
 
Originally posted by Robin


Oke...je kan je spiermassa dan grotendeels wel gehandhaafd hebben, maar hoe zat het met je herstel? Ik denk dat het een feit is dat het je herstel niet ten goede kan komen...

Ja ok, ik denk best dat als ik niet zoveel zou spinnen ik waarschijnlijk beter zou groeien, maar daarom heb ook in de eerste reactie gezet dat ik niet echt bezig ben met het opbouwen van massa. Als je in een echte opbouwperiode als BB-er ziet lijkt het mij ook niet raadzaam om als een gek te gaan RPM-en. Wil je echter van vet af dan kan je mijn inziens best spinnen zonder al te veel verlies van spier, maar das mijn bescheiden mening
:)
 
Back
Naar boven