XXL Nutrition

Spirulina-alg & Chlorella-alg (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nin

Novice
Lid geworden
31 okt 2011
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
85kg
Vetpercentage
6%
Spirulina is net zoals de chlorella alg een bron van hoogwaardige voedingsstoffen die voorkomt in Azië, het Midden Oosten en de Verenigde Staten. Hij komt voor in bepaalde meren en wordt steeds meer gekweekt in speciale zoutwaterbassins. De topkwaliteit die wij verkopen wordt gekweekt in speciale bassins in Californië an voldoet aan de strenge wetgeving in Amerika. De algen bevatten een scala aan mineralen, aminozuren, sporenelementen, enzymen en vetzuren waarvan een aantal hieronder wordt genoemd. De energie van de zon wordt opgeslagen in de algen. Deze energie speelt een rol bij allerlei belangrijke processen in ons lichaam.

Wat doet spirulina:
  • Reinigt het lichaam en zuivert het bloed
  • Levert hoogwaardige voedingsstoffen
  • Versterkt het eigen afweersysteem
  • Geeft extra energie
  • Verbeterde concentratie
  • Bevordert een natuurlijke stoelgang
  • Zuivert de huid
  • Ondersteunt het herstellend vermogen van de huid
  • Goed voor de bloedsomloop
  • Heeft een gunstige invloed op het uithoudingsvermogen
  • Helpt bij voorjaarsmoeheid/ najaarsmoeheid
  • Voorziet het lichaam van extra ijzer
  • Zeer goede bron van bladgroen, chlorofyl
Hoe te gebruiken: net voor of tijdens een maaltijd. Dosering langzaam opbouwen. In het begin kunt u lichten ongiftigingsreacties krijgen zoals darmkrampen, diarree en hoofdpijn. Drink daarom altijd voldoende water zodat het lichaam de afvalstoffen gemakkelijk kan afvoeren.

Samenstelling per tablet: 500mg spirulina, 5mg plantaardig vet, 4mg kiezelzuur.

-------------------------------------------------------------------------------------

Chlorella is geen geneesmiddel. Het is een plant die tot de familie van de micro-algen behoort. Chlorella doodt geen virussen of microben. Iedere chlorella-cel bevat eiwitten, vezels, chlorofyl, vitaminen, mineralen en aminozuren. Chlorella is een ééncellige alg, één van de oudste vormen van plantaardig leven op aarde. Gebleken is dat de stoffen die zich in de celwand van de chlorella bevinden, zich door een natuurlijk fixerend vermogen kunnne binden met zware metalen als lood, kwik en cadmium en zodoende een sterk reinigende werking hebben. De combinatie van deze reinigende stoffen noemt men ook wel de Chlorella Groei Factor (CGF).

Dankzij het hoge gehalte aan chlorfyl vergemakkelijkt chlorella het verteren van voedingsstoffen als eiwitten en remt het de groei van ongewenste bacteriën. De behandeling van darm- en maagklachten kan met chlorella effectief worden ondersteund. Chlorella maakt het bloed krachtiger; het helpt het calciumgehalte op peil te houden en het verbetert de opname van ijzer. Chlorella geeft weer energie en helpt bij een fenomeen als voor- en najaarsmoeheid. Het versterkt het afweersysteem, ondersteunt het herstel na ziekte en het geeeft voedselallergieën minder kans. Chlorella werkt bloedzuiverend, ontslakkend en darmreinigend.

Hoe te gebruiken: net voor of tijdens een maaltijd. Dosering langzaam opbouwen. Begin met 3x1 pil (30min voor de maaltijd) per dag en bouw dit rustig op tot 3x3 of 4 per dag odat uw darmen kunnen wennen aan de algen. In het begin kunt u lichte ontgiftigingsreacties krijgen zoals darmkrampen, diarree en hoofdpijn. Drink daarom altijd voldoende water zodat het lichaam de afvalstoffen gemakkelijk kan afvoeren.

-------------------------------------------------------------------------------------

Bron: UGA Media publishing.

---------- Post toegevoegd Thu 2 Feb 2012 om 13:50 ----------

Wie van jullie heeft ervaring met bovengenoemde spirulina of chlorella? Ik heb zelf gedurende fysiek intensieve werkzaamheden wel eens spirulina gebruikt, waarbij ik duidelijk een energieboost kreeg van dit product. Ik ben nu van plan om spirulina te gaan gebruiken in combinatie met mijn krachttraining.
 
Heb dit eens genomen toen ik 20 was. Ik persoonlijk denk dat dit product geen reet uithaalt. behoort tot die nepprodcuten zoals die van velform/
 
Heb dit eens genomen toen ik 20 was. Ik persoonlijk denk dat dit product geen reet uithaalt. behoort tot die nepprodcuten zoals die van velform/

+1 was ooit een hype. Nooit iets van gemerkt.
 
Ook ooit eens tijd terug een pot van gekocht, als natuurlijke vervanging voor mijn multi-vitamine tabletten en het sprak me ook wel aan dat het de huid zou verbeteren. Zou het echter niet opnieuw kopen, maar ik gebruik dan ook geen multivitamine meer.

Wat doet spirulina:
  • Reinigt het lichaam en zuivert het bloed
    Zou kunnen
  • Levert hoogwaardige voedingsstoffen
    Zou kunnen
  • Versterkt het eigen afweersysteem
    Niks van gemerkt
  • Geeft extra energie
    Niks van gemerkt
  • Verbeterde concentratie
    Niks van gemerkt
  • Bevordert een natuurlijke stoelgang
    Ja, moest 3x per dag schijten
  • Zuivert de huid
    Niks van gemerkt
  • Ondersteunt het herstellend vermogen van de huid
    Niks van gemerkt
  • Goed voor de bloedsomloop
    Zou kunnen
  • Heeft een gunstige invloed op het uithoudingsvermogen
    Niks van gemerkt
  • Helpt bij voorjaarsmoeheid/ najaarsmoeheid
    Niks van gemerkt
  • Voorziet het lichaam van extra ijzer
    Zou kunnen
  • Zeer goede bron van bladgroen, chlorofyl
    Zou kunnen
 
Oke weinig positiefs dus, ik ga het toch enkele weken proberen en zal dan mijn ervaringen posten.

3x op een dag schijten, wat wil een mens nog meer?
 
ik gebruik het ook al effe dus kzal ook wel eens posten
 
ik neem het al jaren. Koop het in bulk aan (kg tegelijk). Chlorella vooral, spirulina is in theorie minder sterk.

Huid wordt er beter door, minder vettig, gezondere kleur, schijten lukt idd vlotter en ziet pikzwart, minder last van lucht enz...

nadeel is dat ik vlugger verbrand(maar ook bruin wordt), terwijl ik dat normaal vrijwel nooit doe.
 
Back
Naar boven