XXL Nutrition

Spirulina, hoe te verwerken in je voeding?

Bezoekers in dit topic

imnewhere

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2012
Berichten
8.859
Waardering
9.194
Lengte
1m80
Massa
69kg
Ik heb een pot spirulinapoeder gekocht vanwege de gezondheidseffecten van dit goedje. Maar nu weet ik niet hoe ik dit in mijn voeding moet verwerken, zodat de dominante geur en smaak een beetje wegblijft. Toen ik de pot opende ging ik bijna over m'n nek van de geur die vrijkwam. Ik heb 5 gram door m'n havermout gedaan, maar dan blijft de spirulina erg overheersend.

Heeft iemand tips hoe ik spirulina kan gebruiken, zonder die misselijkmakende geur en smaak?
 
en als je halveert 2.5 g smorgens ander 2.5 g rond de middag dat mss optie zo dat de geur niet kotsend is ?
 
en als je halveert 2.5 g smorgens ander 2.5 g rond de middag dat mss optie zo dat de geur niet kotsend is ?
Dat zou ik kunnen proberen. Achteraf had ik misschien beter tabletten kunnen bestellen die je gewoon met een glas water door kunt slikken, om zo die gore smaak te omzeilen.
 
Dat zou ik kunnen proberen. Achteraf had ik misschien beter tabletten kunnen bestellen die je gewoon met een glas water door kunt slikken, om zo die gore smaak te omzeilen.


ja dat zou ook optie zijn pillen.

ben ook niet gek op poeder van dat soort supplementen vind maca poeder ook echt smerig :p
 
Geen idee wat het is, maar zou je er een shake van kunnen maken? Dan is wss nog steeds smerig, maar dan is het iig in één keer weg. Als het je hele havermout verpest, moet je zo'n hele portie wegwerken en dat kan nooit chill zijn.
 
Geen idee wat het is, maar zou je er een shake van kunnen maken? Dan is wss nog steeds smerig, maar dan is het iig in één keer weg. Als het je hele havermout verpest, moet je zo'n hele portie wegwerken en dat kan nooit chill zijn.
Het is een zoutwateralg.
Kan me nog uit een lezing van vorig jaar herinneren dat een prof er niet over te spreken was. Spirulina wordt massaal gekweekt in tanks in de open buitenlucht, niet de schoonste en gezondste manier volgens hem. Zelf heb ik me er nooit zo in verdiept.
 
Het is maar 5 gram? Hoppa het keeltje in gooien en slikken. :o
 
Het is maar 5 gram? Hoppa het keeltje in gooien en slikken. :o
Dan durf ik te wedden dat jij nog nooit een pot spirulinapoeder hebt opengetrokken. :barf:
 
en als je halveert 2.5 g smorgens ander 2.5 g rond de middag dat mss optie zo dat de geur niet kotsend is ?
Ik heb het inmiddels opgelost door 5g spirulina te mengen met 300g havermout. Dan overheerst de geur en smaak niet meer. Maar nu het volgende probleem: ik ben eergisteren dus begonnen met dagelijks 5g spirulina, maar nu zijn mijn scheten ver-schrik-ke-lijk gaan stinken. Het moet bijna wel door de spirulina komen. Gaat dit na verloop van tijd weer over?
 
Ik heb het inmiddels opgelost door 5g spirulina te mengen met 300g havermout. Dan overheerst de geur en smaak niet meer. Maar nu het volgende probleem: ik ben eergisteren dus begonnen met dagelijks 5g spirulina, maar nu zijn mijn scheten ver-schrik-ke-lijk gaan stinken. Het moet bijna wel door de spirulina komen. Gaat dit na verloop van tijd weer over?

BB stinkt nou eenmaal.
 
Ik heb het inmiddels opgelost door 5g spirulina te mengen met 300g havermout. Dan overheerst de geur en smaak niet meer. Maar nu het volgende probleem: ik ben eergisteren dus begonnen met dagelijks 5g spirulina, maar nu zijn mijn scheten ver-schrik-ke-lijk gaan stinken. Het moet bijna wel door de spirulina komen. Gaat dit na verloop van tijd weer over?

geef het de tijd ik zeg zo maar goede scheten moeten stinken toch :D 300 g havermout daar ga je wel van schijten :o
 
Wat een problemen onderga jij voor dat spul. Ik mag toch hopen dat je hier 10 jaar jonger van wordt :p
 
Back
Naar boven