XXL Nutrition

Split aanpassen 4/5-dagen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kiwie

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 mei 2010
Berichten
79
Waardering
31
Lengte
1m77
Massa
81kg
Dag IJzervreters! Ik ben op zoek naar wat ideeën voor het aanpassen van mijn trainingsroutine. Ik gebruik de program builder van Stronger By Science en deel mijn split daarin als volgt op:
1. Upper
2. Lower
3. Push
4. Pull
5. Legs

Dit heeft jaren prima gewerkt. Echter, die losse Pull-dag begint mij wat tegen te staan én ik zou de mogelijkheid willen hebben om om de week vier dagen te kunnen trainen. Dus:
Wk 1: 4 dagen
Wk 2: 5 dagen
Wk 3: 4 dagen
Wk 4: 5 dagen

Enfin, een aantal ideeën spookt nu door mijn hoofd, maar zou graag van jullie vernemen hoe je dit zelf zou aanpakken, mocht je dezelfde wens hebben. Heb zelf al zitten denken aan een Upper/Lower-indeling met een extra dag voor armen en delts of toch maar eens Layne Norton's PHAT-indeling aanhouden (vijf dagen). Dus, zet je ideeën hier maar onder. Ook als je een ideeën hebt voor een indeling voor vijf dagen mag je ze gerust benoemen.
 
Indien je al jaren traint zal je nu ook zichtbaar zwakkere spiergroepen hebben. Zou met 5 dagen trainen pw dan PPL doen en overige 2 dagen inzetten op je zwakkere spiergroepen wellicht nogmaals benen en dan armen/schouders etc.

Als je het idee hebt dat je fysiek compleet in balans is dan gewoon PPL aanhouden en dat het niet uitkomt elke week maakt niets uit dan doe je met 5 dagen PPL PP en week erop L PPL P etc etc etc.
 
Back
Naar boven