MuscleMeat

Split gecombineerd met full body een goed idee? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sebastian

Novice
Lid geworden
12 sep 2020
Berichten
10
Waardering
5
Lengte
1m83
Beste sportmannen en vrouwen,

Wederom ben ik een aantal weken geleden begonnen met sporten na een tijd van afwezigheid

Ik ben begonnen met 3 x per week full body workout, maar ik merk dat ik toch te weinig (schouder) hersteltijd heb ivm mijn blijvende schouderblessure. Nu wil ik graag weer volle bak aan de slag, dus ben ik benieuwd hoe jullie kijken naar een combinatie schema voor 4 dagen per week.

Ik denk hierbij aan het volgende:

Dag 1: rug/biceps
Dag 2: borst triceps
Dag 3: benen schouders
Dag 4: full body incl. Deadlift

Alle trainingsdagen starten met 15 a 20 min. cardio en eindigen met 2 buikoefeningen.

Mijn focus is groei, maar ook conditie en functionaliteit.

Groet,

Sebastian
 
Laatst bewerkt:
Misschien kun je aangeven wanneer je jouw rustdagen hierin plant.
En vertel ook even welke oefeningen je doet, de ene heeft meer invloed op schouders dan de andere.
Welke oefeningen full body oefeningen als afsluiter van de week.
Anders blijven er zo veel variabelen over.
Ik weet er niet zo veel van, maar de kenners willen dit vast graag weten voor ze advies kunnen geven.
 
Maandag: rug/biceps (wekelijks afwisselende oefeningen, maar wel 3x3)
Dinsdag: rustdag
Woensdag: borst/triceps
Donderdag: rustdag
Vrijdag: benen/schouders
Zaterdag: full body
Zondag: rust

Wat oefeningen betreft, probeer ik veel af te wisselen en begin met compound oefeningen en eindig met geïsoleerde oefeningen.
 
Benen en schouders samen, en dan de volgende dag fullbody lijkt me verre van handig.
 
Ik weet niet wat voor schouderblessure je hebt, maar als je al last hebt van een aanslepende schouderblessure zou ik zorgen dat je niet 3x per week pushbewegingen maakt en misschien is die rug dag ook wel een bron van irritatie wat he top 4x per week brengt.
Haal je schouders weg bij je benen en zet ze bij chest als een complete push-dag of doe sowieso je training indelen als UB/LB 2x weeks.
 
Ik weet niet wat voor schouderblessure je hebt, maar als je al last hebt van een aanslepende schouderblessure zou ik zorgen dat je niet 3x per week pushbewegingen maakt en misschien is die rug dag ook wel een bron van irritatie wat he top 4x per week brengt.
Haal je schouders weg bij je benen en zet ze bij chest als een complete push-dag of doe sowieso je training indelen als UB/LB 2x weeks.
Ik heb een kraakbeenschade ter grootte van een 2 euro munt. Maar volgens de fysio kan ik alle oefeningen wel doen, tenzij het pijn gaat doen.

Ik heb de full body dag ingebouwd omdat ik anders bang ben dat de spieren maar 1x pw belast worden, wat ten koste gaat van progressie.
Maar als de full body dag weg te laten valt en mijn schema prima is voor groei, dan laat ik die dag wel weg.

Anders ub/lb dagen en 1 dag voor de armen?
 
Ik heb een kraakbeenschade ter grootte van een 2 euro munt. Maar volgens de fysio kan ik alle oefeningen wel doen, tenzij het pijn gaat doen.

Ik heb de full body dag ingebouwd omdat ik anders bang ben dat de spieren maar 1x pw belast worden, wat ten koste gaat van progressie.
Maar als de full body dag weg te laten valt en mijn schema prima is voor groei, dan laat ik die dag wel weg.

Anders ub/lb dagen en 1 dag voor de armen?
UB/LB 2x per week en nog een 5e dag armen kan prima ja. Zit je in ieder geval aan de hogere frequentie.
 
In 2 weken tijd 4-5 keer ub en 3-4 keer lb trainen. Armendag skippen. Zo doe ik het bij schouder klachten
 
Push borst triceps front en side schouders
Pull rug biceps achterste schouders
Legs hamstrings quads en calves

Kvermoed dat het ook vooral je frontal schouders zijn die last hebben dus hiermee zou je geen probleem moeten hebben ;)

Ik zou geen bepaalde dag op een bepaalde spiergroep koppelen gewoon je spieren in cyclussen draaien.. met dit schema kan je rustpakken voor of tijdens gelijk welke spiergroep.. raad wel minstens 1 rustdag per week aan ;)
Ik draai m push pull legs rest
 
Back
Naar boven