Fitness Seller

Split schema, meningen?

Bezoekers in dit topic

Darcem

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
8 feb 2018
Berichten
341
Waardering
298
Lengte
1m78
Massa
79kg
Hallo,

Ik ben na 2 jaren weer begonnen met trainen en hanteer een 4 of 5 daagse split gevolgd door 30 min cardio. Ben momenteel 7 maanden aan het trainen en vrijwel vanaf het begin aan het cutten vandaar de cardio.

Mijn vraag of mijn trainingschema overkill is en of er eventuele adviezen zijn.

Maandag Borst: 3x8
-Bench press
-Incline benchpress
-Decline dumbell press
-Dumbell of Cable fly
-Low cable fly

Triceps: Meestal gevarieerd maar altijd wel 3 oefeningen bijv:

-Small bench press
-Dip
-Cable pussdown

Dinsdag Back: 3x8
- Lat pulldown
- Behind neck lat pulldown
- Seated cable row (small)
- Bent over Barbell row (onderhands)
- Lower back op het bankje.
- Standing lat pushdown
- Small pull ups (mocht ik hier nog zin in hebben)

Biceps: Varrieerd Bijv:
- Small grip barble curl
- Reverse grip barble curl
- Rope hammer curl

Woensdag Benen 3x8 of 5x5

- Squats
- Legg press
- Machine glute kickback
- Leg extension
- Abductor
- Adductor

Buik:

-Knee up (of hoe dit mag heten)
-Decline benched situps
-Dumbell side bench

Donderdag Schouders: 3x8
-Dumbell Shoulder press
-Millitary press
-Behind the neck press
-Cable front raise
-Cable side raise
-Shrugs
-barbell upright row

Triceps: Varrieerd weer.

Vrijdag of Zaterdag: Soms sla ik op schouderdag de triceps over en pak ik op dag 5 de buik, biceps en triceps nogmaals.

Elke trainingsdag is gevolgd door 30 min cardio.
Zit momenteel in een cut, omdat ik na jaren niet trainen erg dik ben geworden.

Begon om 96,7 Kilo en weeg momenteel 80,4kg.

Ondanks dat ik cut op 2320 Calorieën ben ik toch een stukje sterker geworden. Wellicht spiergeheugen van een paar jaar terug.

-Benchpress 5x100kg
-Squat 6x100kg
-Dumbell shoulder press 8x32kg

Deadlifts pak ik na de cut weer op, heb momenteel een lichte pijn in mijn rug waar ik eerst mee naar de fysio wil.

Graag jullie meningen,

Alvast bedankt,

:cool:
 
1x benen, meer oefeningen borst dan benen, een klassiekertje.
 
1x benen, meer oefeningen borst dan benen, een klassiekertje.

Nomaals een legday een optie? Dag 5 hiervoor gebruiken? Wat probeer je me duidelijk te maken :)
 
Nomaals een legday een optie? Dag 5 hiervoor gebruiken? Wat probeer je me duidelijk te maken :)

Dat je verhoudingen niet goed zijn. Je hebt 5 oefeningen voor één relatief kleinere spier (borst) tegenover 4 oefeningen voor je bovenbenen + hamstrings, wat 2 grote spieren zijn.

Switch naar Push/Pull of UB/LB, dan train je 4x pw. Of ga 3x fb doen, wat me voor jou geen slecht idee lijkt (gezien je wss net begint).

Edit; zie net dat je al even traint
 
Dat je verhoudingen niet goed zijn. Je hebt 5 oefeningen voor één relatief kleinere spier (borst) tegenover 4 oefeningen voor je bovenbenen + hamstrings, wat 2 grote spieren zijn.

Switch naar Push/Pull of UB/LB, dan train je 4x pw. Of ga 3x fb doen, wat me voor jou geen slecht idee lijkt (gezien je wss net begint).

Edit; zie net dat je al even traint

Ik hou het eerst bij de split, dit werkt het fijnste voor mij. Het gaat me nu vooral om het meest effectieve indelen van deze dagen. Ik zal nogmaals kijken naar aanpassingen aan legday. Daarvoor ben ik ook hier. Om advies mbt oefeningen/trainingen te vragen aan de meer ervaren mensen hier op het forum.
 
Ik hou het eerst bij de split, dit werkt het fijnste voor mij. Het gaat me nu vooral om het meest effectieve indelen van deze dagen. Ik zal nogmaals kijken naar aanpassingen aan legday. Daarvoor ben ik ook hier. Om advies mbt oefeningen/trainingen te vragen aan de meer ervaren mensen hier op het forum.

Je hoeft mijn advies niet aan te nemen hoor, maar geloof me dat 90% van de mensen hier je hetzelfde gaan vertellen.

Wat zijn je stats nu? (Squat bench deadlift)

Edit; nogmaals fipo niet goed gelezen, zie je stats al

Je squat net zoveel als je bankdrukt, zie je dat dit niet klopt?
 
Laatst bewerkt:
Ik hou het eerst bij de split, dit werkt het fijnste voor mij. Het gaat me nu vooral om het meest effectieve indelen van deze dagen. Ik zal nogmaals kijken naar aanpassingen aan legday. Daarvoor ben ik ook hier. Om advies mbt oefeningen/trainingen te vragen aan de meer ervaren mensen hier op het forum.


30+ oefeningen voor het bovenlichaam t.o.v. 6 voor het onderlichaam binnen een week.
Net zoveel oefeningen voor de benen als voor de borst (een relatief kleine spiergroep).

De verhoudingen staan nogal scheef, maar dat is inmiddels al wel duidelijk geloof ik.

Zoek een split waarbij alle spiergroepen consequent 2x per week worden aangepakt.


Maar goed, je wilt het blijkbaar bij deze split houden want die is het fijnste voor jou.
Wat ik me dan altijd af vraag is waarom je dan hier toch om advies komt vragen.

En ook: Hoe ervaren ik moet zijn in jouw ogen, voordat je advies om iets anders te gaan doen aan neemt?
 
Laatst bewerkt:
30+ oefeningen voor het bovenlichaam t.o.v. 6 voor het onderlichaam binnen een week.
Net zoveel oefeningen voor de benen als voor de borst (een relatief kleine spiergroep).

De verhoudingen staan nogal scheef, maar dat is inmiddels al wel duidelijk geloof ik.

Zoek een split waarbij alle spiergroepen consequent 2x per week worden aangepakt.


Maar goed, je wilt het blijkbaar bij deze split houden want die is het fijnste voor jou.
Wat ik me dan altijd af vraag is waarom je dan hier toch om advies komt vragen.

En ook: Hoe ervaren ik moet zijn in jouw ogen, voordat je advies om iets anders te gaan doen aan neemt?

Ik ben op basis van jullie reacties toch gaan lezen over de verschillende soorten trainingen. Ik ben me er bewust van geworden dat de manier waarop ik train (elke spiergroep 1x pw) niet effectief is. Ik zal me daarom zoals voorgesteld gaan verdiepen in een split waar ik alles 2x per week pak. Ub/lb of push pull oid.
 
Spiergroepen 2x per week trainen (dus alle) gaat je inderdaad veel meer brengen
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op basis van jullie reacties toch gaan lezen over de verschillende soorten trainingen. Ik ben me er bewust van geworden dat de manier waarop ik train (elke spiergroep 1x pw) niet effectief is. Ik zal me daarom zoals voorgesteld gaan verdiepen in een split waar ik alles 2x per week pak. Ub/lb of push pull oid.

Dat is een goed plan.

Toegevoegde waarde van bijvoorbeeld een LB/UB split indeling, is dat de balans tussen de oefeningen in relatie tot de spiergroepen (onder en boven), automatisch een stuk beter wordt.

Success!
 
Ik ben me er bewust van geworden dat de manier waarop ik train (elke spiergroep 1x pw) niet effectief is.

Als je ervaren genoeg ben om de intensiteit hoog genoeg te krijgen en je volume op die intensiteit af te stemmen kan 1x per week prima werken.

Zijn zat mensen (onder wie ik) die prima resultaten geboekt hebben met HIT.
 
Back
Naar boven