XXL Nutrition

Split schema nakijken svp

Bezoekers in dit topic

Oshellb

Novice
Lid geworden
20 jan 2020
Berichten
11
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
92kg
Vetpercentage
26%
Hallo allemaal!

Ik heb even een vraagje, ben mij aan t oriënteren om een schema te maken waar ik het meest profijt van heb. Na het lezen van het boek genaamd bible of bodybuilding van Arnold ben ik aan de slag gegaan en een split gemaakt. Nu wil ik graag jullie antwoord hierop hebben.

mee rustdagen neem ik of na 3 dagen, of ik ga door en wanneer mn lichaam aangeeft dat ik vrij moet nemen dan dag vrij neem.

schema is al volgt:

maandag: schouders armen
Shoulder press 5x8
Side raises 3x12
Bent over raises 2x10 5 sec op 5sec beneden

armen: bicep concentration curls 5x8
Reverse barbell curls 3x12
Cable curls 2x10 5sec op, 5sec down

Tricep: cable push 5x8
Pushdown 3x12
One arm reverse grip pushdown 2x10 5 sec op en 5 terug

dinsdag borst en rug

borst incline bench 5x8
Machine press 3x12
Incline candle flies 2x10 5sec TUT

rug latpull down 5x8
Optrekken 3x2
Pullovers 2x10 5sec TUT

Woensdag benen, voorkant en hams
Leg curls 5x8
Stiffed legged DL 3x12
Legpress 2x10 5sec TUT

squat 5x8 focus buitenkant benen
Leg ext 3x12
Calf raises 2x10 5sec TUT

dondersag vrij, herhaal de week op vrijdag

buik elke dag, 4 sets zijkant en voorkant. Omdat ik zo droog mogelijk wil worden doen ik elke dag 15min stairmaster na de training.

hoe vinden jullie deze dagen?
 
Wat is je historie ?
Hoelang train je al ? wat zijn je huidige stats ?

Ik denk dat je zowieso het beste kunt beginnen aan een bewezen beginnersschema zoals 5x5 SL oid

92 kg op 1.76 m ?
 
Wat is je historie ?
Hoelang train je al ? wat zijn je huidige stats ?

Ik denk dat je zowieso het beste kunt beginnen aan een bewezen beginnersschema zoals 5x5 SL oid

92 kg op 1.76 m ?

Hé, ik train paar jaartjes on and off, en eigenlijke cut sinds juli 4 dagen in de week met een eetschema en trainingschema.
Ik ben inmiddels van 106 naar 92kg gegaan en van bijna 40% bf nu naar 26 gegaan.
 

Bijlagen

  • 6EE18192-2C8C-4CDB-B34E-42F20627863C.jpeg
    6EE18192-2C8C-4CDB-B34E-42F20627863C.jpeg
    198,9 KB · Weergaven: 120
  • 1B898DDE-5FDA-44CF-A61A-9E3495F42A6F.jpeg
    1B898DDE-5FDA-44CF-A61A-9E3495F42A6F.jpeg
    197,7 KB · Weergaven: 124
  • 603513FD-7908-4398-9BCA-A24DB61749F0.jpeg
    603513FD-7908-4398-9BCA-A24DB61749F0.jpeg
    182,5 KB · Weergaven: 113
Wat zijn je lifts voor de squat bench deadlift ohp row en pullup?
 
Tip: Pak je armen als laatste aan of dag voor je benen(mag in combinatie met schouders)
Reden: je begint met schouders/armen en daarna nog borst en rug waar je biceps/triceps ook in het spel komen(ongeacht je form), waardoor je kracht misschien belemmerd wordt.
Dus voor de dag dat je benen doet of voor je rust dag.

Buik elke dag is onzin.
 
Allereerst lijkt het me niet optimaal om op maandag je armen te trainen om vervolgens op dinsdag je rug en borst te pakken. Je weet inmiddels vast dat je bij rug en borst ook Biceps/triceps gebruikt. Als je dit schema zou willen doen kun je dinsdag en woensdag omdraaien en dan na de woensdag (borst & Rug) een rustdag in te plannen.

Toch denk ik dat, gezien jouw huidige stats en ervaring, dit schema verre van optimaal is. Upper/Lower 4x per week lijkt me beter. Indien je graag 6 dagen traint kun je voor een Push/Pull/Legs - Rust - Push//Pull/Leggs gaan.

Daarnaast zou ik met de rugtraining de lat pulldowns vervangen voor een Barbell/T bar/Dumbell row.

Ik zou kiezen voor een bewezen trainingsschema en die oefeningen aanhouden.

Edit/Toevoeging: Moet wel zeggen, chapeau man! Tot op heden heb je een mooie progressie gemaakt, erg knap! maar hou het simpel en stick to the basics
 
Allereerst lijkt het me niet optimaal om op maandag je armen te trainen om vervolgens op dinsdag je rug en borst te pakken. Je weet inmiddels vast dat je bij rug en borst ook Biceps/triceps gebruikt. Als je dit schema zou willen doen kun je dinsdag en woensdag omdraaien en dan na de woensdag (borst & Rug) een rustdag in te plannen.

Toch denk ik dat, gezien jouw huidige stats en ervaring, dit schema verre van optimaal is. Upper/Lower 4x per week lijkt me beter. Indien je graag 6 dagen traint kun je voor een Push/Pull/Legs - Rust - Push//Pull/Leggs gaan.

Daarnaast zou ik met de rugtraining de lat pulldowns vervangen voor een Barbell/T bar/Dumbell row.

Ik zou kiezen voor een bewezen trainingsschema en die oefeningen aanhouden.

Edit/Toevoeging: Moet wel zeggen, chapeau man! Tot op heden heb je een mooie progressie gemaakt, erg knap! maar hou het simpel en stick to the basics
Bedankt voor deze tips! Push pull legs, gewoon de basics neem ik aan, 20-26 sets per week? ik kom van een schema met 4 dagen, voor
Mijn gevoel zit er meer in de tank als je snapt wat ik bedoel
 
Bedankt voor deze tips! Push pull legs, gewoon de basics neem ik aan, 20-26 sets per week? ik kom van een schema met 4 dagen, voor
Mijn gevoel zit er meer in de tank als je snapt wat ik bedoel

Ik zou inderdaad bij een PPL voor borst en rug zo'n 10 tot 12 sets aanhouden per training (3 oefeningen).
Maandag
Borst: Bench press, incline dumbell press, pec deck / cable crosovers
Schouder: Dumbell shoulder press / OHP, lateral raise met cable of dumbell
Triceps: 3 sets pushdowns en 3 sets voor de lange kop

Rug: Deadlifts/rack pulls, Barbell row, chin/pull up,
Achterkant schouder: Face pulls, reversed pec deck (of dumbells/cable)
Biceps: 3 sets hammer curls en 3 sets barbell curl

Benen:
Squat, legg press, romanian DL, leg extension en kuiten

Zoiets zou ik doen.. Ben geen expert hoor. Zou er dan wel Pull/push/legs rust *2 van maken. Romanian DL en reguliere DL of rack pulls niet 2 dagen achter elkaar...

Wel redelijk wat volume. Uiteindelijk moet je toch iets vinden wat je zelf lekker vind om te doen zodat je gemotiveerd blijft.
 
Back
Naar boven