AndroidHealthClinic

Split switchen naar ppl?

Bezoekers in dit topic

Zou je vermoeidheid kunnen liggen aan lage vitamine D evt icm low-T..
 
Zou je vermoeidheid kunnen liggen aan lage vitamine D evt icm low-T..
Dat laatste zou zeker wel eens kunnen kloppen ja. Maar ik wil niet alleen kijken naar supplementatie etc. Maar ook naar voeding en training en rust. Ik ga mijn rust aanpassen.

Wat zou eerder de voorkeur hebben om de volume van een oefening per training te verhogen, een rep extra of heel iets zwaarder in gewicht?
 
Het is normaal dat iemand de eeste paar jaar trainen elke machine/ oefening 3/10’sets doet in de gym en dan nog niet moe is doordat ze trainen op standje automatische piloot ipv intensief, dit komt pas na x jaren en dan moet je volume verlagen anders draai je veel junk waardoor je herstel trager zal zijn en dus met jou klachten zit.
 
  • Like
Waarderingen: gose
De split maakt op zich niks uit, wel hoe je je voelt.
Een goede training hoeft helemaal niet lang te duren. En persoonlijk train ik nog steeds het lekkerst en herstel goed als ik een spiergroep ongeveer 3 x in 2 weken pak.

Voorbeeld pullday:
1. chest supported row 3 werksets 6-8 reps
2. pulldown 3 sets 8-12 reps
3. one arm pull-in 2 sets 10-12 reps (een variant van een pulldown meer zijwaarts getrokken)
4. rear delt flyes 3 sets 8-12 reps
5. incline db curl 3 sets 8-10 reps
6. one arm cable curl 2/3 sets 10-15 reps (laatste dropset)

Voorbeeld pushday:
1. benchpress 3 werksets 5-8 reps
2. chest flyes 3 werksets 10-15 reps
3. lateral raise 3 werksets 10-15 reps (laatste set dropset)
4. shoulder machine press 2/3 sets 8-12
5. lying db extension 3 sets 6-10 reps
6. cable pushdown 2/3 sets 8-12 reps (laatste dropset)

Voorbeeld legday:
1. legpress of squatvariant 3 werksets 8-12 reps
2. legcurl 3 sets 8-12 reps (laatste dropset)
3. legextension 3 sets 8-12 reps (laatste dropset)
4. machine variant voor bijv. binnen/buitenkant benen 2 -3 sets
5. kuiten 3 sets 10-15 reps
6. abs

Genoeg rust tussen de werksets houden en die ook echt volledig geconcentreerd doen en niet aframmelen.
Dropsets niet altijd doen en als je ze doet dan op de "kleinere"oefeningen die tasten je herstel niet zo aan.

Schema gewoon op gevoel doordraaien een keer of 4-5 per week, en een keer 3 keer is ook niks mis mee.
 
De split maakt op zich niks uit, wel hoe je je voelt.
Een goede training hoeft helemaal niet lang te duren. En persoonlijk train ik nog steeds het lekkerst en herstel goed als ik een spiergroep ongeveer 3 x in 2 weken pak.

Voorbeeld pullday:
1. chest supported row 3 werksets 6-8 reps
2. pulldown 3 sets 8-12 reps
3. one arm pull-in 2 sets 10-12 reps (een variant van een pulldown meer zijwaarts getrokken)
4. rear delt flyes 3 sets 8-12 reps
5. incline db curl 3 sets 8-10 reps
6. one arm cable curl 2/3 sets 10-15 reps (laatste dropset)

Voorbeeld pushday:
1. benchpress 3 werksets 5-8 reps
2. chest flyes 3 werksets 10-15 reps
3. lateral raise 3 werksets 10-15 reps (laatste set dropset)
4. shoulder machine press 2/3 sets 8-12
5. lying db extension 3 sets 6-10 reps
6. cable pushdown 2/3 sets 8-12 reps (laatste dropset)

Voorbeeld legday:
1. legpress of squatvariant 3 werksets 8-12 reps
2. legcurl 3 sets 8-12 reps (laatste dropset)
3. legextension 3 sets 8-12 reps (laatste dropset)
4. machine variant voor bijv. binnen/buitenkant benen 2 -3 sets
5. kuiten 3 sets 10-15 reps
6. abs

Genoeg rust tussen de werksets houden en die ook echt volledig geconcentreerd doen en niet aframmelen.
Dropsets niet altijd doen en als je ze doet dan op de "kleinere"oefeningen die tasten je herstel niet zo aan.

Schema gewoon op gevoel doordraaien een keer of 4-5 per week, en een keer 3 keer is ook niks mis mee.
Dankjewel ik waardeer zeker je bericht. Ik heb nog een los ppl schema gemaakt door Wesley Vissers. (Heb 1.5 jaar bij hem gelopen voor coaching). Ik ga dit samen is in een workout app verwerken met log erbij das toch makkelijker dan allemaal losse docus.

Iemand ervaring met een goeie app voor android? Kwam "gym workout plan en log tracker " tegen.
 
Dankjewel ik waardeer zeker je bericht. Ik heb nog een los ppl schema gemaakt door Wesley Vissers. (Heb 1.5 jaar bij hem gelopen voor coaching). Ik ga dit samen is in een workout app verwerken met log erbij das toch makkelijker dan allemaal losse docus.

Iemand ervaring met een goeie app voor android? Kwam "gym workout plan en log tracker " tegen.
Ik vind 'Hevy' een goede app. Je kan in de gratis versie tm 4 traningsdagen per week invoeren en bijhouden.
 
Oke thanks voor je reply. Ik ga die is even uitproberen.

Iemand nog ervaring met gym workout plan ... ?
 
Ik vind 'Hevy' een goede app. Je kan in de gratis versie tm 4 traningsdagen per week invoeren en bijhouden.
Ik zie inderdaad bij een set in een oefeningen een W voor warming up set neem ik. Bij previous wat je de vorige keer heb gedaan en daar achter wat je nu moet pakken zegmaar. Calculate/genereerd de app dit zelf of zou je dat nog ergens zelf aan kunnen passen, in de zin van wat je op de huidige dag aan intensiteit moet doen?

Wel handig alleen maar afvinken en de rest doet de app voor je!
 
Ik zie inderdaad bij een set in een oefeningen een W voor warming up set neem ik. Bij previous wat je de vorige keer heb gedaan en daar achter wat je nu moet pakken zegmaar. Calculate/genereerd de app dit zelf of zou je dat nog ergens zelf aan kunnen passen, in de zin van wat je op de huidige dag aan intensiteit moet doen?

Wel handig alleen maar afvinken en de rest doet de app voor je!
Er zit geen programma op wat zelf calculeert wat je volgende training moet pakken. W is inderdaad warm up set. Ik noteer alleen de werksets in de app. Afhankelijk welke tactiek je voor progressive overload gebruikt kan je makkelijk zien wat je kan of moet verhogen. Ook handig vind ik de timer in de app, je kan per oefening je rusttijd invoeren.
 
Er zit geen programma op wat zelf calculeert wat je volgende training moet pakken. W is inderdaad warm up set. Ik noteer alleen de werksets in de app. Afhankelijk welke tactiek je voor progressive overload gebruikt kan je makkelijk zien wat je kan of moet verhogen. Ook handig vind ik de timer in de app, je kan per oefening je rusttijd invoeren.
Thanks voor al je hulp! Word gewaardeerd!

Die idd!
 
Back
Naar boven