AndroidHealthClinic

Split voor nadruk op benen+core

Bezoekers in dit topic

sRoovers

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2008
Berichten
341
Waardering
63
Lengte
1m82
Massa
90kg
Vetpercentage
13%
De komende twaalf weken wil ik flink gaan gainen. Na de afgelopen weken gecut te hebben naar +-8% wil ik dus weer langzaam mijn voeding gaan verhogen. Nu heb ik vorig jaar eens op het podium gestaan en dat wil ik dit jaar weer gaan doen. Door zo een wedstrijd wordt je met de neus op de feiten gedrukt en ik heb meer focus dan ooit op hetgeen wat slecht is. Bedankt voor de complimenten in de sportschool wat goed is, maar het gaat er dus om wat niet goed is! Next level dus!

Nadruk van mijn schema moet op benen en core liggen. Borst mag natuurlijk altijd groter en voller. Rug is best goed en schouders en armen behoeven de minste aandacht.
Ik train over het algemeen 5 keer in de week, bij uitzondering een keertje meer of minder maar ik train niet echt op vaste dagen.
Ik heb zelf de voorkeur om een spiergroep 2 keer per week te trainen, dus de afgelopen jaren heb ik metname getraind met push, pull, benen, upper en lower body (benen dus). Ik wil me hier niet op blind staren en besef me dat een meerdaagse split me de kans geeft om meer te focussen op achterlopende spiergroepen. Nu weet ik bijv te weinig af hoe je benen kunt opsplitsen. Dus ik vraag jullie om hulp en tips voor de split. Ik ga dan de komende tijd in periodes variëren in sets en reps.
 
2x per week benen pakken. 1e keer Quads + Kuiten. 2e keer Hams + Kuiten
of je kan ervoor kiezen om 2x alle beenspieren te pakken maar vaak kan dit niet als je echt vol gas die benen sloopt!
 
Ik ben er inderdaad al mee begonnen, 5-daagse split. BenenA(hams, glutes, kuiten), Rug+biceps, borst+triceps, benenB(quads+kuiten), schouders+shrugs+core. Plus Nog twee keer buik in de week waar ik kan/wil.
 
Ik ben er inderdaad al mee begonnen, 5-daagse split. BenenA(hams, glutes, kuiten), Rug+biceps, borst+triceps, benenB(quads+kuiten), schouders+shrugs+core. Plus Nog twee keer buik in de week waar ik kan/wil.

Ga je specifiek oefeningen doen voor de glutes? en zo ja welke dan?
dit pak je automatisch al mee met squats enzo. Verder ziet het er goed uit :)
 
Ja ik ga lunges ver uit elkaar doen en hiptrusters
 
Back
Naar boven