Fitness Seller

Spontane bloeduitstortingen na krachttraining?

Bezoekers in dit topic

imnewhere

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2012
Berichten
8.845
Waardering
9.178
Lengte
1m80
Massa
69kg
Vandaag zag ik na mijn training deze paarsgekleurde vlekjes in mijn linker elleboogholte. Een paar weken geleden had ik dit ook en trok het na een week of twee weer langzaam weg. Zou dit door de krachttraining kunnen komen en zo ja is dit onschuldig?

IMG_1278.JPG
 
Daar sta ik al jaren vol mee.
Nooit last van gehad en de dokter vond het niets ernstigs
 
Daar sta ik al jaren vol mee.
Nooit last van gehad en de dokter vond het niets ernstigs
Ik heb er dus nog nooit last van gehad, tot een paar weken geleden. Heb je zelf het idee dat dit door de krachttraining wordt veroorzaakt?
 
Ik heb er dus nog nooit last van gehad, tot een paar weken geleden. Heb je zelf het idee dat dit door de krachttraining wordt veroorzaakt?
Bij mij is het volgens de dokter gewoon een “slechtere huid”
Na ongezond eten en drinken heb ik er meer last van
 
Ik had vaak exact hetzelfde na het skaten toen ik een tiener was: kleine blauwe plekken rond de binnenkant van mn elleboog, soms grotere blauwe plekken. Ze deden nooit echt pijn, ook al drukte ik erop, dus het was geen klassieke bloeduitstorting.

Ik ging wel continue op mijn bek en was toen ook reeds rond de 100kg , dus mogelijk krijg je ergens een impact in je armen die schade veroorzaakt?
 
Laatst bewerkt:
Kan ook te maken hebben met laag vet% en cutten. Haarvaten kunnen dan ook dunner worden en kwetsbaarder. Bij zware inspanning kunnen die vaatjes je soms spontane scheurtjes krijgen die kleine bloed uitstortingen geven.
 
Kan ook te maken hebben met laag vet% en cutten. Haarvaten kunnen dan ook dunner worden en kwetsbaarder. Bij zware inspanning kunnen die vaatjes je soms spontane scheurtjes krijgen die kleine bloed uitstortingen geven.
Ja, het is wel heel toevallig dat dit precies tijdens mijn eerste cut gebeurt! En ik weet ook vrij zeker dat ze tijdens of vlak na de krachttraining zijn ontstaan.
 
Ik ging wel continue op mijn bek en was toen ook reeds rond de 100kg , dus mogelijk krijg je ergens een impact in je armen die schade veroorzaakt?
100% zeker dat er in mijn geval geen impact is geweest.
 
Ik zou t wel even in de gaten houden.
Kijk ook even hoe snel t wegtrekt. Over het algemeen zijn scheurtjes in die kleine haarvaatjes met een dag of 2 weg.
 
Ik zou t wel even in de gaten houden.
Kijk ook even hoe snel t wegtrekt. Over het algemeen zijn scheurtjes in die kleine haarvaatjes met een dag of 2 weg.
Ik zal het zeker in de gaten houden! Het is nu al drie keer gebeurd en het moet niet erger worden. De eerste twee keer bleven die plekken zeker twee weken zitten en daarna werden ze vager en verdwenen uiteindelijk weer.
 
Hoe zit t met je voeding? Erg laag in vet?
Celwand opbouw/behoud (dus ook aderen) heb je vetten voor nodig. Bij lage vetinname kunnen aderen mogelijk ook minder herstellen en dunner worden. Vooral bij haarvaten merk je dat. Voornamelijk op armen en benen waar de huid dunner is en waar spanning op de huid komt. Dus ook bijvoorbeeld wrijving maar ook bij aanspannen.
 
Hoe zit t met je voeding? Erg laag in vet?
Celwand opbouw/behoud (dus ook aderen) heb je vetten voor nodig. Bij lage vetinname kunnen aderen mogelijk ook minder herstellen en dunner worden. Vooral bij haarvaten merk je dat. Voornamelijk op armen en benen waar de huid dunner is en waar spanning op de huid komt. Dus ook bijvoorbeeld wrijving maar ook bij aanspannen.
Ik zat in april op gemiddeld 60 gram vet per dag, waarvan 12 gram verzadigd vet.
 
Ik zat in april op gemiddeld 60 gram vet per dag, waarvan 12 gram verzadigd vet.
Als je 60 kg weegt zou t genoeg zijn. Ik zou wat hoger insteken. Is misschien in de cut lastiger. Maar vet verzadigd wel meer dan eiwit en kh.
 
Als je 60 kg weegt zou t genoeg zijn. Ik zou wat hoger insteken. Is misschien in de cut lastiger. Maar vet verzadigd wel meer dan eiwit en kh.
Ik weet dat jij een voorstander bent van minimaal 1 gram vet per kg lichaamgewicht, maar ik lees ook wel over andere waarden als minimum, waarbij ik nog wel goed zou zitten. Persoonlijk raak ik beter verzadigd door heel veel groente en fruit te eten (vooral veel groente) dan door een vetrijke hap.
 
Meer vet eten wil niet zeggen vette hap ;)
Handje nootjes erbij of een x vette vis is heel wat anders dan vette hap.

Daarbij is t niet zozeer voorstander zijn. Il heb genoeg mensen begeleid die allen huis in een cut meer profijt hadden bij genoeg vetten eten.

Het is altijd persoonlijk.
Soms kan het net wat meer hongergevoel opleveren met meer vet eten maar wegen de voordelen van juist wat meer vet eten op tegen de nadelen van meer honger etc.

Het was ook maar een idee he ;)
Ik heb zelf ervaring met dat soort bloeduitstortingen. Door te laag gewicht en vet%.
Het is dus enkel een mogelijk idee om.te testen.
Niemand zegt dat t moet :)
 
Vanochtend was het weer raak toen ik wakker werd. Dezelfde plaats als een maand geleden; de linker elleboogholte. Ik twijfel of ik hiermee naar de huisarts moet gaan.

IMG_1496.JPG
 
Zou je even kunnen doen.
Maar kan mogelijk aan je extreem lage vet% liggen en dunne huid. Aders zijn dan ook vaak dun en op knelplekken kan je bloed uitstortingen krijgen. Zelfs door alleen huidplooi afknellen.
 
Zou je even kunnen doen.
Maar kan mogelijk aan je extreem lage vet% liggen en dunne huid. Aders zijn dan ook vaak dun en op knelplekken kan je bloed uitstortingen krijgen. Zelfs door alleen huidplooi afknellen.
Hmmm, ik heb gisteren op de namiddag wel chins, rows en curls gedaan, dus jouw verklaring zou wel kunnen. Maar 's avonds zag alles er nog goed uit, dus er zit dan wel een vertraging in tot het optreedt. Toch nog maar even aankijken dan. Het is niet echt gezondheidsbedreigend lijkt me. :)
 
Hmmm, ik heb gisteren op de namiddag wel chins, rows en curls gedaan, dus jouw verklaring zou wel kunnen. Maar 's avonds zag alles er nog goed uit, dus er zit dan wel een vertraging in tot het optreedt. Toch nog maar even aankijken dan. Het is niet echt gezondheidsbedreigend lijkt me. :)
Ik kwam er zelf vaak per toeval achter zo van he .. waar komt dit nu weer vandaan. Dan terugdenkend was t altijd wel zoiets.
Maar vertrouw je t niet ga dan naar de huisarts.
 
Ik kwam er zelf vaak per toeval achter zo van he .. waar komt dit nu weer vandaan. Dan terugdenkend was t altijd wel zoiets.
Maar vertrouw je t niet ga dan naar de huisarts.
Na jouw verklaring maak ik me geen grote zorgen meer. Dank je. Jouw verklaring klinkt heel plausibel. Ik ben ook niet iemand die voor elke scheet direct naar de huisarts gaat.;)
 
Back
Naar boven