AndroidHealthClinic

Spontane bloeduitstortingen na krachttraining?

Bezoekers in dit topic

Even gegoogeld en dat is het bij mij 99,99% zeker niet. Ik heb het tot nu toe alleen in de elleboogholtes gezien, en altijd tijdens of na pull of biceps oefeningen...
Heb het zelf ook, dacht altijd dat het gewoon wat uitslag is van het zweten
image.jpg
 
Gaan we hier nu allemaal foto’s plaatsen van vreemde lichaams plekken met bloeduitstortingen?
 
Gaan we hier nu allemaal foto’s plaatsen van vreemde lichaams plekken met bloeduitstortingen?
Doe maar niet.
Alleen van onverklaarbare bloeduitstortingen na krachttraining, zodat ik weet dat ik niet de enige ben.:bang:
 
Toevallig ik net ook. Mijn vriendin zei ineens ‘wat heb jij nou weer op je rug?’. Ik haar een foto laten maken. Ineens een dikke bloeduitstorting zo groot als mijn hand. Mijn rug heeft verder geen direct contact gehad met iets. Enige verklaring die ik kan vinden zijn de heavy rows gister?
 
Toevallig ik net ook. Mijn vriendin zei ineens ‘wat heb jij nou weer op je rug?’. Ik haar een foto laten maken. Ineens een dikke bloeduitstorting zo groot als mijn hand. Mijn rug heeft verder geen direct contact gehad met iets. Enige verklaring die ik kan vinden zijn de heavy rows gister?
Ik heb er al zeker een jaar lang geen last meer van. Enige plek waar het bij mij optrad was in de elleboogholte. Ik bedenk me nu ineens dat daar bij mij ook zo nu en dan bloed wordt afgenomen. Misschien heeft dat er nog mee te maken, dat het juist daar optreedt na pull/biceps werk?
 
Ik heb er al zeker een jaar lang geen last meer van. Enige plek waar het bij mij optrad was in de elleboogholte. Ik bedenk me nu ineens dat daar bij mij ook zo nu en dan bloed wordt afgenomen. Misschien heeft dat er nog mee te maken, dat het juist daar optreedt na pull/biceps werk?
Heb hier zelf nooit last van gehad, zelfs niet na bloedprikken. Wel apart, zou best kunnen als je recent geprikt bent.
 
Heb steeds sterker het vermoeden dat het toch te maken heeft met bloedprikken. Vanochtend bloed geprikt. Uurtje later geen verkleuring. Nu na een benentraining weer paarse vlekjes, precies op de plaats waar bloed is afgenomen (zie onderstaande foto). Heb ook wel eens gelezen dat als je gaat bracen, je bloeddruk korte tijd erg hoog kan oplopen. Misschien is de ader waar bloed is afgenomen dan toch tijdelijk een zwakke plek.

IMG_20220414_191153.jpg
 
Heb steeds sterker het vermoeden dat het toch te maken heeft met bloedprikken. Vanochtend bloed geprikt. Uurtje later geen verkleuring. Nu na een benentraining weer paarse vlekjes, precies op de plaats waar bloed is afgenomen (zie onderstaande foto). Heb ook wel eens gelezen dat als je gaat bracen, je bloeddruk korte tijd erg hoog kan oplopen. Misschien is de ader waar bloed is afgenomen dan toch tijdelijk een zwakke plek.

Bekijk bijlage 552974
Je topic is bijna twee jaar oud. Heb je het nooit laten checken? Je wilt toch uitsluiten dat het geen stollingsziekte oid is, lijkt mij
 
Je topic is bijna twee jaar oud. Heb je het nooit laten checken? Je wilt toch uitsluiten dat het geen stollingsziekte oid is, lijkt mij
Als er juist een naald in is gestoken lijkt het mij nogal logisch dat het geen stollingsziekte is :)
 
Je topic is bijna twee jaar oud. Heb je het nooit laten checken? Je wilt toch uitsluiten dat het geen stollingsziekte oid is, lijkt mij
Zei iemand stollingsziekte :)
 
Als er juist een naald in is gestoken lijkt het mij nogal logisch dat het geen stollingsziekte is :)
Nee is waarschijnlijk omdat ie geprikt is en dat natuurlijk een klein wondje achterlaat, meer blooddoormstroming is meer druk op de wond en dat is dus waarom r een uitstorting is. Ik heb zelf stollingsziekte en hier geen last van.
 
Als er juist een naald in is gestoken lijkt het mij nogal logisch dat het geen stollingsziekte is :)
Een onderhuidse bloedjng zie je toch niet gelijk. Huidbloeding kan nog wat langer duren, dacht ik. Niet in thuis. Weet alleen nog dat het laatste niet verkleurt als je op de huid drukt. Zo te lezen weet Ano_081222 dat beter

Maar 2 jaar, laat het even checken.

Zei iemand stollingsziekte :)
Naar. Ex collega had het vrij ernstig, nare ziekte
 
Een onderhuidse bloedjng zie je toch niet gelijk. Huidbloeding kan nog wat langer duren, dacht ik. Niet in thuis. Weet alleen nog dat het laatste niet verkleurt als je op de huid drukt. Zo te lezen weet Ano_081222 dat beter

Maar 2 jaar, laat het even checken.


Naar. Ex collega had het vrij ernstig, nare ziekte
Heb heel eerlijk geen idee waarom hij dit heeft, ik heb zelf 25% stolling en nooit echt uitstortingen of blauwe plekken na prikken. Kan ook komen doordat ie geprikt is door een amateur.

Ik zou het zeker laten nakijken.

Het is heel irritant, maar je leert ermee leven. Het enige waar ik nog steeds pissig om word is het feit dat ik niet in het leger kan.
 
Je topic is bijna twee jaar oud. Heb je het nooit laten checken? Je wilt toch uitsluiten dat het geen stollingsziekte oid is, lijkt mij
Ik vind het er vrij onschuldig uit zien, vandaar dat ik er nooit iets mee heb gedaan. Het gebeurt ook lang niet altijd. Zal de volgende keer eens vragen of zoiets kwaad kan.

Een onderhuidse bloedjng zie je toch niet gelijk. Huidbloeding kan nog wat langer duren, dacht ik. Niet in thuis. Weet alleen nog dat het laatste niet verkleurt als je op de huid drukt.
Toch zit het volledig onderhuids.
 
Laatst bewerkt:
Denk het niet. Bloedafnames in het Martini Ziekenhuis (Groningen) worden gedaan door Certe door professionals die aan de lopende band bloed afnemen...
Met een laag vetpercentage zoals het jouwe stelt dat bloedprikken waarschijnlijk ook geen hol voor.
Grote kans dat ze je ader van een afstand kunnen zien.
 
Met een laag vetpercentage zoals het jouwe stelt dat bloedprikken waarschijnlijk ook geen hol voor.
Grote kans dat ze je ader van een afstand kunnen zien.
Correct. Maar dan nog kan een 'amateur' genoeg fout doen, denk ik.

IMG_20210617_145302.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met een laag vetpercentage zoals het jouwe stelt dat bloedprikken waarschijnlijk ook geen hol voor.
Grote kans dat ze je ader van een afstand kunnen zien.
De ader zien ze wel. Maar vaak zijn de aders bij iemand met laag vet% ook dunner. Omdat de naald ook weinig "grip" heeft prikken ze ook vaak door de ader heen helaas. Vooral bij terughalen met zo een k*** terugschiet mechanisme dingetje....
 
Back
Naar boven