Fitness Seller

Spoortherapie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AdHoc

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
4 jun 2007
Berichten
7.467
Waardering
462
Lengte
1m78
Massa
97kg
Vetpercentage
14%
'Spoortherapie' als enige uitweg

JAKARTA - Een opmerkelijk verschijnsel in Jakarta. Mensen gaan bewust op het spoor liggen om een vorm van elektrotherapie te ondergaan, ook wel 'spoorlijntherapie', in de hoop op een wonderbaarlijke genezing.

Omdat veel armen geen geld hebben voor een behandeling in het ziekenhuis, gaan ze op zoek naar alternatieve genezingswijzen. Men zegt baat te hebben bij de elektropulsen die van het spoor afkomen.
Zo zweert de 50-jarige suikerpatiënt Sri Mulyati bij de elektrotherapie. Dure medicijnen kan ze niet betalen, de enige uitweg is voor haar het spoor. "Ik blijf dit doen, totdat ik volledig genezen ben", aldus Mulyati tegen persbureau AP.



De woordvoeder van het Indonesische spoorwegorganisatie noemt de praktijken onverantwoord. De 'patiënten' zijn al diverse keren gewaarschuwd voor de gevaren op het spoor.
Ook volgens medici is het niet verantwoord. ‘’Het is onbekend hoeveel energie er door deze spoorwegen heen gaan. De impact van deze energiepulsen kan heel erg gevaarlijk zijn.



Ondanks boetes en arrestatie van politie blijven enkelen hardnekkig op het spoornet zitten."
Het aantal patiënten die naar het spoor komen is gedaald sinds de politie en de spoorwegen een waarschuwingsbord hebben neergezet en met zware straffen dreigen. De boetes kunnen oplopen tot ruim 1200 euro of drie maanden celstraf.

indiers_877199d.jpg


Bron

:roflol: één ding is zeker, wanneer die trein je raakt zijn je problemen verholpen :roflol:
 
Er zijn niet eens elektropulsen "op" het spoor, right?
 
een trein haalt zn elektrische tractie uit de bovenleiding
het is wel zo dat er een spoordetectiesysteem bestaat, zodanig dat ze op de verkeersleiding kunnen zien in welke sectie een trein zich bevindt
zo kan je bvb door een kabel te verbinden tussen 2 spoorstaven een soort kortsluiting veroorzaken waardoor die sectie aangeeft dat ze zogezegd bezet is door een trein (is om veiligheidredenen, als er bvb gevaar dreigt kan een machinist zo een spoor beveiligen door een "kortsluitingskabel" te bevestigen en zo verhinderen nog treinen naar die plaats te laten rijden, aangezien die kortsluiting zorgt voor een "bezette" sectie)
 
Laatst bewerkt:
Als ik dit zo lees krijg ik niet het gevoel dat ik hiermee spontaan een been kweek.
 
Ik zal mijn biceps erop leggen :)
 
die mensen sporen niet
 
het is een spoor te ver
 
dit topic is helemaal ontspoord.
 
Bitches die op het spoor liggen komen in opspooring verzocht
 
Dan wel je het spoor bijster.
 
probeer zo'n idioten maar eens na te maken in Spore
 
Als de trein erover heen rijdt, zijn ze spoorloos
 
als ze dit gewoon sporadisch doen, zal het toch niet zoveel kwaad kunnen?:dunno:
 
mmmmzzz klinkt alsof ze toch iets op het spoor zijn daar
:trollface:
 
Ze moeten ze op het rechte spoor houden.
 
dos cervezas por favor
 
Je weet wat ze zeggen over die man die op de track ligt:"he's poor".
 
je wordt er wel een beetje spoortief van
 
Ik checkte net me boxer, zat gewoon een remspoor in.
 
jullie zijn wel creatief zeg.
 
Back
Naar boven