AndroidHealthClinic

Sport niet geaccepteerd door ouders..... probleem :(

Bezoekers in dit topic

WoUz

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
235
Waardering
0
Ik heb gister weer allerlei gezeik moeten aanhoren van mijn ouders over de sport, en van een preek kunnen genieten, ik zal even een beetje vertellen waarom, EN waarom ik dit post.

Mijn vriendin NaiaD en ik zelf ook wel willen dat ik mijn bloed een keertje laat testen omdat ik aardig fanatiek train en de laatste 3 jaar 35 kilo aangekomen ben (zit nu in de bulk :) ) en ik in de tussentijd mijn dokter niet meer gezien heb :)
Nou wilde ik gister dus aan mijn ouders vragen hoe dat met onze dokter zit als ik mijn bloed wil laten onderzoeken op vanalles zoals cholesterol en suikerspiegels etc etc, en toen begon het gezeik. Mijn moeder vooral vind het absoluut NIET normaal wat ik doe, wat ik eet en wat mijn doelstellingen zijn. Ze zegt dat die hoeveelheden die ik eet niet gezond kunnen zijn voor je maag, darmen en ongeveer alle andere delen van je lichaam. Ikzelf voel me gewoon prima en heb totaal geen problemen met mijn gewicht.
Nou zoek ik dus iets om haar duidelijk te maken dat er niks (of niet veel) ongezonds aan is en dat er heel veel gasten zijn (vele van dit board oa) die dit doen ook nergens last van hebben.
Weet iemand of er artikeltjes of andere dingen op internet bv. te vinden zijn die ik haar kan laten lezen (in een beetje normaal nederlands of engels) want ik word er strontziek van, het is niet leuk als er zulke 'belangrijke' mensen je tegenwerken in iets wat jijzelf onwijs leuk vind.
Ik eet dus 4000 - 5000 kcal denk ik op het moment wat ik vooral haal uit brinta (in het weekend of als ik de kans krijg ook brood) - kwark - pindakaas - pinda's - avondeten (groenten t/m pasta's), verder nog allerlei vitamines en lijnzaadolie etc erbij, ofwel gewoon een redelijk normaal dieet.


als je tot hier gekomen bent, bedankt voor het lezen iig, en alle hulp is welkom, ik moet dat mens ff wat leesvoer geven om dr te kunnen overtuigen :D

:banana:
 
Hmm, lastig probleem ja, maar dat met je dokter is geen probleem hoor, je huisarts heeft een geheimhoudingsplicht, dus je ouders komen hier niet achter als je dat wilt.
 
Probeer ze te overtuigen van het feit dat je lichaam die hoeveelheden voeding nodig heeft om de zware trainingen goed te kunnen doorstaan, het is toch juist een positief iets dat je sport, of hebben je liever dat je over straat zwalkt of in de kroeg?
 
Originally posted by Geurt-G
Probeer ze te overtuigen van het feit dat je lichaam die hoeveelheden voeding nodig heeft om de zware trainingen goed te kunnen doorstaan, het is toch juist een positief iets dat je sport, of hebben je liever dat je over straat zwalkt of in de kroeg?

Hun weten zo zeker dat ik de hoeveelheden die ik eet toch niet verbrand... volgens mij denken ze dat je met 1500 kcal per dag ook flink kan trainen ofzo, nou ask dat eet en ik ga 140 kilo bankdrukken of flink squatten dan kan je me bij elkaar vegen...
 
tja, ik moet ook zo vaak dat gezeur aanhoren, ik heb ze gewoon uitgelegd dat ik al dat voedsel nodig ehb omdat ik anders van mijn graatje ga. En dat ik zowiezo niet stop, alleen omdat zij het niet goed vinden, ik wil niet zo'n buik als mijn vader :), tja toen ik dat zei was hii helemaal woest :).

Gewoon doorgaan en je er niet aan storen zou ik zeggen.
 
Af kankeren.. je bent denk ik oud en wijs genoeg om je eigen keuzes te maken.. ze hebben het maar gewoon te accepteren.. omdat hun er geen verstand van hebben is het raar.. omdat neger niet veel voorkwamen gingen mensen discrimineren.. alles wat vreemd is is eng.. dus ze moeten niet meer in het verleden leven en hun bek houden..
 
right spoken , Hulk!

En anders injecteer je je vader maar met 4 ml testo, dan heeft ie wel wat beters met je moeder te doen dan op jouw te kankeren :D
 
Whaha, zo denk ik ook Hulk, maargoed, ik woon nog steeds thuis en mijn moeder haalt nog weles wat eten (in opdracht van mij) voor me..... ook al is ze het er totaal niet mee eens. Stoppen doe ik ook sowieso niet en ik heb dus ook in die zin wel schijt aan ze, maar ik wil gewoon dat ze wat nuttigs lezen zodat ze begrijpen waar ik mee bezig zijn. Dan hoeven ze ook niet te denken dat ik zomaar in het wilde weg alles loop te vreten wat los en vast zit :D

Ennuh, testo? Die spullen heb ik niet in huis Jack, doe mij maar naturel :)
 
Mijn ouders vinden het ook behoorlijk overdreven, en soms idd belachelijk. maar dan trek ik er niets van aan en ga er juist over door, en maak het voor hun ogen juist erger, dan houden ze hier vanzelf op. Komop zeg, ik drink zo goed als geen alcohol, ga weinig uit, ik rook niet, ik sport goed, voel me lekkerder dan ooit en eet gezond! Wat zeuren ze dan nog? Laat ze anders gewoon deze hele thread lezen!, incl jouw bericht!

Ouders van WoUz, nou moeten jullie es ff goed luisteren! Jullie zoon is gewoon ontzettend goed bezig! Hij verdiend eerder een schouderklopje dan kritiek!
 
Originally posted by AstroNiels
Mijn ouders vinden het ook behoorlijk overdreven, en soms idd belachelijk. maar dan trek ik er niets van aan en ga er juist over door, en maak het voor hun ogen juist erger, dan houden ze hier vanzelf op. Komop zeg, ik drink zo goed als geen alcohol, ga weinig uit, ik rook niet, ik sport goed, voel me lekkerder dan ooit en eet gezond! Wat zeuren ze dan nog? Laat ze anders gewoon deze hele thread lezen!, incl jouw bericht!

Ouders van WoUz, nou moeten jullie es ff goed luisteren! Jullie zoon is gewoon ontzettend goed bezig! Hij verdiend eerder een schouderklopje dan kritiek!

Same here :thumb:
 
Het zal moeilijk zijn je moeder met leesvoer te overtuigen. Deze sport is blijkbaar iets waar ze niet achter staat. En de vraag is als je haar leesvoer geeft of ze het dan wel leest, ze mist de intresse voor jouw sport en heeft eigenlijk haar standpunt al bepaald.
Als je ouders twijfelen aan je gezondheid zouden ze er juist achter moeten staan dat je eens een bezoek brengt aan je huisarts. Die is toch degene die d.m.v. lichamelijk onderzoek vast kan stellen in wat voor conditie je bent. Misschien kan hij je ouders wel overtuigen (ligt helemaal aan de mentalitijd van je huisarts).
Als je ouders echt niet voor rede vatbaar zijn kan je altijd nog zonder hun medeweten naar je huisarts stappen (zie Reply Geurt-G).
Als ik jou was zou ik eerst proberen de goede orde proberen te bewaren. Dat je ouders zich zo opstellen betekend niet dat jij je tot hetzelfde niveau hoeft te verlagen. Probeer ze te overtuigen dat wat jij doet goed is. Met jouw kennis tegenover hun onwetendheid zou dat je nog wel eens goed kunnen lukken. Je kunt immers alles wat je doet met theorie onderbouwen.

Succes!
 
Naar de huisarts gaan staan ze wel achter, mijn moeder wil desnoods mee om te luisteren wat die vent er van vind....
En mijn kennis, dat is het probleem... ik heb weinig kennis, ik weet wel wat goed is enzo, en wat ik moet eten, maar een onwetend iemand vraagt altijd naar de waaroms, en dat kan ik nooit precies beantwoorden :(
Maargoed, komt wel goed.... ik neem dr wel een keer mee naar de huisarts, dan moet die vent het maar uitleggen offut slecht is...
of juist niet :D
 
Het zal meer de onbekendheid met de sport zijn waar je ouders last van hebben. Waarschijnlijk zal ze idd de artikelen die je vindt niet lezen of zelfs wantrouwen. Alleen een arts zal ze denk ik kunnen overtuigen.
 
Ik vergelijk het altijd met andere sporten zoals zwemmen, triatlon, basket, ... die beter geaccepteerd zijn. Daarvan nemen mensen wel gemakkelijk aan dat je ervoor speciaal op je voeding enzo moet letten dus waarom zou het bij fitness anders zijn?
 
Wouz, ga op je zelf wonen, ben je van al 't gezeur af... :D
 
Originally posted by NewbieNeo
Wouz, ga op je zelf wonen, ben je van al 't gezeur af... :D

Trying trying :)
 
Ik ken het gezeik, en heb ze verteld dat iemand die veel sport veel brandstof nodig heeft, en dat een overdosis koolhydraten eerder laxerend als gevaarlijk is.

Ik zou kijken of je iets ken vinden over topsporters en hun eet patronen, een schaatser bv, mensen nemen toch veel aan als ze iets lezen over een bekende Nederlander bijvoorbeeld....

Misschien dat dat werkt, succes man,,,,

gr
 
Ik heb hetzelfde ook wel in lichtere mate. Maar dat komt meer doordat mijn moeder degene is die voor de kosten opdraaid van dat voedsel dat er hier in haar ogen door heen vliegd.

En ik alleen mijn supplementen zelf hoef te betalen.

Van daar dus dat ik vanaf januari meer kostgeld moet gaan betalen. Iets wat ook wel redelijk is eigenlijk :p

Verder wil ze ook niet echt snappen waar het voor nodig is dat ik voortaan zoveel eet. Maar echt moeilijk doet ze er gelukkig niet over.
 
Van een huisarts hoef je trouwens ook niet veel goed nieuws te verwachten. De laatste keer dat ik er was heb ik een hele preek over voeding (je eet te veel eiwitten...je vermoordt je nieren), training (met de gewichten waarmee je traint, zit je op je 40ste in een rolstoel) en lichaamsgewicht (je bent veel te zwaar volgens de alom bekende, en antieke, lengte/gewichts tabellen) gekregen, terwijl ik alleen maar op controle kwam. En dan heb je nog niet eens het woord AS in je mond genomen.

Nee, gek hoor dat ik niet graag bij die kwakzalver kom. :headbang:
 
Daar ben ik ook bang voor inderdaad... er is altijd wel overal gezeik op te verzinnen, en als die vent me ziet in mn bulk periode schriktie zich lam :)
maarja ik zie het wel, dikke schijt aan iedereen, ik ga lekker door met groeien :D
 
Back
Naar boven