AndroidHealthClinic

Sportarts omgeving Den Haag

Bezoekers in dit topic

Spiergek30

Novice
Lid geworden
10 mei 2013
Berichten
4
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
76kg
Vetpercentage
20%
Beste mensen,

Ik ben Haydar. 30 jaar oud. Ik train nu bijna 2 jaar. In die 2 jaren heb ik vrijwel
geen grotere spieren gekregen. Wel iets sterker geworden. Voeding is gewoon goed.



Mijn testosteron waarden zijn een aantal keren gemeten. 340, 390, 420 en 290ng/dl(280-950).

Symptomen:

-vermoeidheid
-veel slapen
-veel zweten, echt helemaal natte t shirts. Altijd natte oksels! Ook bij geen inspanning.
-geen libido
-geen spieropbouw door trainen
-vet dat maar niet wil weggaan rond de buik en rug.

Schildklier is ok, meerdere malen gemeten. Ijzer, vitamines en alle andere zaken ok. Nooit
iets uit bloedwaarden gekomen.

In het verleden heb ik op eigen houtje ongeveer 2 maanden testosteron gebruikt en man ik voelde
mij zoveel beter na 2 weken! Libido begon ik gewoon echt te merken. Spieren werden sterker. Zweten werd een stuk minder. Voelde mij ook veel meer zelfvertrouwd.

Echter merkte ik dat de testikels kleiner werden en toen ben ik gestopt.Na een tijdje waren de testikels weer gewoon terug naar hun oude formaat en voelde ik mij even slecht als voorheen.

Ik wil eigenlijk naar Tierry Hertoghe in Belgie gaan, maar die heeft een hele drukke agenda. Ik lees
ergens dat voor dit soort zaken ook naar een sportarts gegaan kan worden. Weet iemand misschien een arts in de buurt van Den Haag? Mag ook pmen.

Alvast bedankt.
 
Wat versta je onder goede voeding?
 
Dagelijks 3000 calorieen. 3 keer per week vette vis. Groente en fruit elke dag. Veel noten en zaden. Vaak vis.
Alle soorten dieten geprobeerd. Helpt gewoon niet. Mijn reguliere arts vindt mijn dieet goed.

Het is gewoon die lage testowaarde. Heb daar echt een arts voor nodig.
 
veel geluk met testosteron krijgen met zulke waardes want ze zijn gewoon goed
 
Gem. van 12,5 nmol/l, niet goed.

wat adviseer je dan met zulke waardes, HRT.

Zit namelijk zelf ook altijd op zulke waardes, voel me ook niet helemaal goed, maar huisarts zegt: niks mis, ze zijn aan de lage kant, maar je systeem heeft waarschijnlijk minder testosteron nodig dan normaal iemand.


Meestal is mijn SHBG wel aan de lage kant, waardoor vrije test weer hoger is t.o.v. totale test.


Maar ik zou wel graag willen weten wat jouw advies is voor zulke mensen als mij die nog wel binnen de referentiewaarden zitten, maar wel aan de onderkant, waardoor ze gezien hun leeftijd eigenlijk weer te laag zitten.
 
LH, FSH meten (kun je zien of de aandoening primair [testes] dan wel secundair [hypothalamus/hypofyse] is), prolactine (ter uitsluitsel), SHBG (kijken of je lichaam het iig. 'compenseert'), oestron sulfaat (goede graadmeter om te kijken wat je oestrogeen status is, beter dan oestradiol).

Vanuit die waarden kijken waar het probleem -ongeveer- zit, en daarop inspelen. Al zul je hier in NL doorgaans gewoon TRT voorgeschreven krijgen.
 
hvl is het daar? Raar, bij mij was het echt 8
Is ook 8 (wel laboratorium afhankelijk, sommige hanteren een lower bound van 10 nmol/l), maar zowel m'n huisarts, m'n endo, en zelfs de prof. emeritus die even handjes kwam schudden, vonden dat ik een lage waarde had die niet paste bij mijn leeftijd en leefstijl.
 
Is ook 8 (wel laboratorium afhankelijk, sommige hanteren een lower bound van 10 nmol/l), maar zowel m'n huisarts, m'n endo, en zelfs de prof. emeritus die even handjes kwam schudden, vonden dat ik een lage waarde had die niet paste bij mijn leeftijd en leefstijl.
En wat nu?
 
Wacht wederom bloedwaarden af. :o

Kon overigens direct al TRT meekrijgen mocht ik dat willen, sust, test gel, en als ik me niet vergis zelfs testosteron undecanoaat als ik het me niet verbeeld, alles kon.
 
Hier zijn resultaten van een paar maanden geleden, om 10.30 geprikt:

SHBG 19 (10-40) nmol/L
LH 4.5 (1-9) IU/L
FSH 3.6 (1-19) IU/L

Cortisol 4pm 0.43H (0.1-0.35) μmol/l
Testosterone 14 (7-31) μmol/l
Free testosterone 360(230-600) pmol/l
DHEA sulfate 6.4 (3.0-17) μmol/l
Progesterone 1.9 (0.3-3.00) nmol/l
Estradiol <110 (0-191) Pmol/l

Voel me gewoon k*t. Endos willen hier niets mee.
 
Back
Naar boven