MuscleMeat

Sportdrank tijdens de workout (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Azrael

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 jun 2003
Berichten
3.494
Waardering
8
Lengte
1m83
Hey allemaal. Ik heb een vraagje. Stel ik wil zelf een drank voor bij het sporten maken wat zou dan de beste samenstelling zijn? Ik las dat natrium erin ook nuttig kan zijn. Zou iemand mij dit kunnen zeggen want ik kon het in de zoekfunctie niet vinden.

bvd,

Miauw
 
nou ik heb wel eens craetine genomen met water verdund in bidon vond dat wel goed gaan! maar nu gewoon een aatje met water
 
Neem altijd gewoon water
 
Waarom gewoon water? Is dat omdat iedereen het doet? Kan je niet gewoon snelle suikers nemen tijdens de training (in de bulk..)? Waarom niet waarom wel?
 
ik heb een .5L flesje gevuld met .5L water en 30 gr dextrose erdoorheen..
 
Ik gooi dextrose in mijn bidon. Dan vul ik em bij de gym voor drie kwart met water. Ik drink hem niet gelijk leeg, maar vul hem weer bij als ie half leeg is. Anders heb ik het in drie minuten op ;)

Ik merk dat ik zo minder 'suffig' wordt tijdens een zware trainingssessie.
 
lionel zei:
Ik gooi dextrose in mijn bidon. Dan vul ik em bij de gym voor drie kwart met water. Ik drink hem niet gelijk leeg, maar vul hem weer bij als ie half leeg is. Anders heb ik het in drie minuten op ;)

Ik merk dat ik zo minder 'suffig' wordt tijdens een zware trainingssessie.
Das slim, want ineens opdrinken heeft geen enkel nut.
De bedoeling is dat je constant energie krijgt tijdens je workout.
Gedurende de training kleine slokjes en je voelt werkelijk het verschil...
 
de juiste combi mineralen (natrium) en suiker zorgt ervoor dat je water beter vast houdt. Ik denk dat je gewoon water na een korte tijd al 60% uitgescheid hebt, terwijl dat bij de goei combi suiker en mineralen slechst 40% is.
 
Snelle koolhydraten drukken je cortisolpeil tijdens de training.
 
Waarom praat iedereen over natrium?? Is toch gewoon een zoutoplossing?
 
Leophyte zei:
Waarom praat iedereen over natrium?? Is toch gewoon een zoutoplossing?

Nope natrium zit in zout maar is geen zout

ik hou niet van natrium houd namelijk vocht vast :S

Ik heb gewoon een litertje water bij me :D
 
DUS? mijn aa tje verdund met water in een 0.8 bidon is dus ok toch of neit dan?
 
Leophyte zei:
Waarom praat iedereen over natrium?? Is toch gewoon een zoutoplossing?

Zout is NaCl bestaande uit natrium en chloor. Als je zout oplost lossen deze twee ionen (Na+ en Cl-) op. Alleen is NaCl niet het enige wat er bestaat, zo heb je bijvoorbeeld ook NaAc (natriumacetaat), alleen of dat zo gezond is... :D

Tot zover de scheikundeles voor vandaag!
 
Sboy zei:
DUS? mijn aa tje verdund met water in een 0.8 bidon is dus ok toch of neit dan?

Dan zou ik toch voor de Dextrose gaan, ben je een stuk goedkoper uit!
 
Sboy zei:
nou ik heb wel eens craetine genomen met water verdund in bidon vond dat wel goed gaan! maar nu gewoon een aatje met water

mss domme vraag,maar welk verschil gaf die creatine in het water met gewoon water?? ???
 
Jke zei:
mss domme vraag,maar welk verschil gaf die creatine in het water met gewoon water?? ???

Creatine kan als energizer fungeren. Maar lijkt me dan beter tot z'n recht komen als pre-workout drank.
 
en hoeveel tyd dan voor de training?ook weer 15-30minuten?wil ik wel eens proberen dan...
 
Back
Naar boven