AndroidHealthClinic

Sporten en softdrugs, wel of niet samen?

Bezoekers in dit topic

Dextro20

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
8 jul 2009
Berichten
45
Waardering
0
Hey,

Kan het kwaad om een jointje voor het slapen te benuttigen?

Gaan wiet, hasj en sporten goed samen of heeft dit nadelen op je uithoudingsvermogen, spiermasse en herstel?

Nja behalve dat je de dag erop gaar bent dan he... :p


Mzl
 
Kan wel ja.

Keuze aan jezelf
 
Moet kunnen volgens mij :)
ik heb het vroeger ook prima vol gehouden....
 
Waarschijnlijk zal het geen effect hebben op je spiermassa. De lange termijn effecten van marihuana zijn nog lang niet volledig onderzocht. Wél weten ze iig dat op de lange termijn er schadelijke invloeden voor het brein kunnen ontstaan, het immuunsysteem onderdrukt wordt en het risico op kanker verhoogd wordt.

Een wedervraag is echter, als je echt wil gaan iets wil gaan bereiken moet je een bepaalde mind-set hebben. Je moet echt gezond willen leven, dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je nooit uit de band mag springen. Maar als je al vooraf gaat stellen dat je iedere avond wilt gaan smoken is al geen goed voorteken. Waarom moet je perse iedere dag een joint roken voor slapen gaan? Volgens mij slaap je van hasj/weed juist lichter en minder vast. Daarnaast voel je je inderdaad de dag erop gaar en dat zou zeker je motivatie kunnen kosten. Ik heb ook tijdje geblowd, maar ik werd er lam en apatisch van. Blowen tijdens het trainen zelf is trouwens helemaal een no-no
 
Cannabis is doping
 
Waarschijnlijk zal het geen effect hebben op je spiermassa. De lange termijn effecten van marihuana zijn nog lang niet volledig onderzocht. Wél weten ze iig dat op de lange termijn er schadelijke invloeden voor het brein kunnen ontstaan[1], het immuunsysteem onderdrukt[2] wordt en het risico op kanker verhoogd wordt.[3]

Een wedervraag is echter, als je echt wil gaan iets wil gaan bereiken moet je een bepaalde mind-set hebben. Je moet echt gezond willen leven, dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je nooit uit de band mag springen. Maar als je al vooraf gaat stellen dat je iedere avond wilt gaan smoken is al geen goed voorteken. Waarom moet je perse iedere dag een joint roken voor slapen gaan? Volgens mij slaap je van hasj/weed juist lichter en minder vast. Daarnaast voel je je inderdaad de dag erop gaar en dat zou zeker je motivatie kunnen kosten. Ik heb ook tijdje geblowd, maar ik werd er lam en apatisch van. Blowen tijdens het trainen zelf is trouwens helemaal een no-no

Heb je soms bronnen voor die beweringen?
[1] Momenteel is er geen bewijs dat cannabinoids neurotoxisch zijn, hier is een een review van al het wetenschappelijke bewijs. Wel is zeker dat er tijdelijk een verslechtering optreed van de cognitieve functies.
[Link niet meer beschikbaar]
 
Op internet is te vinden dat wiet de testosteron spiegel laat dalen.
 
ik dacht dit ook perfect te kunnen combineren maar net als zovelen ga je tenonder en ga je meer nuttigen nu ik 2maand volledig gestopt ben voel ik mij veel fitter en beter en trainingsweights gaan up als geen ander!
 
laatste tijd smoke ik alleen nog maar in het weekend.
heb het enkele jaren dagelijks gedaan, en in de korte tijd dat ik train heb ik goede progressie geboekt.

conclusie: Ja, het kan!
 
Dat kan, heb het ook jaren gedaan.
 
Ik ben enkele jaren verslaafd geweest aan wiet, gebruikte iedere dag minstens 1 joint, meestal zo'n 3 of 4. Die moest ik dan ook hebben iedere avond. Heb mezelf in wat rare bochten gewrongen om dat ook iedere avond te kunnen doen. Ik ben nu zo'n drie kwart jaar clean nadat ik een maand bij Solutions in voorthuizen heb gezeten om te stoppen.
Nogsteeds moet ik iedere dag wel een paar keer denken aan blowen, voelt als een grote leegte, een gemis in mijn leven. Maargoed, ik ben van plan om het nooit meer op te pakken. De kwaliteit van mijn leven is nu zoveel beter dan voorheen. Je voelt je fitter, vitaler, zelfverzekerder.
Ik heb vele male meer motivatie nu en ben minder emotioneel afgesloten en afgevlakt. Daarnaast moest ik continu liegen over mijn gebruik aangezien dit thuis totaal niet werd getolereerd en ik me er ook voor schaamde.

Ik denk dat de schade van regelmatig gebruik voor bb of enige andere sport is dat je gewoon motivatie verliest. Het sleurt je motivatie naar beneden. Voor je het weet mis je een training hierdoor en na die eerste gemiste training ook alle trainingen daarna, het goed voor jezelf zorgen en goed eten word een sleur, je doorzettingsvermogen gaat down the drain. Dit merkte ik in vrijwel alle takken van mijn leven.

Iedere dag een jointje voor het slapen gaan kan ik je sterk afraden. Als je het doet, doe het dan af en toe met wat vrienden, maar niet alleen en iedere dag. Voor je het weet lukt het je niet meer om hiermee te stoppen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben enkele jaren verslaafd geweest aan wiet, gebruikte iedere dag minstens 1 joint, meestal zo'n 3 of 4. Die moest ik dan ook hebben iedere avond. Heb mezelf in wat rare bochten gewrongen om dat ook iedere avond te kunnen doen. Ik ben nu zo'n drie kwart jaar clean nadat ik een maand bij Solutions in voorthuizen heb gezeten om te stoppen.
Nogsteeds moet ik iedere dag wel een paar keer denken aan blowen, voelt als een grote leegte, een gemis in mijn leven. Maargoed, ik ben van plan om het nooit meer op te pakken. De kwaliteit van mijn leven is nu zoveel beter dan voorheen. Je voelt je fitter, vitaler, zelfverzekerder.
Ik heb vele male meer motivatie nu en ben minder emotioneel afgesloten en afgevlakt. Daarnaast moest ik continu liegen over mijn gebruik aangezien dit thuis totaal niet werd getolereerd en ik me er ook voor schaamde.

Ik denk dat de schade van regelmatig gebruik voor bb of enige andere sport is dat je gewoon motivatie verliest. Het sleurt je motivatie naar beneden. Voor je het weet mis je een training hierdoor en na die eerste gemiste training ook alle trainingen daarna, het goed voor jezelf zorgen en goed eten word een sleur, je doorzettingsvermogen gaat down the drain. Dit merkte ik in vrijwel alle takken van mijn leven.

Iedere dag een jointje voor het slapen gaan kan ik je sterk afraden. Als je het doet, doe het dan af en toe met wat vrienden, maar niet alleen en iedere dag. Voor je het weet lukt het je niet meer om hiermee te stoppen.

je doet alsof wiet een erge drug is.

de meeste mensen kunnen het gewoon roken zonder problemen. iig in mijn omgeving.
ik en enkele maten van mij hebben altijd motivatie om te sporten, en belangrijke zaken gewoon op tijd te regelen
 
je doet alsof wiet een erge drug is.

de meeste mensen kunnen het gewoon roken zonder problemen. iig in mijn omgeving.
ik en enkele maten van mij hebben altijd motivatie om te sporten, en belangrijke zaken gewoon op tijd te regelen

Kennelijk voor hem wel ja.
 
je doet alsof wiet een erge drug is.

de meeste mensen kunnen het gewoon roken zonder problemen. iig in mijn omgeving.
ik en enkele maten van mij hebben altijd motivatie om te sporten, en belangrijke zaken gewoon op tijd te regelen

Ik vind wiet helemaal geen probleem, ook niet erger dan alcohol bijvoorbeeld. Ik vertel alleen dat ik er niet vanaf kon komen en wat voor effect het dagelijks gebruik op mij had. Sommige mensen zijn genetisch verslavingsgevoelig. Dit zijn mensen die bijv. ook verslaafd kunnen raken aan gokken, coïtus, etc. Als je de behoefte hebt om iedere dag wiet te gebruiken dan is de kans dat je hier gevoelig voor bent gewoon aanwezig.
Dan word het erg moeilijk om nog te kunnen stoppen als je al een tijd gebruikt. Ik merkte zelf dat ik er duidelijk motivatie door verloor. Dat het blowen het belangrijkste moment werd van mijn dag en ik zelfs sociale gelegenheden vermeed als ik wist dat ik dan niet kon gebruiken. Dit is gewoon mijn eigen ervaring. Ik weet ook dat er heel veel mensen zijn die gewoon af en toe kunnen blowen en nergens last van hebben. Maar als je de behoefte hebt om het dagelijks te doen, dan zou ik gewoon uitkijken en ook eens proberen hoe je het ervaard om eens een maand te stoppen, of je daar enige moeite mee hebt.
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring met softdrugs was dat het heel slecht was voor mijn innerlijke drive op elk aspect: opleiding, vrienden, zelfontwikkeling, sport......... Ik deed toen nog geen KT maar weet zeker dat het ook mijn motivatie om vol voor de doelen te gaan ten aanzien van KT zou kosten. Maar ik deed wel structureel erg veel gebruiken. Recreatief zeg 1 a 2 x per maand is denk ik niet een groot probleem.

Ik lees nu pas het stuk van RobertD. Helemaal mee eens, zou het zelf zo geschreven kunnen hebben. Ik ben blij dat ik van die shit af ben!
 
Ik vind wiet helemaal geen probleem, ook niet erger dan alcohol bijvoorbeeld. Ik vertel alleen dat ik er niet vanaf kon komen en wat voor effect het dagelijks gebruik op mij had. Sommige mensen zijn genetisch verslavingsgevoelig. Dit zijn mensen die bijv. ook verslaafd kunnen raken aan gokken, coïtus, etc. Als je de behoefte hebt om iedere dag wiet te gebruiken dan is de kans dat je hier gevoelig voor bent gewoon aanwezig.
Dan word het erg moeilijk om nog te kunnen stoppen als je al een tijd gebruikt. Ik merkte zelf dat ik er duidelijk motivatie door verloor. Dat het blowen het belangrijkste moment werd van mijn dag en ik zelfs sociale gelegenheden vermeed als ik wist dat ik dan niet kon gebruiken. Dit is gewoon mijn eigen ervaring. Ik weet ook dat er heel veel mensen zijn die gewoon af en toe kunnen blowen en nergens last van hebben. Maar als je de behoefte hebt om het dagelijks te doen, dan zou ik gewoon uitkijken en ook eens proberen hoe je het ervaard om eens een maand te stoppen, of je daar enige moeite mee hebt.

Daar heb je wel gelijk in ja, is idd dan verstandig om ermee op te passen. dat zijn ook de personen die geen grenzen kennen in ergere dingen. bijvoorbeeld eens een keertje coce proberen. en 5 jaar later nog steeds in dezelfde sleur zitten.

Zelf blow ik vanaf me 14e, ben afgelopen jaar 1 maand gestopt geweest, en heel me vriendengroep was gestopt. iets van 1,5 maand.
helaas is iedereen weer begonnen, en de meeste weer dagelijks. ben blij dat ik het nu gewoon in het weekend doe, en verder heb ik er geen behoefte meer aan.

Maar dit komt ook omdat ik het nu druk heb met sporten, werken, school. niet meer zoals vorig jaar dat je standaard om half 7 al in het jongerencentrum zit met een jointje in je smoel.
 
je doet alsof wiet een erge drug is.
Net als bij alcohol.. de een kan zich gewoon klem zuipen (elke avond) de ander niet..
Ik bedoel, de een heeft er geen dagelijkse problemen mee de ander weer wel...
 
Laatst bewerkt:
pfff... geseik allemaal, ik blow al meer dan 30 jaar dagelijks en niks met me aan de hand.
vind ik tenminste
 
Back
Naar boven