MuscleMeat

Sporten tijdens de Ramadan

Bezoekers in dit topic

Ouassim

Novice
Lid geworden
2 mei 2015
Berichten
12
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
83kg
Vetpercentage
20%
velen weten vast wat de Ramadan inhoud,

moslims zijn verplicht om 1 maand lang niet te eten/drinken vanaf Zon's opgang tot Zon's ondergang. Dit zal hoogstwaarschijnlijk ten kosten gaan van m'n spiermassa, maar hopelijk meer van het vet.

dit zijn mijn resultaten van (11/05/2015),

leeftijd: 16
lengte: 182 cm
geslacht: man

Gewicht: 84.6 kg ( normaal waarde = 72.7 - 84.8 kg)
spiermassa: 37.8 kg ( 31.7 - 38.8 kg )
Lichaamsvet massa: 18.1 kg ( 8.9 - 17.7 kg)

BMI: 25.5 ( 19.3 - 25.3 )
vet %: 21.4 (10 - 20 % )

Ik wil zo veel mogelijk vet massa verliezen, zal het verstandig zijn om vanaf nu volop spiermassa op te bouwen tot volgend maand. En tijdens ramadan vooral te focussen op cardio voor vetverlies?

Graag hoor ik jullie suggesties, en/of andere mensen hun ervaringen of manier van aanpak.

MVG,

Ouassim
 
Geen cardio doen, want je weet waarschijnlijk toch niet genoeg te eten om de hele maand op onderhoud te zitten als je blijft trainen. Ik zou wel echt direct voordat je mag gaan eten trainen niet op een ander moment.
 
Kun je niet gewoon CBL doen?
 
Intermittend Fasting. Daar zou ik mij misschien wat op baseren. Je vindt daar veel over op internet. En misschien wat minder en niet te lang trainen. Gewoon onderhouden en na de ramadam er terug invliegen.
 
Ik had juist het gedachte dat als je op een lege maag een halfuurtje gaat rennen, en bijvoorbeeld 45min kracht training gaat doen om de 2 dagen net voor Zon's ondergang. Dat je vetmassa eraf vliegt, of is dit in de praktijk niet zo?
 
Je valt sowieso toch af tijdens de ramadan?
Denk dat je wel een gigantisch hongergevoel gaat krijgen als je eerst nog anderhalf uur gaat trainen.
Dan kan je toch beter iets minder afvallen maar prettiger de dag doorkomen lijkt mij.
 
Je valt sowieso toch af tijdens de ramadan?
Denk dat je wel een gigantisch hongergevoel gaat krijgen als je eerst nog anderhalf uur gaat trainen.
Dan kan je toch beter iets minder afvallen maar prettiger de dag doorkomen lijkt mij.

Klopt zeker,
Maar die hongerkick slaat meestal toe in de middag, mijn plan is om in de avond te sporten. Zodat ik direct naar huis kan gaan om te eten/drinken.

Aan die hongergevoel is geen ontkomen aan, beetje die-hard.
 
Je valt sowieso toch af tijdens de ramadan?
Denk dat je wel een gigantisch hongergevoel gaat krijgen als je eerst nog anderhalf uur gaat trainen.
Dan kan je toch beter iets minder afvallen maar prettiger de dag doorkomen lijkt mij.

Als je onder je onderhoud eet wel ja, anders niet. Als je niet gaat trainen tijdens een tekort dan is de kans groter dat je spiermassa kwijtraakt.

---------- Toegevoegd om 14:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:34 ----------

Allah

http://ramadantijd.nl/ramadan/verplicht-vasten

De Koran bevestigt deze verplichting van het vasten tijdens de Ramadan. Allah zegt:
O jullie die geloven, het vasten is jullie verplicht, zoals het ook verplicht was voor hen voor jullie, hopelijk zullen jullie Allah vrezen

Ja ach, in het Katholieke geloof ben je ook bepaalde dingen 'verplicht', waar veel katholieken zich niet aan houden. Ramadan is een keuze, geen verplichting, het is niet dat het illegaal is om het niet te doen of zo.
Met familie is het wat anders, maar alsnog een keuze als je goed nadenkt.


TS:

Ik zou gewoon nu bulken/cutten (wat je wilt voor nu dus) en tijdens de ramadan op onderhoud proberen te eten met genoeg eiwitten.
 
Wat je ook kan doen is snachts leven en overdag gaan slapen dan verlies je ook niets
 
Klopt zeker,
Maar die hongerkick slaat meestal toe in de middag, mijn plan is om in de avond te sporten. Zodat ik direct naar huis kan gaan om te eten/drinken.

Aan die hongergevoel is geen ontkomen aan, beetje die-hard.

Als je lichaam het vasten gewend is ook niet? Ga anders een dutje doen in de middag.
 
Back
Naar boven