MuscleMeat

Sporthorloges/banden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MaxFit

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
19 jun 2016
Berichten
361
Waardering
98
Lengte
1m87
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Beste dbb’ers,

Even een vraagje, wat is jullie ervaring met sporthorloges/banden? Ik ben namelijk op zoek naar iets wat subtiel en klein is, maar mij toch heel veel inzicht geeft in slaapritme/sportritme/hartslag/calorieverbruik etc. etc.

Een AppleWatch is niks voor mij want ik vind het gewoon niet mooi, ik zat eerder te denken aan een product van Fitbit. Hebben jullie nog tips?
 
Ik gebruikte tot voor kort een Polar M200, na een paar maanden getest te hebben vind ik deze toch wat omslachtig werken.
De vriendin heeft echter een Fitbit Charge 3 en is daar zeer tevreden over, deze meet continu (dus niet alleen wanneer je de meetfunctie handmatig aanzet zoals bij de Polar) en geeft een beter beeld van activiteit dan de Polar M200.

Leuk speelgoed, maar ik kwam er voor mezelf achter dat ik beter resultaat maak qua vetpercentage/gewicht, als ik de berekeningen voor BMR etc blijf hanteren in plaats van wat een horloge zegt.
Ik wou dit graag even zelf ondervinden, dus heb dit ongeveer 2 maanden getest.
Het geeft verder wel een leuk beeld van je activiteit c.q. sport.
 
Houdt er rekening mee dat als je een tracker/sporthorloge koopt, dat de meest accurate meting die met een borstband is.
Enkel meting op pols kan al snel 10-20 hartslagen per minuut erlangs gaan zitten...

Zelf ooit een fitbit Charge 2 gehad... Uiteindelijk gewoon weggegooid omwille van de niet accurate metingen tov polar t31 borstband...
 
Back
Naar boven