MuscleMeat

Sportscholen ''discrimineren'' moslima's (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

erwin280

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
3 mrt 2007
Berichten
8.271
Waardering
819
De Amersfoortse LifeCity-sportscholen weert moslima's die een hoofddoek dragen. Dat mag niet, stelt het College voor de Rechten van de Mens.


"Niemand mag worden geweigerd om het dragen van een hoofddoek. Dat staat in de wet. Dit is discriminatie op grond van het geloof", aldus een woordvoerder van het College in het AD.

LifeCity stelt dat het sporten met een hoofddoek onhygiënisch en onveilig is. Het heeft niets met discriminatie te maken, aldus sportschoolhouder Rolf Leenders: "Ik heb van een collega gehoord dat een vrouw, die heel veel sjaals om had, vast kwam te zitten in een cardiotoestel. Een flinke hoofdwond was het gevolg. Zoiets willen we voorkomen. En of het dan om een hoofddoek of pet gaat, maakt voor ons geen verschil. Ik schrik écht van het woord discriminatie."

Het College voor de Rechten van de Mens zegt dat sporten met hoofddoek helemaal niet onveilig hoeft te zijn: "Er bestaan speciale sporthoofddoeken, zonder loshangende stukken stof."

Onder sportscholen bestaat een wisselende opvatting over het sporten met hoofddoek. Bij twee andere Amersfoortse sportscholen zijn moslima's met hoofddoek wel welkom. In Rotterdam werd een sportschool die hoofddoeken niet toestond aangeklaagd door drie islamitische meisjes.

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/07/sportscholen_discrimineren_mos.html


Altijd apart hoe fanatiek die moslims en Instanties om gaan met dit soort berichten. Het schuim staat ze nog net niet op de bek terwijl ze discriminatie roepen.
 
Van de 11 trainer er -1 wat moeten ze nou ?!
maar met een bivak muts mag je ook NIET trainen!. dus TYF op moslimama's :mad::rolleyes:
 
ja snap ik..
Hoofddoekjes verbieden omdat het onveilig is?
wat een onzin.
Ik zou me ook gediscrimineerd voelen;)
 
Zie ook mensen trainen met een pet op, en sommige idioten hebben zelf een hippe muts op.
Dus idd, waarom geen doek op je keumus.
 
Ik zie niet direct een moslima met strakke fitnesskleding en alleen een hoofddoek voor me. Maar die zal je vast ook wel hebben.
 
Moslima's zijn katabool.
 
Ik zie niet direct een moslima met strakke fitnesskleding en alleen een hoofddoek voor me. Maar die zal je vast ook wel hebben.

het gaat in dit geval toch alleen om de hoofddoek..


er zal best een kans bestaan van 0,000000000000004 procent dat die hoofddoek voor gevaar gaat zorgen, maar in dat geval zijn er nog 1000 dingen die gevaarlijker zijn: kettinkjes, ringen,. VETERS IN SCHOENEN:haar:
 
Zeikerige sportschool. Je mag zeker ook niet kreunen daar tijdens je sets?
 
Een restaurant in Den Haag mag de toegang niet weigeren aan vrouwen die een hoofddoek dragen. Deze dresscode is in strijd met de wet gelijke behandeling....

Het bureau Discriminatiezaken te Den Haag maakte de zaak aanhangig na meldingen van vier vrouwen die in de Haagsche Lounge niet werden bediend als zij hun hoofddoek omhielden.

Eigenaar P. Mulder zei eerder voor de CGB dat hij in januari zijn huisregels en kledingvoorschriften aangescherpte, nadat hij regelmatig problemen had met groepjes jongeren die rondhingen in zijn Haagsche Lounge. Hij mikte met zijn horecagelegenheid juist op een stijlvoller en ouder publiek. Die dresscode houdt onder meer in dat het dragen van hoofddeksels in het restaurant niet is toegestaan. Mulder maakt hierin geen onderscheid tussen hoofddoekjes, keppeltjes en baseballpetten. Tijdens een zitting voor de CGB maakte hij hiermee duidelijk dat iedereen voor hem gelijk is.

De CGB stelt dat het streven naar een ander publiek een legitiem doel is, maar vindt de maatregel die is getroffen niet geschikt. Het restaurant treft met de huisregels alle vrouwen die om religieuze redenen een hoofddoek dragen. De verzoeksters zijn moslim en dragen vanwege hun geloofsovertuiging een hoofddoek. Het CGB vindt dat het toelatingsbeleid van het restaurant leidt tot indirecte discriminatie, namelijk het verboden onderscheid op grond van godsdienst.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686.../Restaurant-mag-hoofddoek-niet-weigeren.dhtml

2004 belde, het wil zijn hoofddoek terug.

In ieder geval is er al genoeg jurisprudentie over, Lifecity maakt dus weinig kans als mochten ze het willen aanvechten.
 
dresscode is in strijd met de wet

3cd8a33a.png
 
Mwoa een sportschool is toch iets anders dan een restaurant

Dat het onveilig is wil ik best geloven, stel je voor dat dat ding tussen de loopband komt.. Ik geef LifeCity nog wel wat kans. Beperking op grond van de volksgezondheid
 
Mwoa een sportschool is toch iets anders dan een restaurant

Dat het onveilig is wil ik best geloven, stel je voor dat dat ding tussen de loopband komt.. Ik geef LifeCity nog wel wat kans. Beperking op grond van de volksgezondheid

Moet wel heel raar lopen wil een hoofddoek tussen de loopband komen.
 
Wij mogen ook geen petten op of zo. Het zijn gewoon regels die opgesteld zijn en je hebt je daar aan te houden. Als het je niet bevalt flikker je op naar een andere sportschool.

Telkens dat gejank om discriminatie..
 
Altijd met discriminatie lopen te zeiken als ze het uitkomt
en dan vervolgens de hele tijd arabisch lopen praten in de gym :roflol:
 
Van de 11 trainer er -1 wat moeten ze nou ?!
maar met een bivak muts mag je ook NIET trainen!. dus TYF op moslimama's :mad::rolleyes:

ga toch lekker met je helicopters spelen kleuter:rolleyes:

wellicht is de eigenaar bang dat ze een cardio apparaat opblazen???
 
Nou nou, sorry hoor:sad:
Ik had het natuurlijk over "Moet wel heel raar lopen wil een hoofddoek tussen de loopband komen.". Jij niet natuurlijk grodtepotje, lekkere slet van me.
 
:heart:

ik schrok al
 
Belachelijk dat een sportschool wel mag kiezen om mannen te weren, maar geen hoofddoeken.
 
Back
Naar boven