Fitness Seller

Sportscholen voor mietjes (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jorasho

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
31 dec 2004
Berichten
3.258
Waardering
4
Zag vanochtend in het AD een artikel staan over een nieuwe sportschool voor de vrouwtjes. De mannen worden aan de deur geweerd en binnen staat allemaal softe apparatuur waarop je As The World Turns kan kijken tijdens het cardioen.

Lees verder:
Ideaal voor vrouwen

Sportschool zónder mannen
Door Sabine Zurel

Niet langer begluurd worden door mannen bij wie het testosteron door de keel giert, of je een kluns voelen als de gewichtjes met een klap naar beneden vallen omdat je niet door hebt hoe een fitnessapparaat werkt.

Dat is wat veel vrouwen zo aanspreekt aan een sportschool die alleen voor hen bedoeld is.

Onlangs opende de fitness-keten Health City een filiaal in de Amsterdamse Rivierenbuurt dat uitsluitend toegankelijk is voor vrouwen. De sportschool is kleiner dan gebruikelijk, biedt fitnesstrainingen van slechts een half uur en heeft persoonlijke aandacht voor leden tot core business gemaakt.
Vooral dat laatste is een pré, omdat blijkt dat veel vrouwen zich in een eerder stadium van hun leven al vrij verloren hebben gevoeld op een sportschool en daardoor in een vroegtijdig stadium zijn afgehaakt. Vaak werden ze na een intake-gesprek vol goede bedoelingen aan hun lot overgelaten en lag de drempel om daarna weer te beginnen te hoog.
Onder de naam World of Women, wordt een totaalconcept aangeboden dat zowel fysieke als mentale problemen te lijf gaat. Volgens medewerkster Nellie Nooij moeten vrouwen zich vooral op hun gemak voelen. ,,Er heerst hier een soort huiskamergevoel.''
Waarvan akte: in de strak ingerichte lounge, met comfortabele leren fauteuils, kunststof bloemen en moderne lampen liggen elke maand de nieuwe damesbladen in de designkast. Een bar ontbreekt, maar koffie, thee en suikervrije frisdrank zijn gratis en de zonnebank mag onbeperkt en voor niets worden gebruikt.
Maar het blijft niet bij een smaakvolle inrichting alleen; ook de fitnessapparatuur spreekt tot de verbeelding. Als een van de eerste in ons land introduceert men hier de nieuwe bewegingsmethode Kinesis, van het Italiaanse Technogym.
De apparaten zijn gebruiksvriendelijk en bieden meer ruimte voor balans, coördinatie en houding. Nooij: ,,De oefeningen verlengen de spieren vooral. Je wordt er dus niet breed van of zo, het is juist bedoeld om het vrouwelijke silhouet te versterken.''
Aan de andere kant van de sportzaal kunnen op een stevige beat cardiotrainingen worden gevolgd, gericht op het verbeteren van de conditie. De flashy toestellen hebben stuk voor stuk een ingebouwd televisiescherm met 40 kanalen, opdat de sportende vrouwen niets van hun favoriete soap hoeven te missen. Sensoren aan de handvatten registreren automatisch de hartslag, om binnen de vetverbrandingszone te kunnen blijven.
Vooral de opstelling is bijzonder: staan op andere sportscholen de crosstrainers en loopbanden in een lange rij, waardoor je nauwelijks contact met elkaar hebt, hier is gekozen voor een cirkel, zodat je tijdens het fietsen gezellig met elkaar kunt kletsen. Nooij: ,,Er is over nagedacht. Veel vrouwen voelen zich onzeker. Hier kun je iedereen zien, door het contact ontstaat er een band.''
Romana de Graaf (31), die in de buurt woont, is enthousiast. ,,Ik vind het een fijne bijkomstigheid dat er door mannen niet zo naar me gekoekeloerd wordt. Daar ga ik me heel ongemakkelijk van voelen. Bovendien heb ik geen maatje 34 meer, op grote sportscholen voelde ik me daardoor net een olifant. Zeker naast zo'n hippe barbiepop.''
Omdat veel vrouwen kampen met gewichtstoename en behoefte hebben aan figuurcorrectie start Health City binnenkort met het Seven Steps of Victory-dieet van Dr. Phil. In tien weken tijd kun je volgens de methode van de beroemde tv-psycholoog afvallen onder begeleiding van een diëtiste. Een body-age test, die niet uitgaat van de kalenderleeftijd maar rekening houdt met levensstijl en gezondheid, maakt standaard onderdeel uit van het pakket en kan worden aangevraagd bij het intake-gesprek. Op basis hiervan wordt voor ieder lid een persoonlijk schema samengesteld.
Nooij: ,,Onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen na drie maanden het bijltje er bij neergooien. Dan vinden ze dat ze zich genoeg hebben ingespannen en hebben er geen zin meer in. Wij willen ze dan juist motiveren en zijn van plan om ze op te bellen met het verzoek om weer van de bank af te komen.''
www.healthcity.wow.nl

bron: http://www.ad.nl/artikelen/Sport/1118814522706.html en het AD van 16 juni
 
koe wilt eens een sportschool zonder vrouwen .dat vind ik alleen maar afleiding

keiharde brute gewichten alle mannen zijn welkom de oudere en gevorderden motiveren de jongere . ideaal :thumbs:


edit: niet dat ik wat tegen vrouwen heb .
maar ik ga trainen om te trainen niet om te gapen naar een mooi vrouwtje
 
whahahaha,stelletje feministen man,kijken naar as the world burns,niet best :p
 
Ik weet niet hoor, maar hier in Haarlem (zijlweg) bestaat zo'n toko al jaaaaaaren! de gewichten op de aparaten zijn dan ook geen 5/10kg, maar 2,5 :D
 
op zich niets mis mee..maar dan pleit ik voor een gym waar het verboden is voor baco's, breezahs, beachboys, weekendsporters, overgewichte huisvrouwen die alles bezet houden en onwetend vrouwen (en mannenvolk)
 
gaat nergens over, geloof nooit dat daar serieus gewerkt gaat worden, ik denk dat het er vooral heel erg gezellig wordt. thee leuten voor gevorderden.
 
ik span ze een proces aan wegens discriminatie.
 
in de strak ingerichte lounge, met comfortabele leren fauteuils, kunststof bloemen en moderne lampen liggen elke maand de nieuwe damesbladen in de designkast. Een bar ontbreekt, maar koffie, thee en suikervrije frisdrank zijn gratis en de zonnebank mag onbeperkt en voor niets worden gebruikt.

oke dit schoot even in verkeerde keelgat.
Onbeperkt en voor niets jaja.....

Apparaten die ervoor zorgen dat je als vrouw niet breed wordt: kul, daar zorgt test voor en daar hebben ze te weinig van.

Dr. Phil en zijn Seven Steps of Victory-dieet: AAAAAAAAAAARGH die kerel is 'psycholoog' en geen voedingsdeskundige imo. hoe Amerikaans kan het zijn?

Wat een gezwets, als je wat wil bereiken moet je er voor gaan. Ik denk dat alle dames dat hier kunnen beamen. (zeker diegenen die 8 x 100 kg squatten :D)

denk de mensen echt dat ze nu van dat vet afkomen of zorgen dat ze niet meer krijgen door één a twee keer in de week ff lekker op je gemak wat te bewegen? als ze thuiskomen gaan de pakken koeken en chocola weer open....
 
jorasho zei:
blablabla

....start Health City binnenkort met het Seven Steps of Victory-dieet van Dr. Phil

succes verzekerd dus..... :rolleyes:
 
Neeeee, steel niet onze vrouwen uit de sportscholen! :sob:
 
Bij onze sportschool mogen zondagmiddag alleen vrouwen, de rest van de week is hij van ons..
 
"Nooij: ,,De oefeningen verlengen de spieren vooral. Je wordt er dus niet breed van of zo, het is juist bedoeld om het vrouwelijke silhouet te versterken.''

hahahaha
 
de ECHTE vrouwen vind je in de ECHTE gyms! niet in zo van die zwakke afgekookte welness lookalike keten. de vrouwen die daar "trainen" denken dat squatten met je reet op de pot gaan zitten is....
 
Stixxx zei:
de ECHTE vrouwen vind je in de ECHTE gyms! niet in zo van die zwakke afgekookte welness lookalike keten. de vrouwen die daar "trainen" denken dat squatten met je reet op de pot gaan zitten is....

:roflol:
 
Masters zei:
gaat nergens over, geloof nooit dat daar serieus gewerkt gaat worden, ik denk dat het er vooral heel erg gezellig wordt. thee leuten voor gevorderden.

Who cares? Het gaat om het geld, niet om de resultaten van je klanten.
 
Wat een huppelk*ttenclub wordt dat zeg! :mad:

Kletsen tijdens het trainen, ga eten koken ofzo! :p
 
Wat een softe bedoeling, nee geef maar een paar lekkere mannen in de sportschool ! :D
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik wil ook een sportschool waar je lekker kan loungen met een capuccino.
 
Hoeren-healt center!
In de fik ermee!
Stelletje clubk*tten! Breezersletjes, uitgezakte, smerige, vatsige huisvrouwen, stik toch lekker in Health City.
En weet je wat waarschijnlijk nog het ergste is?? Die instructeurs!
Waar gaat het heen met de maatschappij?? :(
 
Back
Naar boven