AndroidHealthClinic

Sportschool abonnement naast homegym: wel of niet?

Bezoekers in dit topic

StefanCJ850

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
19 jan 2017
Berichten
263
Waardering
180
Lengte
1m82
Massa
86kg
Vetpercentage
13%
Dag mede-fanatiekelingen,

Ik twijfel om mijn sportschool abo op te zeggen maar ben er nog niet uit. Ik train zes keer per week (pull A, push A, legs A, pull B, push B, legs B). Vijfmaal per week in mijn homegym en eenmaal per week in de sportschool. Mijn homegym is best ok met een Barbarian rack, dumbells 4-50kg, vlakke en schuin bankje, high/low pully, landmine, voldoende schijven en een echo bike.

De push en pulltrainingen kan ik prima thuis doen, voldoende oefeningen en variatie. Op één van de twee benendagen ga ik naar de sportschool vanwege de goede hackpress, calff raises machine, leg extensions etc. De andere benendag squat ik, doe ik lunges, hip thrusts en calff raises (zittend op een bankje, voeten op een dik blok hout en schijven op mijn knieën).

Ik vind het relaxter om thuis te trainen, eigen muziek en ik hoef nergens rekening mee te houden. Ook het trainen in de sportschool begint me tegen te staan (ik train in de Golds Nieuwegein, hoop oude en kapotte appratuur, toch weer 2 tientjes in de maand voor 4 keer trainen). Ik heb echter het idee dat ik mijn benen niet voldoende goed aan kan pakken zonder leg press, hack press en calff raises machine. Ik heb helaas geen ruimte om meer apparatuur thuis neer te zetten.

Hoe kijken jullie tegen mijn voors- en tegens aan? Blijven sporten in de sportschool of goede tips om thuis serieus mijn benen te trainen?

Thanks voor de tips vast!
 
Uiteindelijk moet je zelf beslissen. Als het je tegen gaat staan vind je wel een manier. Ik train op zaterdag altijd in de sportschool een doordeweeks in mijn homegym. Deels vanwege de legpress in de gym en deadliften wat ik niet op zolder doe, dat horen de buren. Maar ik squat wel thuis. Ik kom graag ik de gym, toch ff van huis weg naar een andere locatie. En het geeft net wat meer trainingsmogelijkheden dan alleen de homegym. Maar ik kom al 8 jaar in die gym en vind het er wel ok. Ze hebben nu ook een track met een prowler/sled en ander lwuk speelgoed. Maar ik zou ook zonder kunnen. Naast squats en legpress doe ik ook leg extensions op een barbarian bankje met leg attachment. Kettlebell squats, split squats met dumbell of kettlebell, bulgarian split squats ook loaded met db of kb, genoeg keuze.
 
Safety squatbar, hex bar, box voor box squats, chains, bands er is met enkel een powerrack al zoveel variatie mogelijk wat de trainingen niet per se beter maar wel leuker kunnen maken.
Anders een gebruikte legpress zien aan te schaffen, met liefst een hacksquat optie.

Om compleet te trainen hoef je in principe geen andere oefeningen te doen, de apparaten als leg curl, extension, legpress wegen niet op tegen extra varianten van squat. De vraag is of je het leuk vind zo te trainen en je beperkt te voelen.
 
Misschien inderdaad wat varianten van de squat doen. Een leg press met hack squat is wat lastig in verband met de beperkte ruimte. Ik kan hem wel kwijt, maar dan past er geen auto meer bij in de garage om af en toe wat te sleutelen. Op zich staat naar de sportschool gaan me niet tegen, maar de gym waar ik kom (Golds Nieuwegein) is vergane glorie; zit geen sfeer meer in.
 
Geen sfeer? Het is toch geen club? Gewoon sporten en terug naar huis.
 
Ik heb echter het idee dat ik mijn benen niet voldoende goed aan kan pakken zonder leg press, hack press en calff raises machine.
Je kan thuis toch squatten en deadliften? Als je je verveelt of je wilt variatie hebben kun je ook front squats, SSB squats, lunges, belt squats (moet je misschien wel extra spullen hebben), bulgarian split squats whatever doen.
Zelf build ik geen body, maar volgens mij moet dat prima kunnen met die oefeningen.

Voordeel van een sportschool t.o.v. home gym in mijn geval is dat er leuke mensen rondlopen en goeie trainers. Ik vind het ook wel motiverend als mensen om me heen bezig zijn en je kan makkelijk een spotter vragen. Praktisch gezien kan ik in een privé gym bijna hetzelfde doen als wat ik in de sportschool doe, behalve wat assistance werk met blokken en met een prowler lopen. Ik train daar vooral om reistijd te besparen, te kunnen trainen als de sportschool dicht is of als ik zin heb om in mijn eentje te trainen.
 
lekker thuis trainen, dat je daar nog over na moet denken
 
Er zijn ook sportscholen waar je een strippenkaart o.i.d. kan kopen, dan kun je altijd af en toe gaan. Dagpassen zijn vaak wel erg duur.
 
Bij mij betaald de werkgever 50% van het sportschool abbo.
Voor die paar knaken ga ik graag naar de sportschool aangezien daar meer spullen zijn dan thuis.
Ik heb op een gegeven moment de thuisgym helemaal opgeruimd aangezien ik het prettiger vond in de sportschool, altijd wel een spotter in de buurt en we hebben zoveel spullen dat ik eigenlijk altijd de oefeningen kan doen die ik wil.
Kom er zeker niet voor de gezelligheid, ik kijk meestal nogal boos als ik train dus er komen weinig mensen socializen bij mij :laugh:
 
Hey kerel,

Snap je helemaal. Heb (jaren geleden) voor de zelfde vraag gestaan. Uiteindelijk gekozen om alleen thuis te trainen. Geen seconde spijt tot nou toe. Wel aan het knoeien geweest om de legpress te simuleren en aardig gelukt met een hangende barbell en wat kettingen enz. Is te zien in de post van Homegym ergens. Dus ik zeg thuis!! haha

Oh en afgelopen weekend kwam ik er achter dat ik iemand in de fam heb die zijn brood verdiend met lassen enz enz.
Heb m gelijk een uitdaging gegeven om een Stealth Leg Press voor me te maken. Hij keek er enorm naar uit. Dus binnen een paar weken heb ik zoiets als hieronder (denk/hoop ik).

 
Op zich staat naar de sportschool gaan me niet tegen, maar de gym waar ik kom (Golds Nieuwegein) is vergane glorie; zit geen sfeer meer in.
Ik train sinds kort ook bij Golds, naast dat ik ook bij Ironhouse train. Bewust gekozen voor Golds omdat ik 's ochtends vroeg voor werk wil kunnen trainen.
Materiaal is kut, mensen zijn kut, deadliften kan er niet fatsoenlijk want de bars te glad. Zwaar benchen vrijwel onmogelijk want kan geen legdrive zetten (voeten glijden weg)
Voor een hacksquat zou ik niet een abbo aanhouden bij een gym, zorg gewoon voor nog keer extra squatten, desnoods een beltsquat met je landmine oid.
 
Back
Naar boven