MuscleMeat

sportschool in groningen!

Bezoekers in dit topic

D.

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
10 jun 2003
Berichten
9.093
Waardering
2
Op dit moment train ik bij de Aclo, op het zernike. dit vind ik best wel zuigen aangezien het enorm ver fietsen is vanaf het centrum. Wil dus na de zomer bij een ´gewone´ gym gaan. Woon zelf dichtbij fitnessfirst, westerhaven. Iemand hier bekend mee? Wie traint er nog meer in groningen, ik woon iets ten westen vh centrum, zijn daar goeie gyms en wat is de prijs?
 
Ik zou niet in de sportschool aan de westerhaven gaan. Deze is rete duur, volgens mij 63 euro per maand. Zou hercules, aan boterdiep, willen aanraden (train er zelf ook). Kost 34 euro per maand voor 3x p/w.

Hari Mau zou ook nog kunnen, hier heb ik verder geen info over.

Mocht je meer info willen mail me dan op: squeezer@zonnet.nl
 
Ik train ook bij het ACLO,

fitnessfirst is gewoon k*t.
je kunt wel ff naar Harimau gaan aan de oosterhamrikkade. Die is goed en vrij goedkoop (studenten voor 25 Euro, 50 euro inschrijfgeld)

maar je moet wel weten.

ik ben lid geweest van 3 sportscholen tegelijkertijd, ook harimau. Ik heb ook getraind bij hercules (maar die is ongeveer hetzelfde als het aclo, dus laat maar verder).
Ik train nu alleen nog bij het aclo.
redenen:

1) prijs
2) bijna altijd open
3) bijna niemand die je lastig valt met domme vragen
4) je kan alles redelijk tot goed trainen, mits je een beetje kunt improviseren.
5) alleen de muziek zuigt vaak

met name punt 2 is voor mij erg doorslaggevend geweest.
 
Originally posted by Ilya
Ik train ook bij het ACLO,

fitnessfirst is gewoon k*t.
je kunt wel ff naar Harimau gaan aan de oosterhamrikkade. Die is goed en vrij goedkoop (studenten voor 25 Euro, 50 euro inschrijfgeld)

maar je moet wel weten.

ik ben lid geweest van 3 sportscholen tegelijkertijd, ook harimau. Ik heb ook getraind bij hercules (maar die is ongeveer hetzelfde als het aclo, dus laat maar verder).

Waarom is Hari Mau beter dan Hercules?
 
Wat een toeval, ik train ook alleen maar op de ACLO in Groningen en meestal na mijn werk vanaf 17.30 tot 18.40 ofzo. Ik ben wel benieuwd wie jullie zijn, op andere forums ben ik ook al 2 mensen tegengekomen die op de ACLO trainden, erg apart.
 
Originally posted by Ilya
Ik train ook bij het ACLO,

fitnessfirst is gewoon k*t.
je kunt wel ff naar Harimau gaan aan de oosterhamrikkade. Die is goed en vrij goedkoop (studenten voor 25 Euro, 50 euro inschrijfgeld)

maar je moet wel weten.

ik ben lid geweest van 3 sportscholen tegelijkertijd, ook harimau. Ik heb ook getraind bij hercules (maar die is ongeveer hetzelfde als het aclo, dus laat maar verder).
Ik train nu alleen nog bij het aclo.
redenen:

1) prijs
2) bijna altijd open
3) bijna niemand die je lastig valt met domme vragen
4) je kan alles redelijk tot goed trainen, mits je een beetje kunt improviseren.
5) alleen de muziek zuigt vaak

met name punt 2 is voor mij erg doorslaggevend geweest.

hm fitnessfirst leek me ook al vet duur, zag er zo gelikt uit, vanaf de roltrap gezien. Maar aclo de locatie vind ik zuigen! en de muziek idd ook veelal hetzelfde. Wat betreft materieel is alles er wel aanwezig wat ik nodig heb. Zal is bij harimau kijken dan of dat iets is. Ik train op dit moment niet meer bij de aclo omdat ik ff 'thuis' ben. Normaal loop ik er savonds en soms smiddags rond. misschien heb je, reddevil, me es gezien. loop vaak in een kappabroek met een rood hemd erop :) Maar meer mensen van de aclo die hier zijn dus..... grappig zeg! toen ik in paddepoel woonde was dat ideaal maar vind het nu ik in het centrum woon behoorlijk minder. Ben niet lui om te fietsen....maar voor een uur trainen ben je zo dik 2uur kwijt btje zonde van me tijd.
 
harimau is ietsje beter vind ik, omdat het goedkoper is.
Betere en zwaardere apparatuur.
Plate loaded.
Goede wedstrijdbegeleiding als je het echt wil.
Geen technogym dat je met 1 hand omver drukt.
Genoeg schijven overal en niet dat je ze bij elkaar moet sprokkelen.

Begrijp me niet verkeerd hoor. Hercules is een prima gym. Harimau is gewoon wat beter uitgerust. En nee, dat zeg ik niet omdat ik er zelf train, want dat doe ik al LANG niet meer :D

BTW wat betreft het ACLO:

ik ben die gozer die altijd zo ontzettend zwaar staat te hijgen en te puffen omdat hij weer eens moet squaten.
Ik ben die bro die 200kg deadlift, ik ben die bro die altijd zijn eigen gewichten moet samenstellen met haltertjes.
En ik sla altijd een hand vol pillen naar binnen na de training en sta mijn eigen shake te bereiden. (iets wat niemand doet. Wat me nog altijd vreemd overkomt. Er zijn vast wel meer mensen zijn die weten hoe het eigenlijk zou moeten)

Overigens ben ik meestal ontzettend nors en irriteer ik me aan iedereen. (it's just the attitude en not the person !! I'm a lover, not a fighter)
If you're man enough, start the talk, maar niet als ik zwaar aan het tillen ben. Iets wat sommige mensen over het hoofd zien.

"zeg jij.......mag ik iets vragen"
en dan staan ze voor me neus als ik net een deadliftje doe :D
Ja, dan ben ik boos.
 
D. wrote

Normaal loop ik er savonds en soms smiddags rond. misschien heb je, reddevil, me es gezien. loop vaak in een kappabroek met een rood hemd erop Maar meer mensen van de aclo die hier zijn dus..... grappig zeg! toen ik in paddepoel woonde was dat ideaal maar vind het nu ik in het centrum woon behoorlijk minder. Ben niet lui om te fietsen....maar voor een uur trainen ben je zo dik 2uur kwijt btje zonde van me tijd.

Mmmmm doesn't ring a bell maar ik zal er op letten. Ik train ook meestal in hempjes met korte broekjes, ben ongeveer 1.90 lang en beetje rood haar, volgens mij pik je mij er zo uit :)


Ilya wrote
ik ben die gozer die altijd zo ontzettend zwaar staat te hijgen en te puffen omdat hij weer eens moet squaten.
Ik ben die bro die 200kg deadlift, ik ben die bro die altijd zijn eigen gewichten moet samenstellen met haltertjes.
En ik sla altijd een hand vol pillen naar binnen na de training en sta mijn eigen shake te bereiden. (iets wat niemand doet. Wat me nog altijd vreemd overkomt. Er zijn vast wel meer mensen zijn die weten hoe het eigenlijk zou moeten)

Mmmm ik ken 1 iemand die aan deze beschrijving voldoet, ben je ongeveer 1.75 en beetje donker haar? Zo ja, dan zag ik je een keer flink zwaar squaten en toen viel je naar achteren, heb toen nog geholpen om dat kreng van je nek te halen. Je zei toen nog: " jaja, wat je er al niet voor over moet hebben om groot te worden!". :lifter:
Maar ik zie je idd niet zo vaak meer.
 
Hehe bro, idd that's me. (leuke herinnering :flipoff: )

Ik was net me 1rm aan het vaststellen. Nog op dat oude powerrack zonder safety. Was me nog niet eerder gebeurd bij het ACLO, wel elders :D Alhoewel het laatst weer gebeurde maar toen dacht ik.......ach laat ik eens laag gaan, wetende dat er van die steunen zitten dus dan kan en heb ik hem zo laten droppen.

Train er nog altijd 3 tot 4x in de week. Eigenlijk altijd om 3 uur smiddags.

Can't remember you though..........weet alleen dat dat kleine mannetje met die paardestaart me heeft proberen te helpen. (vriendelijk, maar dat ging niet zo fantastisch :D)

Next time, say hello, then I'll remember.
 
geen van jullie komt me bekend voor. ongetwijfeld als ik je zie wel. Ik sta idd geen shake te mengen in de kleedkamer, wel vaak een flesje druivensuiker mee dat ik na de training leegdrink. Vind het alleen wat raar staan met een fles vol halfvol poeier naar binnen te werken met wat water erbij. krijgt men van die gedachten dat je niet naturel bent ofzo denk ik. Maar, ilya dan zou ik je toch es gezien moeten hebben, als je zoveel squat, valt mij dat zeker op!! nou ja wie weet komen we elkaar eens tegen. thnxx voor de tips iig, zal eens bij dat harimau kijken.
 
Ilya zei:
Hehe bro, idd that's me. (leuke herinnering :flipoff: )

Ik was net me 1rm aan het vaststellen. Nog op dat oude powerrack zonder safety. Was me nog niet eerder gebeurd bij het ACLO, wel elders :D Alhoewel het laatst weer gebeurde maar toen dacht ik.......ach laat ik eens laag gaan, wetende dat er van die steunen zitten dus dan kan en heb ik hem zo laten droppen.

Train er nog altijd 3 tot 4x in de week. Eigenlijk altijd om 3 uur smiddags.

Can't remember you though..........weet alleen dat dat kleine mannetje met die paardestaart me heeft proberen te helpen. (vriendelijk, maar dat ging niet zo fantastisch :D)

Next time, say hello, then I'll remember.

:D Sorry dat ik die nare herinnering opgehaald heb maar zo vaak maak ik dat daar niet mee. Idd nu je het zegt, wilde ik je helpen, (ik was aan het benchen met mijn trainingsmaatje) maar Vincent (het kleine mannetje) was me net voor. Wel was ik al halverwege, zag er trouwens pijnlijk uit zeg.

om 3 uur 's middags trainen! je bent zeker nog student

Anyway, als ik jou of D. (kappa broek rood hempje) zie dan roep ik dutchbodybuilding.com en dan weten jullie genoeg
 
Hoe staat het kwa mogelijkheden op de Aclo met beenoefeningen. Kheb er een keer getraind, maar weinig been faciliteiten gezien. Hoorde dat het uitgebreidt is.

Oefeningen die ik graag doe voor benen:

Squats
Leg presses
Stiff-legged deadlifts
Leg extentions
Leg Curl
etc.

Wat ik ook veel gehoord heb is dat het vaak erg druk is en das niet zo handig lijkt mij. Ga volgend jaar weer studeren dus lijkt mij een relatief goedkope oplossing. Graag hoor ik jullie ervaringen..
 
die oefeningen die je noemt, kun je gerust allemaal doen bij het ACLO.
Overigens is het natuurlijk afhankelijk van wanneer je trainen wil, hoe druk het is.

ZOALS OVERAL !
Iedere sportschool is rustig tot een uur of 15.00 of 16.00
 
He guys,

Ik train zelf bij harimau en het bevalt me goed.
Ik heb voorheen bij The Total workout getraind maar daar ben ik uit getraind.
Als je serieus aan de slag wilt dan zit je bij harimau goed, leuke relaxed sweer, aardige mensen.
Ik zie fitness first en the total workout meer als recreatie fitness centra`s en niet echte harde muscle builders school. :cool:

Je moet zelf zelf kijken wat je doelstellingen zijn, wil je bodybuilding doen dan zit je het beste bij hercules of harimau.

jopie
 
D. zei:
Ik sta idd geen shake te mengen in de kleedkamer, wel vaak een flesje druivensuiker mee dat ik na de training leegdrink. Vind het alleen wat raar staan met een fles vol halfvol poeier naar binnen te werken met wat water erbij. krijgt men van die gedachten dat je niet naturel bent ofzo denk ik.


Shoot... dextrose vergeten... bedankt dat je me er aan herinnert.

prot-shake staat op het werk, en dextrose zit in de sporttas, dus niemand die het ziet, maar dat boeit toch ook niet. gewoon lekker je eigen ding doen.

Overigens train ik ook bij de ACLO. muziek zuigt idd, tijd dat iemand eens die MP3-cd jat, kunnen ze een nieuwe maken .... (of desnoods ID-T radio opzetten). Ik train op het personeels-uurtje, tussen de middag op dinsdag en donderdag, weinig mensen die eruit zien alsof ze weten wat ze aan het doen zijn, maar goed ik hoef ook bijna nooit te wachten op het squat-rek :-) Ook op zondagmorgen, soms in mijn eentje zelfs. (en soms zelfs staat de muziek uit ... yeah :-) Niet dat ik er naar luister, gewoon tillen en tussen de sets even in de spits of metro bladeren.

De prijs is niet te verbeteren. Ben zaterdag bij Cannons in Utrecht geweest... nah, voor 70 Euro per maand verwacht je toch minstens een barbell (echt om je te bescheuren)
 
Ik wil een petitie maken voor zwaardere dumbbells voor de ACLO, nu gaan ze maar tot 34 en moet je als je zwaarder wil zelf maken en dat kost veel te veel tijd (en moeite)
 
Aaa jongens, ga toch naar een fatsoenlijke gym :thumbs:

Die alco is voor mietjes, hehe
ja jullie ook

(just ****ing around)

jo
 
Ben ik even blij dat ik een meissie ben.. dumbbells gaan bij ons tot 30 kg en dat is voor mij meeeer dan zat.
Halters gaan denk ik net tot iets meer dan 100 kg en ok dat is meeeer dan zat voor mij.
Met de leg press zal ik over een half jaar geen 1RM meer kunnen vast stellen vermoed ik, gaat tot 270kg.. allemaal Technogym spul dus.. maar ik ben tevreden.

Die shake maak ik thuis klaar en drink 'm op tijdens het wegfietsen, heel af en toe zit ik er zo doorheen dat ik al tijdens de training begin met drinken. Eet ook wel eens wat dropjes of andere zoetigheid tussendoor voor extra KH.

Espi
 
Red devil zei:
Ik wil een petitie maken voor zwaardere dumbbells voor de ACLO, nu gaan ze maar tot 34 en moet je als je zwaarder wil zelf maken en dat kost veel te veel tijd (en moeite)

hmmm.. ik kom in de buurt.. singlehanded bent over DB row gaat zondag met 34 Kg, ditto voor shrugs en DB calf raises... Ik zat er al aan te denken om ze met barbels te gaan doen. Shrugs en Calf raises moet kunnen, alleen die Rows vind ik toch niet echt lekker met een barbell. (heb al last van mijn rug gehad laatst)

trouwens, volgens mij ligt er ook maar 1 stangetje om plaatjes op te schroeven ???


Ik red me voorlopig wel, maar een paar erbij moet kunnen, dus mijn steun heb je :thumbs: . Hang maar op op het prikbord in de zaal, en meld het even bij de krachtwachten. Zal ik het ook tegen ze zeggen (die pullup-machine kwam ook kort nadat ik geklaagd had dat er geen pullup-stang was dus wie weet luisteren ze naar me ??? )

:wazzup:
 
tot hoe zwaar gaan de dumbbells bij harimau en aclo??
 
Back
Naar boven