Fitness Seller

sportschoolabonnementen in de coronacrisis (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

imnewhere

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2012
Berichten
8.758
Waardering
9.067
Lengte
1m80
Massa
69kg
Dit onderwerp is ook al ter sprake gekomen in het Coronavirus-topic, maar verdient mijns inziens een eigen topic. Ik zie dat de grote ketens hier verschillend mee om gaan. Fit for Free stopt de automatische incasso, Basic Fit biedt online trainingen aan maar laat alles doorlopen, Big Gym biedt compensatie aan in de vorm van een tegoed. Hoe denken jullie hierover? Wat zijn je rechten als klant? Zijn er al mensen die hun abonnement hebben opgezegd?
 
Laatst bewerkt:
Ik betaal per jaar dus opzeggen is geen optie. Zou mooi zijn als basic fit iets weet te regelen maar ik ga er niet vanuit.
 
040fit betaald alles terug, zeer netjes van hun.
 
ik support de local. en als die weer opengaat hoop ik ook dat die goed voor ons is. als er wat geregeld moet worden.
mijn gym is pas net nieuw en heeft iets leuks neergezet daar ga ik geen geld voor terug vissen.
 
De kleine zelfstandigen kunnen hierdoor over de kop gaan.
voor grote ketens is dit makkelijker. Alles moet ook doorbetaald worden
 
Dat is zeker netjes. Ik ben al blij als Basic 50/50 terug gaat betalen.
Ik heb het gevoel dat de giga ketens het niet erg vinden hun klanten een oor aan te naaien, hebben toch abbo’s genoeg. De kleinere zaken (die eigenlijk het geld beter kunnen gebruiken) gaan denk ik soepeler zijn om geen klanten te verliezen
 
Ik heb het gevoel dat de giga ketens het niet erg vinden hun klanten een oor aan te naaien, hebben toch abbo’s genoeg. De kleinere zaken (die eigenlijk het geld beter kunnen gebruiken) gaan denk ik soepeler zijn om geen klanten te verliezen
Ik denk dat de grote ketens ook wel naar elkaar gaan kijken wat ze doen. Want als ze er in negatieve zin uitspringen qua compensatie, gaat ze dat wel degelijk klanten kosten, denk ik.
 
Ik heb het gevoel dat de giga ketens het niet erg vinden hun klanten een oor aan te naaien, hebben toch abbo’s genoeg. De kleinere zaken (die eigenlijk het geld beter kunnen gebruiken) gaan denk ik soepeler zijn om geen klanten te verliezen

wij hebben zelf een sportschool, en daar word flink opgezegd.
een verwacht verlies van 25/30 %.
dat is een flinke klap!
 
wij hebben zelf een sportschool, en daar word flink opgezegd.
een verwacht verlies van 25/30 %.
dat is een flinke klap!
Dat is inderdaad wel jammer. Veel mensen houden weinig rekening met de kleinere zelfstandigen. Jammer, maar ik snap dat dat het voor anderen ook twijfelachtige tijden (financieel) zijn.
Persoonlijk zou ik mijn abbo gewoon door blijven betalen. Uit dank voor de sfeer en het goed onderhouden materiaa.
 
Bij mij "bevriezen" ze de abonnementen ook als het nog lang gaat duren...

Vind dat ook niet meer dan normaal.
Als Basic Fit dat niet zo doen, zou ik lekker ergens anders gaan trainen (oh wacht dat zou ik sowieso doen :rolleyes:)
 
Dat is inderdaad wel jammer. Veel mensen houden weinig rekening met de kleinere zelfstandigen. Jammer, maar ik snap dat dat het voor anderen ook twijfelachtige tijden (financieel) zijn.
Persoonlijk zou ik mijn abbo gewoon door blijven betalen. Uit dank voor de sfeer en het goed onderhouden materiaa.

ik snap het voor mensen die geen werk of weinig inkomsten meer hebben ook heel goed.
maar voor vele is dat niet, en die zeggen ook op.
hopelijk mogen de regels na 6 april versoepeld worden, maar ben er bang voor.
het is voor niemand leuk.
 
Ik heb het gevoel dat de giga ketens het niet erg vinden hun klanten een oor aan te naaien, hebben toch abbo’s genoeg. De kleinere zaken (die eigenlijk het geld beter kunnen gebruiken) gaan denk ik soepeler zijn om geen klanten te verliezen
Idd want een groot deel van hun inkomsten zijn volgens mij de drank en shakes e.d. die ze verkopen.
 
Wij blijven netjes betalen, sportschool is een paar jaar oud en heeft veel geïnvesteerd in goede spullen en een zeer nette sportschool geworden.
Als mensen nu stoppen met hun abbo dan is dat de doodsteek voor de sportschool. De vaste lasten gaan voor hun gewoon door.
Wij kregen van de week wel allemaal de mogelijkheid om gewichten, stangen dumbbells, kettlebelts etc. op te halen om thuis te trainen zolang ze dicht zijn.
 
Basic Fit biedt online trainingen aan maar laat alles doorlopen
Helaas heb ik vorig jaar mijn abonnement moeten annuleren voor mijn minor in het buitenland. Had het nu graag geannuleerd om ergens anders na corona door te gaan.
 
Ik ga ook het abonnement van mijn lokale gym niet opzeggen. Maar ik verwacht wel wat terug aan materieel of iets dergelijks als ze 3 maand contributie afschrijven zonder open te gaan....
 
Ik kan heel goed opschieten met de eigenaar en we zijn heel erg verbonden als vereniging aan deze sportschool. Ze hebben veel Powerliftspul gekocht, dus die paar euro mogen ze van mij hebben.
 
Mijn beide abonnementen lopen gewoon door, Ironhouse zal het me ook aan mn reet roesten of ze hier iets mee gaan doen qua compensatie. Ik support hun bedrijf graag, moeilijke tijd voor kleine ondernemers en mijn 40 euro per maand kan ik prima missen. Ze zijn altijd al veel te lief voor mij geweest, minste wat ik terug kan doen.

Gold's heeft gemaild dat de periode waarvoor nu betaald wordt als tegoed ga krijgen als extra gratis periode aan einde van contract. Heb hier een half jaar contract lopen, maar zodra deze afloopt heb ik er ook geen behoefte meer aan omdat ik nu een homegym heb.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het opgezegd voor mij en me vrouw en onze plannen van een homegym naar voren gehaald. Het was 80 euro per maand samen en dat vinden we wel erg veel voor, waarschijnlijk, maanden geen sportschool.

Straks als alles voorbij is een goedkope homegym scoren :cool:
 
Back
Naar boven