AndroidHealthClinic

sportvoedingsadviseur - verkoper worden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

duckieduncie

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
25 mrt 2005
Berichten
591
Waardering
7
Ik speel al een hele tijd met het idee om mijn kennis professioneel te willen gebruiken.
Ik weet best: een diploma dieetleer is het ideale, al zijn er bv. bij centrum voor afstandsonderwijs opleidingen tot sportvoedingsadviseur. De meeste kennis heb ik al, maar wat perfectioneren, lijkt me geen overbodige luxe. Ze schrijven wel "erkend diploma", maar ik ben nuchter genoeg om te weten dat je dit moet doen om zelf iets bij te leren en niet om een papier aan de muur te hangen waardoor ik opeens met alle dokters ga samenwerken.
Ik ben iemand sociaal en ben zelf ooit zwaar obese geweest waardoor het voor mij wel makkelijker is om me in te leven in iemands situatie.
Verder zou ik ook supplementen willen verkopen ( alle tips zijn welkom, vraag me af of supplementstores bulkprijzen aanbieden voor re-sellers) en programma's voor de gym opstellen.
Ik weet, velen onder jullie zullen zeggen, je vindt die info allemaal online, maar voor vele mensen is het belangrijk om een stok achter de deur te hebben, iemand die hen motiveert en begeleidt. Zelf is het een wereld die me enorm boeit en vind ik het fascinerend om mensen hierin te helpen.
Verder heb ik enorm veel baat bij intermittent fasting en dat zijn zaken waar je bij een klassieke diëtist niet bij terecht kan.

Alle tips over de do's en don'ts zijn welkom.
 
Wat een onsamenhangende tekst.
Vat het eens samen en zet dan eronder met welke vragen je zit en wat je wilt.
 
Als ik het goed begrijp wilt hij informatie over bulkprijzen van supplementen voor re-sellers en tips over het geven van sportvoedingsadviezen en het verkopen van supps.
 
Dat laatste is welkom, maar is niet prioritair.

Wat ik dus wil doen:
- mensen die willen afvallen, bulken, trainen ( beginners, herbeginners, zij die progressie willen maken) een goed voedings- en trainingsschema bezorgen op basis van hun doelstellingen

- Het feit dat er vele goedkopere gyms zijn zonder begeleiding, daar wil ik op inspelen. Dat iemand de zaal binnenkomt en weet wat die moet doen.

- De stok achter de deur zijn, de motivator, coach, ook vanuit mijn eigen achtergrond

- luisteren naar het persoonlijke verhaal van mensen, zien welk plan het beste binnen hun persoonlijkheid, levensstijl, tijdsschema past.


- En ja, eventueel wil ik wel eens kijken of ik het als extraatje dan geen supplementen kan verkopen.

Mijn vragen zijn dan: hoe zouden jullie dat aanpakken ( opleiding volgen, qua ruimte, materiaalvoorziening, opvolging, tarieven,...)
 
Cursussen volgen, inschrijven bij de kvk, bedrijfsplan opstellen, website laten bouwen en eventueel naar de bank.
 
Vele cursussen beweren dat ze je volledig "helpen" bij het opstellen van een bedrijfsplan. Misschien zijn hier ervaringsdeskundigen.
Vermits ik ervaring heb met verschillende manieren van cutten en bulken ( zowel IF als het klassieke patroon) had ik gedacht aan iets van: kies het plan dat het best past bij je persoonlijkheid, levensstijl,...zonder dat ik één methode ophemel. Dat is toch wat de meeste coaches dan weer wel doen. Het draait wel om kcal overschot, maar hoe je dat inplant, welke methode je kiest, hangt van de persoon af. Ik zou het individu centraal stellen.

Nu zegt mijn gevoel dat alles wat met het verkrijgen van een beter lichaam heeft te maken "scoort". Ik zie bij vele dames de duurste en meest gekke supplementen op tafel staan omdat het hongerstillend zou werken. Vrouwen die op andere vlakken rationeel zijn, maar niet op dit vlak.
 
Koop een fysiologie-, biochemie- en voedingsboek en lees wat papers. En dan bedoel ik serieuze boeken, niet die shit van Sonja Bakker oid. Daar leer je oneindig veel meer van dan al die cursussen die van geen kant kloppen.
 
volgens mij kun je supplementen in bulk bij VOLAC!!!!! kopen
 
Back
Naar boven