AndroidHealthClinic

Springkracht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

martinio

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 apr 2009
Berichten
120
Waardering
0
Hallo,

Ik doe aan korfbal. Hierbij is het heel handig om goed hoog te kunnen springen om vang duels te winnen. (zie plaatje)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hoe kan ik deze sprongkracht trainen?

Alvast bedankt.
 
door te springen

gebruik de zoekfunctie..
 
Explosieve oefeningen, dus Power Cleans, Clean & Press maar bijvoorbeeld ook Sprong Squats!
 
martinio, ik zou hier eens kijken (moet je wel eerst lid worden, is gratis!!):
http://dbhammer.proboards.com

Om je een kort antwoord te geven:
-onder parallel squatten, streef naar 2x je eigen lichaamsgewicht
-hamstrings trainen (goodmorning, romanian deadlift)
-1-benige oefeningen (lunges, split squats)
-blijven oefenen met springen!!
 
Thanks iedereen voor de reacties:) kan ik de oefeningen gewoon bij me fullbody schema zetten 3 daags schema dus elke dag een andere dan?

En touwtje springen helpt ook wel tog?
 
Welke apparaten in de fitnesscentrum kan je daarvoor het beste gebruiken dan? En hoe? Langzaam, of juist snel? Wat ik op dit moment doe is dat ik veel apparaten voor mijn benen gebruik, en dan zet ik snel en explosief in, en ik kom rustig terug.. is dit het beste?

En moet ik juist hele zware, of juist hele lichte gewichten hebben?

Sorry voor al die vragen, ik ben nogal nieuw met deze dingen, en ik wil graag leren:D
 
[Link niet meer beschikbaar]

Beantwoord al je vragen...
 
Welke apparaten in de fitnesscentrum kan je daarvoor het beste gebruiken dan? En hoe? Langzaam, of juist snel? Wat ik op dit moment doe is dat ik veel apparaten voor mijn benen gebruik, en dan zet ik snel en explosief in, en ik kom rustig terug.. is dit het beste?

En moet ik juist hele zware, of juist hele lichte gewichten hebben?

Sorry voor al die vragen, ik ben nogal nieuw met deze dingen, en ik wil graag leren:D


Gewoon losse gewichten gebruiken, bij de de Olympische manieren van heffen en Power Cleans gewoon kijken welk gewicht goed voor je is. Bij Sprong Squat ongeveer 40% van wat je normaal doet.

Geen apparaten meer gebruiken! Old-Fashion halters zijn stukken beter!
 
Kikker springen op de trap, elke keer een en later twee treden overslaan.
 
Back
Naar boven