AndroidHealthClinic

Sprinttraining? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DjJerre

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 feb 2007
Berichten
62
Waardering
0
Misschien even een korte inleiding:

Ik ben zeker en vast van het endomorfe type. Ik doe nu al meer dan een jaar aan bodybuilding, waar je de resultaten stilaan begint van te zien.
Omdat ik endomorf ben, compenseer ik mijn eetsT (gezond, 6x dag, 40% KH - 45% Eiwit - 15% Vet) met voldoende cardiotraining.

Ik loop 5x per week een half uurtje met hartslagmeter en gebruik juiste hartslag voor vetverbranding, net voor ik de fitness binnenloop. Daar neem ik een shake met eiwitten en wat snel opneembare suikers om in mijn training hard genoeg te kunnen gaan.

Wat ik echter merk, is dat ondanks mijn bijna maniakale manier van eten, ik niet genoeg vooruitgang boek in massaopbouw. Nochtans, ik eet voldoende. Mijn weegschaal liegt er niet om, ik ga gestaag omhoog in gewicht.

Het probleem, waarschijnlijk door mijn endomorfe lichaamsbouw, is dat ik er niet in slaag om droger te komen staan.

Opvoeren van de duur van mijn lopen naar een uur, resulteerde in een afname van zowel spier als vet, met een overhand naar mijn spieren. Heel frustrerend!

Ik ben op zoek naar alternatieve methoden om mijn vetpercentage naar benden te krijgen, en 1 van die manieren die mij aanbevolen werd is sprinten.




Heeft iemand ervaring met het trainen als sprinter op korte afstanden (100m) en het effect ervan op spieropbouw en vetafbraak?
 
Sprinten in de vorm van HIIT (high intensity interval training) is ideaal om vet af te vallen en toch spieren te behouden. Doe maar eens een search op HIIT dan kom je genoeg interessants tegen ;)
 
Zoals hier boven wordt gezegd.

Verder doe je voorkomen alsof je zwaar aan het bulken ben ("maniakale manier van eten"). Dan lijkt het me ook niet zo gek dat je geen vet verliest. Misschien maar eens een cut inlassen?
 
Een zeer zware sprintraining: Tabata-protocol

8*20 seconden all-out sprint
10 seconden rust tussendoor

Wedden dat je dan naar adem ligt te happen? :D
 
ja dat zal wel, en je ook genoeg verzuurd om 48uur lang herstel nodig te hebben.

ik zou gewoon mijn cardio na de gewichttraining doen dan, probleem vd baan
 
Kijk maar eens hoe gespierd sprinters zijn en hoe "ongespierd" lange afstand lopers... moet toch een hint zijn. (niet dat je noodzakelijkerwijs gespierd wordt van sprinten, maar dat je het er voor moet zijn en dat het in ieder geval niet echt negatief lijkt te werken voor die jongens)
 
ja dat zal wel, en je ook genoeg verzuurd om 48uur lang herstel nodig te hebben.

ik zou gewoon mijn cardio na de gewichttraining doen dan, probleem vd baan

Ik heb een paar dagen geleden 3*20 seconden gesprint met 10 sec. rust tussen de sprints, en over de lop van de volgende 15 minuten nog een stuk of 10-20 sprints gedaan. De dag erna voelde ik me gewoon helemaal toppie.
 
Back
Naar boven