MuscleMeat

Spruitjes! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Spruitjes zijn net als broccoli gezonde groenten, maar veel goedkoper. Helaas vinden veel mensen ze vies smaken.

Voor wie niet van spruitjes houdt hier een super simpel recept wat de (inmiddels bijna volledig weggekweekte) bittere smaak weghaalt.
Het enige lastige is dus stuk voor stuk die spruitjes van het buitenblaadje ontdoen en het onderste stukje af te snijden..

Kook de spruitjes met een paar likken sambal (ik doe er een hele theelepel bij) tot ze beetgaar zijn
Sprenkel er dan een handjevol kokosrasp op evenals geraspte oude kaas: voor mijn maaltijd heb ik 25 gram eiwit nodig, da's dan 80 gram, dus daar heb je een flinke hoeveelheid spruitjes van bijv. 200 gram voor nodig om te bedekken..

Eet ze..

Simpel hè! Maar sinds ik dit recept gebruik eet ik graag spruitjes.. je zou ipv kaas ook pindakaas kunnen nemen om het nog Indonesischer te maken..
 
Nog een tip om de bittere smaak van spruiten weg te krijgen: snij het stammetje iets dieper weg. Daar zit namelijk de bittere smaak.

Leuk idee trouwens een recepten board!!! :)
 
Als je niet van zoveel kaas houdt kun je natuurlijk ook bijv een ander eiwit nemen. Bij zo'n soort gerecht natuurlijk iets pittigs!
 
ik vind spruiten helemaal niet bitter...voor wie ze niet graag eet,
je kan er puree van maken, met aardappelen dan... een beetje mosterd..héérlijk
 
spruitjes zijn lekker en gezond...als je ze niet lust...leer ze dan eten, probeer het eens!
 
hahaha ik lustte ze vroeger nooit..

Maar nu vind ik ze wel ehm goed te eten :D
 
spruiten zijn lekker! moet natuurlijk wel wat boter bij.
 
Als je in de ochtend op nuchtere maag een lepel pure lijnzaadolie naar binnen weet te krijgen (en het ook binnen kan houden), dan kun je wat voeding betreft alles aan. Fear Factor.. kom maar op met de verschrikkelijke eetopdracht :p
 
ha ha.. nee 's ochtends zijn je smaakpapillen het minste wakker.. als ik het vergeet en het pas een uur later doe is het veeeeeel smeriger!
 
Nou, ik kan je vertellen dat ik er in de ochtend veel moeite mee heb. Komt misschien door m`n ochtendhumeur :D Dan slik je zo`n lepel olie weg, en dan die smaak, en dan dat glibberige gevoel, en dan net of het niet eens wil zakken... bleaaargh... maar na de tijd voel ik me stoer :D hehe
 
Originally posted by AstroNiels
Nou, ik kan je vertellen dat ik er in de ochtend veel moeite mee heb. Komt misschien door m`n ochtendhumeur :D Dan slik je zo`n lepel olie weg, en dan die smaak, en dan dat glibberige gevoel, en dan net of het niet eens wil zakken... bleaaargh... maar na de tijd voel ik me stoer :D hehe

Ha, ha... ik ook !!!
:bow: :rocker:
 
Back
Naar boven