XXL Nutrition

Gesloten SP's 2019 POST OP LOG (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ik kreeg vandaag het bericht dat ik 27 februari wordt geopereerd O.o Dat is al heel snel!!!!

Had nu ergens op april gehoopt ivm de plannen die ik nu had, maar ergens is het ook wel beter.
 
wow... das al snel!
Maar dan ben je er wel vanaf in ieder geval.
Kan je daarna ook zsm op je herstel focussen.
Sterkte alvast.
 
Jeuuutje, spannend joh zo snel al! Dan heb je het maar erop zitten:)
 
Snel zeg! Dan heb je het in ieder geval achter de rug inderdaad!
 
wow... das al snel!
Maar dan ben je er wel vanaf in ieder geval.
Kan je daarna ook zsm op je herstel focussen.
Sterkte alvast.
Inderdaad, dan is (hopelijk) eindelijk achter de rug en Kkan ik pas echt weer vooruit kijken. Enige is wel dat mijn linkerschouder juist vaak pijn doet en rechts totaal niet (alleen instabiel en mijn schouderblad zit niet lekker). Maar goed, hopelijk is dat met rust op te lossen.

Jeuuutje, spannend joh zo snel al! Dan heb je het maar erop zitten:)
Ja heel spannend!!!

Snel zeg! Dan heb je het in ieder geval achter de rug inderdaad!
Uhu veel sneller dan verwacht! Tenminste, in de eerste instantie zou het februari zijn. Later hoorde ik weer dat het wel 5 maanden kon duren en dat zou dan pas april zijn dus daar ging ik vanuit! Nu had ik wel allemaal plannen gemaakt en moet ik even alles omgooien.
 
Training vandaag.

CLOSEGRIP LAT PULLDOWN
10X47
10X47
10X47

LOW SEATED ROWS
10X47
10X47
10X47

ONE ARM PULLDOWN SS REARDELT FLYS
10X25
10X25
10X25

ONE ARM CABLE ROWS SS REARDELT
10X25
10X25
10X25

BI CONCENTRATION CURLS SS TRICEP PUSHDOWN
10X8 / 15X35
10X8 / 15X35
9X8 / 15X35
de pushdown mag wel wat zwaarder

ONE ARM TRICEP EXTENSION SS ONE ARM DB CURL
12X10 / 10X10
12X10 / 10X10
Zelfde maar dan met extra eccentrische reps

Ik heb mijn rugtraining flink aangepast, wel jammer dat ik net op vakantie ging waardoor ik moeilijk kan inschatten of het effect heeft. Het verschil zit hem in de uitvoering en volume (meer volume voor de rug en een gecontroleerde uitvoering met holds).
 
Misschien heb je juist links meer last omdat je onbewust toch compenseert voor rechts?
Ik hoop iig dat t maar snel voorbij is voor je en dat t herstel snel zal gaan.
 
Misschien heb je juist links meer last omdat je onbewust toch compenseert voor rechts?
Ik hoop iig dat t maar snel voorbij is voor je en dat t herstel snel zal gaan.
Dat zou best kunnen ja!

Hoop t ook!
 
Treen

Alweer ietsje beter dan vrijdag, maar had nog wel wat spierpijn.

WIDE GRIP PAUSED BENCH
6X50
6X50
6X50

DECLINE PUSHUPS
12X
12X
10X

LANDMINE PRESS ONE ARM
10X25
10X25
8X25

LANDMINE PRESS ZIJWAARTS
10X20
10X20
10X20

SIDE RAISES + BENT OVER SIDE RAISES 8 SETS TOTAAL
 
Ik kreeg vandaag het bericht dat ik 27 februari wordt geopereerd O.o Dat is al heel snel!!!!

Had nu ergens op april gehoopt ivm de plannen die ik nu had, maar ergens is het ook wel beter.
Waauw das heel snel! Fijn dat geen maanden meer hoeft te wachten !
 
Waauw das heel snel! Fijn dat geen maanden meer hoeft te wachten !
Klopt! Des te eerder ik met mijn herstel kan beginnen en daarna hopelijk klachtenvrij:)
 
Training van gisteren

BULGARIAN SPLIT SQ
10X +20KG PER BEEN
10X
12X

GHR
13X
13X
13X

HIPTHRUST BANDED GROEN
13X
13X
13X

LEGPRESS
12X165
12X165
12X165

LEGEXTENSION
10X75
10X75
10X75
 
Ik heb even de maten opgemeten van mijn arm pre-operatie

Koud-gestrekt 30 cm
Aangespannen 33.5 cm
Gewicht 72.3 kg

Ben heel benieuwd hoeveel cm ik verlies en hoe snel ik dit terug kan winnen. Ben ook benieuwd of links nu gaat groeien!! Ik heb links niet gemeten, maar op het oog zie ik wel dat er een verschil is. Meestal red ik ook net 1-2 reps minder, dat is niet het geval bij 1 arm rug/been oefeningen.

Voor de rest ben ik nu niet aan het cutten, maar ik heb de focus gelegd (deels ivm de helweek) op gezond eten. Ik heb tevens mijn Cola zero verslaving aangepakt!! Dat scheelt alweer minstens 3.50 euro in de week:p

Qua gewicht blijf ik heel stabiel verder. Natuurlijk vind ik mijzelf op 68 kg net even mooier, maar aangezien ik afgelopen jaren steeds aan kwam na een cut is het voor nu belangrijk om op mijn gezondheid te richten (mede door beter te luisteren naar mijn honger gevoel).

Eigenlijk kon ik makkelijk op gewicht blijven voor ik aan krachttraining deed. Ik was wel skinnyfat, maar calorieën tellen deed ik niet en ben puur door gezonde voeding heel veel afgevallen in combinatie met conditie training. Daarna ben ik een jaar stabiel gebleven.

Het vreemde is dat ik de eerste jaren vooral aan het bulken was (want ik had amper spiermassa) en ik kon oneindig veel voedsel eten (mijn metabolisme draaide overuren), maar een aantal cuts en periodes van overeten verder (dat niet alleen) lijk ik de draad een beetje te zijn kwijt geraakt en dat is iets waar ik deze week heel bewust van ben geworden.

Natúúrlijk hoop ik stiekem dat deze verbeterde eetgewoonten ervoor zorgen dat ik automatisch wat kwijt raak, maar dat is nu niet het doel.

Oké, dat was dat:p
 
Laatst bewerkt:
Met nog 5!!! dagen te gaan wil ik nog ff lekker trainen. Morgen doe ik rug/reardelts/armen, vrijdag benen en zaterdag de laatste delt/chest training. Ik denk maandag dan nog benen.
Ik ga denk ik wel over op een ub-lb schema. Hoe vaak ik heen kan is onbekend ben afhankelijk van vervoer dus dat is even lastig. Wat mij betreft kan ik fietsen met 1 arm, maar of het verstandig is is een tweede:p
 
Laatste dagen wel getraind, maar niet gelogd.

Training van gisteren. Ben zo goed als terug qua kracht pre-vakantie, maarja.. nu super onzinnig:p

BENCH PAUSED
7X50
7X50
7X50

DECLINE PUSHUPS
14X
14X
12X

LANDMINE PRESS ONE ARM
10X25
10X25
10X25

LANDMINE LATERAL PRESS
12X20
12X20
12X20

+ ARMEN

--

ik heb vrijdag geëxperimenteerd met wat beenoefeningen voor na de operatie. Ik heb zeker wel wat goede opties. Zo voelde oa de one arm kettlebell SLDL best goed. Kon het met 38 kg prima volhouden en anders kan ik straps gebruiken.
Ik heb ook de one arm deadlift voor de grap gedaan, paar reps gedaan met 60 kg XD De stang recht houden is de grootste uitdaging lol. Maar goed, dat is geen aanrader:p
 
zooo daar was ik weer!

Gisteren rond een uur of 1 ben ik geopereerd. Daarvoor hebben ze mijn arm nog in een blok gelegd (aparte verdoving) en vervolgens dus onder narcose. Het kapsel lag inderdaad los dus dat hebben ze hersteld (er is oa een schroef geplaatst). Ik heb alleen de fysio daarna gesproken dus meer dan dit weet ik niet. Ik heb wel een pak papier mee gekregen.

Gisteravond had ik best wel veel pijn dus extra pijnstilling genomen (oxycodon en diclofinac), daarna werd ik vet misselijk (tot kotsen aan toe) en kreeg het benauwd O.o Tot een uur of 5? heb ik nog wakker gelegen en daarna viel ik eindelijk in slaap. Maar goed, de wekker ging alweer rond half 8:P Ik heb vanmorgen enkel paracetamol en diclofinac gehad, maar werd weer misselijk:/ Zal ook wel deels door de narcose komen. Eetlust heb ik totaal niet, maar ik dwing mijzelf om in ieder geval wat gezonds binnen te krijgen.

Ben in ieder geval blij dat het achter de rug is en hopelijk gaat het herstel ook zoals gepland:)

Ik moet 6 weken lang dag/nacht een sling dragen en de eerste 2 weken mag ik een paar oefeningen doen (pendelen, vuistmaken, schouderbladoefening), daarna onder begeleiding van een fysio oefeningen met lichte weerstand onder een grotere hoek.
Na 6 weken mag ik submaximale krachtoefeningen doen, maar qua rom beperkt.
Na de 8 weken kan ik meer toewerken naar maximale kracht, maar ook qua rom beperkt.
tussen de 3-6 maanden moet ik mijn rom gaan vergroten en na 6 maanden (mits alles gaat volgens plan) mag ik alles weer doen.

Totaal ben ik hier dus een maand of 6 zoet mee voor ik weer toe kan werken naar mijn normale krachtstats. De AP zei dat dit al met al een jaar gaat duren dus ik ben benieuwd!

Ik maak even een aparte log aan voor mijn post-op trainingen en revalidatie:)
 
Pffff... wat een verhaal.. maar blij dat het achter de rug is. Nu revalideren en terugkomen he!
Rustig aan doen en niet te snel willen.. ;)
 
Spoedig herstel gewenst!
Beter rustig aan en alles volgens plan, dan er dubbel zolang mee zitten omdat je niet kan wachten om weer los te gaan :)
Hoop dat de misselijkheid snel betert, want zowel kotsen als pijn hebben is niet fijn natuurlijk ;)
 
Fijn dat het goed is gegaan! Goed herstel gewenst:)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven