Fitness Seller

Gesloten SP's 2019 POST OP LOG (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.

SP1988

Huge Freak
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
11 mrt 2014
Berichten
8.835
Waardering
14.656
Lengte
1m77
Massa
76kg
Vetpercentage
19%
Zooo daar was ik weer:)

Even een update.
Eind 2017 is er een HAGL geconstateerd, net toen ik mijn focus had gelegd het NK powerliften waar ik voor was gekwalificeerd. Ik mocht nog tot 80% gaan op de 3 lifts, dus dat heb ik gedaan. Ik heb vervolgens alleen nog gemaxt op de squat begin dit jaar. Vervolgens ben ik gaan flink gaan cutten en heb ik de focus meer op bodybuilding gelegd. Wel met nog kleine comebacks terug naar PL, maar ik krijg vrij snel blessures dus dat heeft weinig goeds gedaan voor mijn motivatie. Al met al het slechtste trainingsjaar tot dusver. Feitelijk ben ik er alleen maar flink op achteruit gegaan, maar dat is geheel aan mijzelf te danken.

De arts wou dat ik nog naar de fysio ging, dus dat heb ik uiteindelijk ook gedaan. Deze kon vrijwel niets met mijn klachten dus inmiddels sta ik op de wachtlijst voor een operatie. Begin januari moet ik naar de anesthesie afdeling en dan word ik hoogstwaarschijnlijk ergens in februari ingepland.

Aangezien ik nu iets meer duidelijkheid heb kan ik ook weer wat doelen stellen, alhoewel dit wel korte termijn doelen zijn.

- in ieder geval weer consequent trainen
- de focus leggen op progressive overload (hangt samen met het vorige)
- mijn trainingen en voeding loggen (dus niet meer freewheelen zoals nu)
- kcal inname verlagen (doel is om weer onder de 70 kg te komen en te behouden)
- voldoende eiwitten eten
- weer inlezen in trainingsmethodieken en hier logjes lezen (helpt vooral qua motivatie)

Mijn voeding momenteel is niet vreselijk, maar ik neem bijvoorbeeld niet meer elke avond mijn whey eiwitten. Daarnaast eet ik gewoon veel teveel (ongezonde) extra's. Dit heeft, naast het minder fietsen, ervoor gezorgd dat ik vanaf juli van 69 naar 73.5 kg ben gegaan. Nog steeds blijft de weegschaal stijgen :/ Ik kon altijd zoveel eten omdat wij geen auto hadden, maar sinds ik een scooter heb (en inmiddels ook nog een auto) beweeg ik gewoon vele malen minder.

Dus voor mij even een schop onder mijn r**t dit om weer serieus om te gaan met sport en voeding.

De focus ligt trouwens op bodybuilding omdat het minder blessure gevoelig is en powerliften levert momenteel alleen maar frustraties op. Wellicht dat dit in de verre toekomst weer veranderd, maar voor nu lijkt mij dit het beste.

De laatste tijd ben ik volledig aan het freewheelen, het is nu dus voor mij ook belangrijk om naast het loggen een vast schema te hebben.

Deze dagen kan ik iig trainen.
ma avond
di avond
wo ochtend
do ochtend
vr avond
za X
zo ochtend

ma - onderrug/glutes/hams/buik (sumodl/ghr/hipthrust/sldl-db)
di - rug/armen (banded pullups/tbarrows/vbarpulldown)
wo - borst/schouders (bench/incl db press/upr rows)
do - benen/glutes/buik (SQ/legpress/legextension/hipadd.)
vr - rug/armen (tbarrows/vbarpulldown/cablerows)
za X
zo - borst/schouders (slingshotbench/incl db press/shoulderpress)

Alles wat ik niet heb opgenomen bekijk ik per training, al doe ik voor de armen/delts meestal hetzelfde.
Sommigen oefeningen zijn nieuw (of eigenlijk terug van weg geweest) zoals sldl-db en de shoulderpress. Tbarrows doe ik momenteel heel af en toe, maar ik vind dat een mooie oefening om standaard in mijn schema te hebben.

Qua eetschema is dit het globaal (zonder alle extra's ;))
ontbijt 09:00: fruit + mugcake (whey, kokosdrink, kokosmeel)
lunch 12:00: bruine rijst, avocado, kipdij en/of ei
tussendoor 15:00: 2 x haverbrood + kaas + fruit
diner 17:00: wisselend
pre-bedtijd 21:00: ovenfriet + mugcake
 
Laatst bewerkt:
pfff... duurt nog even dus... maar er is iig een soort van planning nu. Dat is ook al heel wat.

Goed dat je nieuwe doelen hebt opgesteld. Je weet nu iig wat je tot die tijd kan. :thumb:

En ga je zelf ook wat actiever loggen?
Dan komen wij ook nog wel een extra motivatie schopje geven :D

heel veel succes! you can do this!! :)
 
In voor je nieuwe logje.
 
Ik ben even te lui om al je andere logs door te ploegen, dus wat is HAGL?
 
In! Fijn dat er meer bekend is inmiddels.
 
pfff... duurt nog even dus... maar er is iig een soort van planning nu. Dat is ook al heel wat.

Goed dat je nieuwe doelen hebt opgesteld. Je weet nu iig wat je tot die tijd kan. :thumb:

En ga je zelf ook wat actiever loggen?
Dan komen wij ook nog wel een extra motivatie schopje geven :D

heel veel succes! you can do this!! :)
Ja duurt allemaal gigantisch lang! Ben ook geen spoedgeval dus ik denk daarom.

Actiever loggen is wel de bedoeling:) Loggen an sich motiveert ook om weer vooruit te gaan en ik wil ook blijven loggen na de OP!

In voor je nieuwe logje.
Welkom weer:)

Ik ben even te lui om al je andere logs door te ploegen, dus wat is HAGL?

afscheuring van het gewrichtskapsel in de schouder als ik het goed heb.
Klopt!

In! Fijn dat er meer bekend is inmiddels.
Welkom:)
Ja inderdaad, de datum staat nog niet vast, maar ze schatten zo in dat ik een maand na de anesthesie afspraak wordt geopereerd.
 
Lunch van vanmiddag!
Bruine rijst (gebakken in sambal en ketjap), avocado, ui, komkommer en indiase kip uit de airfryer.

Ik heb er de hele middag op kunnen teren:) Ik krijg nu wel honger, maar we eten over een dik uur dus dat trek ik nog wel even (liever eerder, maar mijn dochter is naar haar voetbaltraining). Ivm de avond training heb ik de meeste kcal in de avond gepland.

20181126_122935.jpg
 
Training maandag 27 nov

SUMO BLOCKPULL 1 PLATE BELTLESS
8X90
8X110
5X120 @7
5X125 @8.5
zwaarder dan anders, had nog flink veel spierpijn van het bankdrukken de dag ervoor.

HIP THRUST BANDED GROEN
14X
14X
13X

GLUTE HAM RAISE BW
14X
14X
12X

SLDL MET DB (NIEUW)
10X2X14
10X2X14
10X2X14
easy, maar eerst even weer wennen (overigens wel spierpijn nu).

HANGING KNEE RAISE
8x
8x

Had nog meer willen doen, maar het was belachelijk druk op het dl platform. Ik heb nog 10 min cardio gedaan toen ik eindelijk kon dl-en.
 
Overzicht van afgelopen jaar in mfp:p

Screenshot_20181127-103347_Gallery.jpg
 
Training van gisteravond en vanmorgen

Di 27 nov
PULLUPS BANDED
7X
7X
7X

TBARROWS
15X35
12X40
10X45
8X50
6X55

VBAR PULLDOWN
12X47
10X53
8X57

CROSSBODY BI CURLS SS TRI PUSHDOWN
8X2X10 / 12X35
10X2X8 / 12X35
10X2X8 / 12X35

BICABLE CURL / OVERHEAD EXTENSION
8X35 / 12X35
8X35 / 12X35
10X30 / 12X35

Had nog steeds spierpijn:/
WO 28 NOV

WIDEGRIP BENCH
12x40
10x45
8x50

INCL DB PRESS
15X2X14
12X2X16
10X2X18

REARDELT FLYS SS FRONT RAISE
14X2X8 / 14X12.5
14X2X8 / 14X12.5
14X2X8 / 14X12.

MACHINE REARDELT FLYS SS UPRIGHT ROWS
14X33 / 12X35
14X33 / 12X35
13X33 / 12X35
 
Laatst bewerkt:
Mn voeding is weer on point.. voelt goed iig! Ik heb wel aardig wat honger, maar dat hoort er nu eenmaal bij.

Dit is van vandaag. Zoals gewoonlijk IIFYM. Dusd ja, ook bitterballen uit de airfryer :D

Screenshot_20181128-222826_Chrome.jpg
 
Succes, maar zoals altijd weer goed bezig met loggen.
En maar even wachten op de operatie, maar voor dat je het weet is het zover, komt goed:thumb:
 
Succes, maar zoals altijd weer goed bezig met loggen.
En maar even wachten op de operatie, maar voor dat je het weet is het zover, komt goed:thumb:
Dankjewel:)
 
Training van donderdag

BOXSQUATS
( wu met reguliere squats tot 70 kg)
10X80
8X90
8X100
6X110

LEGPRESS
12X175
12X175
12X175

LEGEXTENSION
10X75
10X75
10X75

HIPADDUCTION
14X89
14X89
14X89

ABS

----------

TBARROWS
20X20
15X35
12X40
10X45
8X50

WIDEGRIP PULLDOWN
12X47
12X47
12X47
12X47

+ ARMEN

ZA X

ZO
BENCH WIDEGRIP
20X20
12X40
8X50
5X55

SLINGSHOT BP
8X55
8X60
6X65

UPRIGHTROW SS REARDELT MACHINE FLYS
14X35 / 15X33
14X35 / 14X33
13X35 / 14X33

REARDELT FLYS SS FRONTRAISE
20X2X6 / 15X10
20X2X6 / 15X10
20X2X6 / 15X10


Linkerschouder doet nu al tijdje moeilijk. Rechts ivm de HAGL heeft eigenlijk vooral invloed op mijn schouderblad en de schouderstabiliteit. Echt pijn heb niet, hooguit veel spierspanning en irritatie.

Nu links doet het wel wat pijn. Het voelt al een tijdje geïrriteerd. Tijdens het trainen of bewegen van de schouder heb in geen pijn, maar juist in rust. Ik had benchen en delts alweer een tijdje niet gedaan om te kijken of het weg zou gaan. Het leek even weg te zijn, maar het is nu weer terug. Ik zit eraan te denken om even een tijdje op alleen slingshot bp over te gaan.
Ben ook bang dat mijn linkerschouder wat extra klappen krijgt door de instabiele rechterzijde.
Ik kan op dit moment gewoon niet vooruit dus zo f*cking lastig om te accepteren:/

Gelukkig gaat de rugtraining nog goed!!
 
Laatst bewerkt:
Ik zat van het weekend wat hoger in kcal. Ik heb vrijdag wel nog alles ingecalculeerd, gisteren alleen niet. Vandaag gewoon weer op schema.

Zaterdag zat ik op 72.6 kg dus daar ben ik blij mee:)

Cm's moet ik nog meten.
 
Even een vraag voor de openhartige vrouwelijke lezers onder ons:)

Wat doen jullie qua anticonceptie en welke invloed heeft dat op het trainen etc gehad?

Begin dit jaar (ik dacht maart?) Ben ik vd mirena overgestapt op zoely. Ik heb daarvoor wel de pil geslikt, maar ik had daar geen goede ervaringen mee. Vanwege baarmoederverklevingen heb ik na mijn zwangerschap een spiraal genomen.

Opzich had ik geen hele slechte ervaringen met de mirena. Ik was emotioneel gezien heel stabiel en had zo goed als geen pijn meer. Wel werd mijn huid mega onrustig en had ik soms pijn na jeweetwel, waardoor ik uiteindelijk ervoor heb gekozen om weer aan de pil te gaan en ik had toch wat angst dat de mirena verkeerd geplaatst zou worden (mijn zus had dat namelijk wel en moest meerdere malen terug). Bij mij was direct door de gynacoloog gekeken of hij goed zat, maar nu zou het door een ha worden geplaatst.

Nu ben ik inmiddels een dik half jaar verder en ik merk toch wel een flink verschil in mijn gemoedstoestand. Ik ben een heel stuk labieler nu wat ik absoluut niet was (Ik ben van nature niet zo'n emo kopje, maar ik voel mij nu dus soms echt een wijf:roflol:). Het is wel heel wisselend, oftewel, ik heb dikke stemmingswisselingen. Echt depri wat ik eerder had tijdens bijv microgynon heb ik niet, maar stabiel is het ook niet.

Afgelopen weekend heb ik besloten om te stoppen (ik moest toch nieuwe bestellen). Ik vrees wel enigzins voor de pijn die ik eerder had, maar ik wil zien hoe ik ben zonder extra hormonen in mijn lijf. Ik weet wel dat ik dit ook de tijd moet geven voor alles weer is zoals het hoort.

Beetje offtopic misschien, maar ik ben heel benieuwd wat het voor effect heeft op het trainen en mijn algehele motivatie.
 
Ben al bijna 2jaar gestopt en nu emotioneel veel stabieler. Was toen echt verschrikkelijk.

Mbt trainen merk ik weinig verschil met of zonder anticonceptie. Behalve dat je dus niets uit kunt stellen en timing dus net verkeerd kan vallen.

Klachten wel deels terug. Vroeger altijd veel buikpijn en nu vaak ook 1dag erg ( moet dan minimaal 3xdd 800 ibu slikken) en daarna gaat het wel weer. Ook een aantal dagen ervoor migraine achtige hoofdpijn.

Voordeel voor mij dus is mentaal sterker zijn.
 
Ben al bijna 2jaar gestopt en nu emotioneel veel stabieler. Was toen echt verschrikkelijk.

Mbt trainen merk ik weinig verschil met of zonder anticonceptie. Behalve dat je dus niets uit kunt stellen en timing dus net verkeerd kan vallen.

Klachten wel deels terug. Vroeger altijd veel buikpijn en nu vaak ook 1dag erg ( moet dan minimaal 3xdd 800 ibu slikken) en daarna gaat het wel weer. Ook een aantal dagen ervoor migraine achtige hoofdpijn.

Voordeel voor mij dus is mentaal sterker zijn.
Dat ligt ook ongeveer in mijn verwachting. Lichamelijk gezien heb ik nauwelijks last nu, maar geestelijk gaat het flink op en neer. Misschien besluit ik hierna wel weer om weer aan de pil of spiraal te gaan, maar ik wil dan eerst zien hoe het zonder anticonceptie gaat.

Ik zorg wel alvast voor wat extra pijnstillers in huis, just in case.
 
Trainingen gingen goed afgelopen week! Wel 3 dagen af en aan migraine gehad waardoor ik uiteindelijk eerder in de week een rustdag heb gehouden.

Voeding was daardoor niet on point, maar dat pak ik deze week wel weer op. Sowieso nogal een hectische week achter de rug aangezien mijn dochter naar een andere school gaat en ik ook nog eens gestopt ben met de pil. Vorige week hebben we meerdere gesprekken gehad waaronder 1 met de directrice van haar huidige school.

Ook direct maar open kaart gespeeld wbt haar situatie. Ze is vanaf het begin al een beetje een outsider. Deels omdat ze denk ik begaafd is, maar ook omdat ze gewoon simpelweg "anders" is. Helaas voor mij heel herkenbaar, ik ben zelf ook naar een andere school gegaan omdat ik geen aansluiting vond in mijn klas en daarbij werd ik erg gepest (al had dat een andere grondslag, ik kwam namelijk als ongelovige op een zwaar gereformeerd christelijke school.. heel slim van mijn ouders:p).

Maar goed, ze is wel sociaal verder dus ik maak mij verder geen zorgen. Ze heeft nu net de pech in een probleemklas te zitten. Een groot deel vd kinderen heeft moeite met leren en ook nog gedragsproblemen. Alle aandacht gaat naar deze kinderen, resultaat is nu dat ze zich enorm heeft verveelt. Daarbij is er een leraren tekort en veel ziekte onder de leraren (zwanger, overspannen etc) wat ook zeker invloed heeft gehad op de klas.

Ze gaat vandaag naar een nieuwe school om te kijken hoe dat bevalt. Voordeel is dat er 2x zoveel meiden in de klas zitten dus wat dat betreft is er meer keus. Sowieso is het een hele andere school. Bij mijn dochter in de klas zitten veel ouders met poen en dat lijkt effect te hebben op de kinderen (opmerkingen als "wat is jullie huis klein!!" horen we regelmatig). Tsja, wij hebben gewoon een dood normale rijtjeswoning:p

Goed dat was dat:p

Ff kijken wat ik heb onthouden, dit waren iig de trainingen van afgelopen dagen.

Vr 7 dec

BOXDEADS 1 PLATE
5X120
5X120
7X120 @8.5

GHR + 5 KG
12X
12X
12X

LEGPRESS
15X175
12X195
12X195
12X195

LEGEXTENSION
10X75
10X75
10X75

HANGING KNEE RAISE
8X
8X
8X

+ARMEN

---

ZA 8 dec

TBARROWS
20X20
15X40
10X45
8X50
7X55 VPR?

VBAR PULLDOWN
12X47
10X52
10X57
8X62

BOR CABLE
12X70
12X70
12X70

REARDELT FLYS
20X2X8
20X2X8
20X2X8

REARDELT MACHINE FLYS
15X33
15X33
13X33

---

ZO 9 DEC
DB PRESS INCLINE (BENCH BEZET:/)
15X2X14
8X2X18
8X2X18
10X2X18
10X2X18

BENCH
12X40
7X50
ik voelde iets wat irritatie dus de slingshot erbij gepakt
7x60
7x60
7x60

UPRIGHT ROWS
12X35
12X35
12X35

FRONT RAISE
15X10
15X10
15X10
 
Laatst bewerkt:
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven