XXL Nutrition

SP'S BABY'S AND BARBELLS LOG 2024 - RONDE 2

Bezoekers in dit topic

SP1988

Huge Freak
Elite Member
Lid geworden
11 mrt 2014
Berichten
8.823
Karma
14.630
Lengte
1m77
Massa
76kg
Vetpercentage
19%
Zo daar was ik dan, na een lange periode afwezig te zijn geweest hier. Ik had mij voorgenomen om weer te gaan loggen als ik ook serieus met de sport bezig zou zijn. Niet dat dat nu helemaal het geval is, maar zoals te lezen is in mijn logtitel is nummer 3 onderweg! Daar hoort voor mij ook een fit, gezond en sterk lichaam bij. Goed moment dus wat mij betreft om weer te loggen.

Ik was tot ca oktober nog redelijk fanatiek met trainen. Ik heb zelfs nog een vpr gezet op bench (5x70 kg @ rpe 9). Ik trainde toen nog 2-3 x per week. Inmiddels is dat al maanden maar 1 x per week (soms weken niet), dus je raadt ook al dat ik aardig wat spiermasa/kracht ben kwijtgeraakt. Heel zonde! We hebben de laatste maanden enorm drukke maanden gehad (huis verkocht en gekocht, veel overwerken, studie) dus het zat er gewoon even niet in.

In maart gaan we verhuizen dus de uitdaging blijft nog wel om minimaal 2 x per week te trainen, maar daar ga ik wel voor! Ik wil ook meer op mijn voeding letten (dat kan ook een stuk gezonder).

Training van gisteren
Weinig tijd, wel geprobeerd om bijna alle spiergroepen te trainen.
Midday Workout
zondag 11 feb. 2024, 12:52

bootybuilder
Set 1: 40 kg × 10
Set 2: 50 kg × 10
Set 3: 60 kg × 10

hipabduction
Set 1: 105 kg × 23
Set 2: 105 kg × 23
Note: Superset naar voren drop 65 kg

Bench Press (Barbell)
Set 1: 40 kg × 10 @ 7.0
Set 2: 50 kg × 7 @ 7.5
Set 3: 50 kg × 6 @ 7.0

Brede grip
Lat Pulldown (Cable)
Set 1: 57 kg × 8
Set 2: 50 kg × 11
Set 3: 50 kg × 11

Triceps Pushdown (Cable - Vbar
Set 1: 21 kg × 14 @ 9.5
Set 2: 21 kg × 13 @ 9.5
Set 3: 21 kg × 14 @ 9.5

one arm cable curl (Bayesian)
Set 1: 5 kg × 15
Set 2: 7,5 kg × 11

Front+side raises + dropsets
Set 1: 8 kg × 11
Set 2: 8 kg × 10

cross body hammer curl
Set 1: 16 kg × 20
 
Laatst bewerkt:
Zo daar was ik dan, na een lange periode afwezig te zijn geweest hier. Ik had mij voorgenomen om weer te gaan loggen als ik ook serieus met de sport bezig zou zijn. Niet dat dat nu helemaal het geval is, maar zoals te lezen is in mijn logtitel is nummer 3 onderweg! Daar hoort voor mij ook een fit, gezond en sterk lichaam bij. Goed moment dus wat mij betreft om weer te loggen.

Ik was tot ca oktober nog redelijk fanatiek met trainen. Ik heb zelfs nog een vpr gezet op bench (5x70 kg @ rpe 9). Ik trainde toen nog 2-3 x per week. Inmiddels is dat al maanden maar 1 x per week (soms weken niet), dus je raadt ook al dat ik aardig wat spiermasa/kracht ben kwijtgeraakt. Heel zonde! We hebben de laatste maanden enorm drukke maanden gehad (huis verkocht en gekocht, veel overwerken, studie) dus het zat er gewoon even niet in.

In maart gaan we verhuizen dus de uitdaging blijft nog wel om minimaal 2 x per week te trainen, maar daar ga ik wel voor! Ik wil ook meer op mijn voeding letten (dat kan ook een stuk gezonder).

Training van gisteren
Weinig tijd, wel geprobeerd om bijna alle spiergroepen te trainen.
Midday Workout
zondag 11 feb. 2024, 12:52

bootybuilder
Set 1: 40 kg × 10
Set 2: 50 kg × 10
Set 3: 60 kg × 10

hipabduction
Set 1: 105 kg × 23
Set 2: 105 kg × 23
Note: Superset naar voren drop 65 kg

Bench Press (Barbell)
Set 1: 40 kg × 10 @ 7.0
Set 2: 50 kg × 7 @ 7.5
Set 3: 50 kg × 6 @ 7.0

Brede grip
Lat Pulldown (Cable)
Set 1: 57 kg × 8
Set 2: 50 kg × 11
Set 3: 50 kg × 11

Triceps Pushdown (Cable - Vbar
Set 1: 21 kg × 14 @ 9.5
Set 2: 21 kg × 13 @ 9.5
Set 3: 21 kg × 14 @ 9.5

one arm cable curl (Baysian)
Set 1: 5 kg × 15
Set 2: 7,5 kg × 11

Front+side raises + dropsets
Set 1: 8 kg × 11
Set 2: 8 kg × 10

cross body hammer curl
Set 1: 16 kg × 20
Je bent er weer en zelf ben ik toevallig ook weer begonnen met trainen.

Welkom terug en succes!
 
Wajooo ouwe broedkip! Chapeau!

En succes met de weg weer terug naar een fitter lijf.
 
Wajooo ouwe broedkip! Chapeau!

En succes met de weg weer terug naar een fitter lijf.
Ik ben ook wel benieuwd wat voor impact de zwangerschap op jouw lijf zal hebben!
 
Gaat het wel goed met je @Mentat ?
De meeste vaders ontwikkelen tijdens of na de zwangerschap ook wat meer buik en een hoger VP. Ook schijnt het karakter van mannen die vader worden wat milder te worden.
 
Laatst bewerkt:
Welkom terug! Klinkt als een drukke tijd, verhuizen, studeren... een derde ....

Succes en het zal vooral rondom verhuizen wel even wat lastiger zijn om te trainen en gezond te blijven eten... ben zelf in November verhuisd en het is veel werk en er is maar weinig ruimte voor andere dingen dan het hoogst noodzakelijke.
 
De meeste vaders ontwikkelen tijdens of na de zwangerschap ook wat meer buik en een hoger VP. Ook schijnt het karakter van mannen die vader worden wat milder te worden.

Dat is GODVERDOMME helemaal NIET waar, grote EIKEL!!!! :schoot:
 
Gefeliciteerd 😁
 
Welkom terug !! En gefeliciteerd 🙂
Blij weer een serieuze trainster erbij te hebben 👊
 
De meeste vaders ontwikkelen tijdens of na de zwangerschap ook wat meer buik en een hoger VP. Ook schijnt het karakter van mannen die vader worden wat milder te worden.
Tbh, dit lijkt wel op mij van toepassing godverdomme. Binnenkort kan ik weer het trainen oppakken, tot de kleine er is :')
OT: welkom terug, proficiat en succes :D
 
Je bent er weer en zelf ben ik toevallig ook weer begonnen met trainen.

Welkom terug en succes!
Thankss
Wajooo ouwe broedkip! Chapeau!

En succes met de weg weer terug naar een fitter lijf.
🤣

Dankje!
Ik ben ook wel benieuwd wat voor impact de zwangerschap op jouw lijf zal hebben!
Ik ook wel weer! De omstandigheden zijn nu wel wat anders dan de vorige keer (als in minder sporten, meer werken:p).
Welkom terug! Klinkt als een drukke tijd, verhuizen, studeren... een derde ....

Succes en het zal vooral rondom verhuizen wel even wat lastiger zijn om te trainen en gezond te blijven eten... ben zelf in November verhuisd en het is veel werk en er is maar weinig ruimte voor andere dingen dan het hoogst noodzakelijke.
Ty! Ik moet ook zeggen dat niet alle grote life-events vantevoren gepland zijn geweest. Maar goed, het is nu gewoon even door bikkelen😅
Gefeliciteerd 😁
Dankje:)
Ty!
Welkom terug !! En gefeliciteerd 🙂
Blij weer een serieuze trainster erbij te hebben 👊
Dank! Haha, nou helaas niet zo serieus meer. Het zit er nog wel in ergens😶‍🌫️
Tbh, dit lijkt wel op mij van toepassing godverdomme. Binnenkort kan ik weer het trainen oppakken, tot de kleine er is :')
OT: welkom terug, proficiat en succes :D
Jij hebt lekker meegedaan met je vrouw haha?

Dankjewel!!
 
Midday Workout
zaterdag 17 feb. 2024, 14:40

Bench Press (Barbell)
Set 1: 40 kg × 10 @ 7.0
Set 2: 50 kg × 8 @ 7.5
Set 3: 50 kg × 7 @ 7.0
Set 4: 50 kg × 7 @ 8.0

T Bar Row - par grip
Set 1: 40 kg × 12
Set 2: 50 kg × 8
Set 3: 50 kg × 8 @ 8.0

Lat Pulldown (Cable)
Set 1: 50 kg × 8 @ 7.5
Set 2: 50 kg × 9 @ 8.0

Triceps Pushdown (Cable - Straight Bar)
Set 1: 21 kg × 14 @ 8.0
Set 2: 21 kg × 14 @ 9.5
Set 3: 21 kg × 13 @ 9.0
Note: Station zijkant c

Bicep Curl (Cable)
Set 1: 17,5 kg × 12
Set 2: 17,5 kg × 10

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 8 kg × 19
Set 2: 8 kg × 17
Set 3: 8 kg × 17

One arm bicep curl
Set 1: 10 kg × 13
Set 2: 10 kg × 12 @ 9.5


Benen wil ik vandaag gaan doen. Dat is qua energie beter te doen, dan dat ik alles in 1 training gooi. Ik wil morgenavond dan weer UB doen. Het plan is nu om za-zo te trainen (UB/LB) en nog 1 dag UB.

In theorie zou ik dan ook weer progressie moeten kunnen maken, gezien het volume dan ook weer omhoog gaat. Alleen mijn herstel is momenteel ook lang momenteel (min 3-4 dagen), dus training nummer 2 zou in het begin wellicht iets lichter moeten (of met minder volume).

Ook wel interessant of het gaat lukken om tijdens de zwangerschap spiermassa op te bouwen!
 
Zijn je plannen voor een eigen onderneming door gegaan?
Welke van de 30?🤣

Op dit moment ligt de wens er wel om in de toekomst weer als zelfstandige te werken, weliswaar dan als psycholoog. Daar ben ik momenteel nog lang niet! Voor nu bevalt mijn werk in de gezinspsychiatrie nog wel prima. Het is zwaar, maar ik doe ook nog heel veel ervaring en kennis op.
 
Back
Naar boven