Fitness Seller

Sp's comeback log 2022 / BACK TO BM

  • Topic starter SP1988
  • Startdatum
  • Reacties 852
  • Weergaven 53K
  • Volgers 36

Bezoekers in dit topic

Bij het ontbijt 1 en bij de lunch 1. Ik neem verder ook geen cafeïne, anders kom ik moeilijk in slaap😬

En ook geen pre-workout dus :p
 
Overzicht van gisteren.
De teller staat op -2671 calorieën (over 3 dagen) en -0,9 kg (vooral veel vocht).

Tot dusver heb ik er weinig moeite mee. Ik heb wel honger, maar ik heb het druk zat nu om dat te kunnen negeren.

Vanavond staat er o.a. bench/glutes/hams/delts op het programma (@ basis fit)☺
Screenshot_20211103-100428_Connect.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn (baby) dochter is ziek dus ik heb al een paar dagen amper slaap💀

Had eigenlijk liever lekker niks willen doen, maar uiteraard wel gegaan. Ben wat dat betreft een beetje teamnodaysoff😅 Alleen als ik zelf ziek ben is het een ander verhaal of als het echt niet kan.

Geen top training, maar ook niet slecht.

Wo
woensdag 3 nov. 2021, 20:40

Bench Press (Barbell)
Set 1: 40 kg × 12
Set 2: 50 kg × 8 @ 7.5
Set 3: 55 kg × 5
Set 4: 55 kg × 5 @ 7.5
Set 5: 55 kg × 5 @ 8.0

Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 28 kg × 12 @ 7.0
Set 2: 32 kg × 8 @ 8.0
Set 3: 32 kg × 9 @ 8.5
Set 4: 32 kg × 10 @ 9.5 [Failure] VPR dacht ik!

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 12 kg × 18
Set 2: 12 kg × 18 [Failure]
Set 3: 12 kg × 17 [Failure]
Set 4: 12 kg × 17

Reverse Fly (Dumbbell)
Set 1: 12 kg × 20
Set 2: 12 kg × 18

Romanian Deadlift (Dumbbell)
Set 1: 48 kg × 14
Set 2: 48 kg × 15
Set 3: 48 kg × 12

hipthrust machine
Set 1: 37 kg × 15
Set 2: 37 kg × 15
 
Eigenlijk wel benieuwd waarom je db's altijd samentelt?
In de app ooit zo ingevoerd (zo zie ik of er progressie in zit). Noteer het daarom vaak er nog handmatig bij hier op dbb.
 
Ik zit eraan te denken om 5 x per week te trainen i.p.v. 4. Zo kan ik iets meer volume toevoegen (met name voor de benen) en ik verbrand meer kcal wat nu in een cut wel handig is.

Nu doe ik in feite 4 x FB (alleen train ik alle spiergroepen ca 2 x per week, benen vaker). Schema zou dan als volgt zijn:

VR BENEN/ABS
ZA RUG/ARMEN
ZO CHEST/DELTS/ABS
DI QUADS/RUG/ARMEN/ABS
WO HAM/GLUTES/CHEST/DELTS
 
Ja zittend (per 2 dbs). Dus valt mee hoe sterk😜

Daar gaat mijn hoog aanzien naar jou :trollface:

Zo kan ik iets meer volume toevoegen (met name voor de benen) en ik verbrand meer kcal wat nu in een cut wel handig is.

Misschien een raar idee... maar kan je dan niet beter wat low impact cardio toevoegen? Meer volume gaan draaien in een cut gaat
je herstel alleen maar in de weg staan.
 
Daar gaat mijn hoog aanzien naar jou :trollface:



Misschien een raar idee... maar kan je dan niet beter wat low impact cardio toevoegen? Meer volume gaan draaien in een cut gaat
je herstel alleen maar in de weg staan.
🥺

Ik snap je punt wel. Op dit moment is mijn beenvolume echt aan de lage kant, dus ik verwacht zelf dat ik met 1 zware benentraining per week qua herstel goed uit kom. Ik doe sowieso al geen hele zware oefeningen (heeft meer te maken met tijd😅).

Ook voor de armen (met name de triceps), kuiten, buik doe ik heel weinig, dus daar zou ook wat meer kunnen doen zonder dat dit herstel in de weg staat.

Meer traininingsdagen betekent sowieso meer cardio omdat ik meestal naar de sportschool fiets:)
 
Aangezien je een agressieve cut aan het doen bent lijkt het me ook niet heel handig om het volume te verhogen imo.
Intensiteit > volume tijdens een cut.

Maar ik weet niet hoe goed je herstelt natuurlijk.
 
Volg! Welk programma gebruik je om de trainingsessies zo netjes te loggen ?
 
Aangezien je een agressieve cut aan het doen bent lijkt het me ook niet heel handig om het volume te verhogen imo.
Intensiteit > volume tijdens een cut.

Maar ik weet niet hoe goed je herstelt natuurlijk.
Mocht ik inderdaad niet goed herstellen dan schroef ik de intensiteit en/of volume terug, maar ik zit voor mijn doen nu nog op een vrij laag volume overall met weinig echt belastende oefeningen zoals zware squats/deadlift dus ik verwacht zelf dat dit geen issue zal zijn. De cut duurt ook maar 4 weken.

Het komt er in feite op neer dat ik per training in het weekend minder doe (dus is er meer energie voor de rest) en hooguit een oefening of 2 extra voor de benen/armen.
Volg! Welk programma gebruik je om de trainingsessies zo netjes te loggen ?
Welkom:)

De app "strong"
 
Laatst bewerkt:
Zo ziet op het moment het weekend eruit. Dit zou ik dus dan over 3 dagen verspreid gaan doen met een paar extra oefeningen her en der (bijvoorbeeld glute ham raise). Wat precies moet ik nog gaan bekijken (waarschijnlijk qua benen een extra glute oefening).

Volume voor de rug/chest/delts verhoog ik niet. Ik zit daar qua volume/herstel goed op dit moment.

Screenshot_20211104-102827_Strong.jpg
 
Screenshot_20211104-105604_Connect.jpg
 
Back
Naar boven