XXL Nutrition

Sp's comeback log 2022 / BACK TO BM (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Erg sterke lat pulldown in verhouding tot je pull-ups! Bij mij is het net andersom. Ik haal 11 strikte bodyweight pullups, maar 11 pulldowns lukt me absoluut niet met 67 kg!
Pulldown zegt ook niet zoveel (ligt aan de hoeveelheid katrollen en dergelijke):)

Pullups doe ik nooit en ik ben voor mijn lengte ook wat aan de zware kant🙃🐷 Toch wil ik ze wel weer 2 x in de week gaan doen. Dan maar 1 tot 5 reppers voor nu tot ik weer ga cutten😅
 
Laatst bewerkt:
Ging lekker vanavond. Mijn baby dochter slaapt de nachten ook weer door🙏 Ik merk dat ik veel meer energie weer heb tijdens het trainen.

Evening Workout
woensdag 24 nov. 2021, 18:59
BENEN/DELTS

Leg Press 45 graden plate loaded
Set 1: 155 kg × 15
Set 2: 175 kg × 13
Set 3: 195 kg × 12 @ 8.5
Set 4: 195 kg × 12 @ 9.5

Romanian Deadlift (Dumbbell)
Per 2 dbs
Set 1: 48 kg × 15 @ 8.0
Set 2: 48 kg × 15 @ 8.0
Set 3: 48 kg × 15 @ 8.0
Volgende training verhogen...

Hip Thrust (Barbell)
Banded
Set 1: 60 kg × 10
Set 2: 60 kg × 10
Set 3: 60 kg × 10

Leg Extension (Machine)
Set 1: 91,5 kg × 10
Set 2: 91,5 kg × 11
Set 3: 91,5 kg × 11 [Failure]

Overhead Press (Dumbbell)
Per 2 dbs
Set 1: 32 kg × 10 @ 8.0
Set 2: 36 kg × 9 @ 9.5 PR!
Set 3: 36 kg × 8 @10
Whoo niet gedacht dat ik 18 kg zou kunnen.. verschil tussen incline db bench press en ohp is wel klein momenteel😅

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 16 kg × 12
Set 2: 16 kg × 12
Set 3: 16 kg × 10

SUPERSET
rear delt flys staand
Set 1: 16 kg × 20
Set 2: 16 kg × 20
Set 3: 16 kg × 20

Front Raise (Barbell)
Set 1: 12,5 kg × 13
Set 2: 12,5 kg × 11
Set 3: 12,5 kg × 11
 
Laatst bewerkt:
Ik heb echt serieus een haatverhouding met hipthrust. Het doet mij gewoon serieus pijn, ik zit nooit in de juiste positie.. kortom.. het is een frustrerende oefening😬😬😬

Het is dat ik het wel serieus goed voel in de glutes, anders had ik hem voor eeuwig verbannen🤣
 
Ik heb echt serieus een haatverhouding met hipthrust. Het doet mij gewoon serieus pijn, ik zit nooit in de juiste positie.. kortom.. het is een frustrerende oefening😬😬😬

Het is dat ik het wel serieus goed voel in de glutes, anders had ik hem voor eeuwig verbannen🤣
Waar heb je pijn dan tijdens die oefening?
 
Waar heb je pijn dan tijdens die oefening?
Op de plek waar de bb rust *ondanks dat ik er een pussypad op doe* en ook bij mijn rug. Dit heb ik niet als ik vanaf een schijf thrust (ook niet bij hogere gewichten), maar wel op deze manier (zonder pauze onderin).

Ik zal het eens filmen en jou taggen.. wellicht doe ik het fout.
 
Op de plek waar de bb rust *ondanks dat ik er een pussypad op doe*. Dit heb ik niet als ik vanaf een schijf thrust (ook niet bij hogere gewichten), maar wel op deze manier.

Ik zal het eens filmen en jou taggen.. wellicht doe ik het fout.
Rust de bb op bot? Rust de bb op een andere plek dan als je je benen op een schijf plaatst? Heeft het mogelijk met je lange benen te maken?

Ik weet niet waar hij zou moeten rusten, maar bij de snatch is het advies om het contact boven (en dus niet op) het schaambot te hebben.
 
Rust de bb op bot? Rust de bb op een andere plek dan als je je benen op een schijf plaatst? Heeft het mogelijk met je lange benen te maken?

Ik weet niet waar hij zou moeten rusten, maar bij de snatch is het advies om het contact boven (en dus niet op) het schaambot te hebben.
Mijn ervaring is dat de barbell niet op je schaambeen ligt maar net eronder op je bovenbeen. En dat kan behoorlijk gevoelig zijn.
 
Rust de bb op bot? Rust de bb op een andere plek dan als je je benen op een schijf plaatst? Heeft het mogelijk met je lange benen te maken?

Ik weet niet waar hij zou moeten rusten, maar bij de snatch is het advies om het contact boven (en dus niet op) het schaambot te hebben.
Ik denk inderdaad dat ik de bb net anders plaats als er een schijf onder zit (waarschijnlijk net iets hoger).
 
Mijn ervaring is dat de barbell niet op je schaambeen ligt maar net eronder op je bovenbeen. En dat kan behoorlijk gevoelig zijn.
Ja het lastige is dat het of op het schaambot ligt of op het heupbot😬 Ik zal er volgende keer extra opletten wat ik precies doe etc.
 
Ik denk inderdaad dat ik de bb net anders plaats als er een schijf onder zit (waarschijnlijk net iets hoger).
Anders bij de setup met schijf iemand even vragen een streepje op je benen te tekenen, dan heb je wat te mikken.

Mijn ervaring is dat de barbell niet op je schaambeen ligt maar net eronder op je bovenbeen. En dat kan behoorlijk gevoelig zijn.
Dan ligt de bb idealiter in de hip crease?
 
Dan ligt de bb idealiter in de hip crease?
Ja maar je duwt de barbell van je af tegen je been bij zakken. Althans ik strek mijn armen en dan duw je hem tegen de verre kant van de hip crease zeg maar. Als je snapt wat ik bedoel.
 
Op de plek waar de bb rust *ondanks dat ik er een pussypad op doe* en ook bij mijn rug. Dit heb ik niet als ik vanaf een schijf thrust (ook niet bij hogere gewichten), maar wel op deze manier (zonder pauze onderin).

Ik zal het eens filmen en jou taggen.. wellicht doe ik het fout.
Dat mag altijd :)

Ik leg de bar altijd net onder de heupbotjes. Dan drukt het eigenlijk, bij mij in ieder geval, op geen één bot.
Screenshot_2021-11-24-21-56-29-557_com.miui.videoplayer.jpg

Onder dat bergje zeg maar, en net boven het schaambeen.

Over je rug durf ik niet meteen wat te zeggen omdat ik je houding niet ken. Misschien is je bankje te hoog waardoor je een te harde "scoop" beweging maakt? In mijn basic fit hebben ze iig geen één geschikt bankje om te hip thrusten.
Recht voor je blijven kijken, naar één punt tijdens de hele set, kan ook helpen. Sommige mensen duwen hun hoofd helemaal naar achter tijdens de thrustbeweging waardoor je ook al je tensie verliest in je romp.
 
Ja maar je duwt de barbell van je af tegen je been bij zakken. Althans ik strek mijn armen en dan duw je hem tegen de verre kant van de hip crease zeg maar. Als je snapt wat ik bedoel.
Ja dat is indd ook het punt waar het waarschijnlijk mis gaat bij mij. Het verschuift bovenin.
 
Dat mag altijd :)

Ik leg de bar altijd net onder de heupbotjes. Dan drukt het eigenlijk, bij mij in ieder geval, op geen één bot.
Bekijk bijlage 541851
Onder dat bergje zeg maar, en net boven het schaambeen.

Over je rug durf ik niet meteen wat te zeggen omdat ik je houding niet ken. Misschien is je bankje te hoog waardoor je een te harde "scoop" beweging maakt? In mijn basic fit hebben ze iig geen één geschikt bankje om te hip thrusten.
Recht voor je blijven kijken, naar één punt tijdens de hele set, kan ook helpen. Sommige mensen duwen hun hoofd helemaal naar achter tijdens de thrustbeweging waardoor je ook al je tensie verliest in je romp.
Dit is waar het wel goed ging (geen pijn iig, houding zal nog beter kunnen waarschijnlijk), maar zonder schijven gaat er toch iets "mis".

Te harde scoopbeweging zou inderdaad kunnen.

 
Dit is waar het wel goed ging (geen pijn iig, houding zal nog beter kunnen waarschijnlijk), maar zonder schijven gaat er toch iets "mis".

Te harde scoopbeweging zou inderdaad kunnen.

Ik denk dat je bankje inderdaad te hoog is om een dead stop HT te doen zonder de schijven, waardoor je automatisch die scoopbeweging gaat maken in het begin van de beweging (omdat het gewoon te diep is).
Een lager bankje zou in dat geval wel helpen denk ik.
 
Bovenrand van het bankje vlak onder je schouderbladen en niet op je schouderbladen?
 
Bovenrand van het bankje vlak onder je schouderbladen en niet op je schouderbladen?
Het bankje moet net onder je schouderbladen raken als je op de grond zit, zodat wanneer je omhoog komt je volledige schouderbladen op het bankje komen te liggen.
 
Het bankje moet net onder je schouderbladen raken als je op de grond zit, zodat wanneer je omhoog komt je volledige schouderbladen op het bankje komen te liggen.
Precies wat ik bedoel.
 
Bovenrand van het bankje vlak onder je schouderbladen en niet op je schouderbladen?
Yes, dat is inderdaad waar ik vanuit start.

Ik bedacht mij wel dat ik meestal enkel een hempje draag, dus misschien kan ik beter mijn trui even aan doen. Nu is het ook vooral ongemakkelijk, niet per se pijnlijk bij mijn rug.
 
Bp heb ik omgeruild voor boardpress omdat ik nog behoorlijk wat spierpijn heb in de chest. Ik kan morgen helaas niet trainen i.v.m. een praktijkdag dus dan maar zo. Wel beetje kut met die nieuwe maatregelen, ik kan maandag dus niet trainen🥺😭

Ik ga dus dan maar dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag trainen volgende week. Het is niet anders. Helaas moet ik er wel wat studietijd voor opofferen. Ik snap ook serieus niet waar dit goed voor zou moeten zijn, maar goed, ik snap wel meer plannen van het kabinet niet🙃

Evening Workout
vrijdag 26 nov. 2021, 19:22

board press
Set 1: 40 kg × 12
Set 2: 50 kg × 10
Set 3: 60 kg × 8
Set 4: 70 kg × 4
Set 5: 60 kg × 10
Set 6: 60 kg × 8
Set 7: 60 kg × 10 @9
Lastige is wel om in positie te komen omdat het plankje moet blijven liggen. Ik lag daardoor wel ietsje vlakker dan anders.

Pull Up (gym bw 80 kg🐷)
Strict en super langzaam zakken
Set 1: 2 reps
Set 2: 2 reps
Set 3: 2 reps @ 9.0
Set 4: 2 reps @ 9.0
+ 3 reps totaal
Toch wel lekker weer! Nu rustig elke week een rep (of meer erbij). Moet ik niet nog veel zwaarder worden😬

Lat Pulldown (Cable)
Kneeling / parallel grip bar
Set 1: 91 kg × 12
Set 2: 91 kg × 10
Set 3: 91 kg × 10

T Bar Row (nieuw!)
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 50 kg × 8
Set 3: 50 kg × 12 @ 10.0 laatste 4 beetje cheatreps

Bicep Curl (Dumbbell)
Per 2 / crossbody/ alternated
Set 1: 28 kg × 14 +2 kg (14 kg db)
Set 2: 28 kg × 14 @ 10.0
Set 3: 28 kg × 14
Set 4: 24 kg × 20

Triceps Pushdown (Cable - V Bar)
Set 1: 49 kg × 14
Set 2: 49 kg × 12 @ 9.5
Set 3: 49 kg × 12 @ 10.0
Set 4: 49 kg × 12 @ 10.0

high cable bicep curl
Set 1: 15 kg × 12

Bicep Curl (Cable)
Set 1: 42 kg × 10 @ 10.0 (of 49 kg...was het vergeten)
Mijn vervoer was iets eerder, daarom nog snel 1 set bicep cable curl gedaan om het af te maken
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven