MuscleMeat

SP'S POSTPARTUM CUT LOG 2021

Meedoen aan de big-t contest.. ja/nee?

  • JA NATUURLIJK!!

    Stemmen: 9 81,8%
  • NEEEHH slecht plan..lekker focussen op je baby

    Stemmen: 1 9,1%
  • Nou.. uhm... geen idee

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ja, in 2022

    Stemmen: 1 9,1%

  • Totaal stemmers
    11

Bezoekers in dit topic

SP1988

Huge Freak
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
11 mrt 2014
Berichten
8.845
Waardering
14.693
Lengte
1m77
Massa
76kg
Vetpercentage
19%
Allemaal nog de beste wensen!!😁

Ik begin lekker het nieuwe jaar met een nieuwe log en vanaf nu zal ik aan 1 stuk door gaan cutten zonder onderbreking.

Startpunt ca 78,4 kg (paar dagen terug). Morgen ga ik wel even weer wegen/meten. Vanaf vandaag ben ik weer gestart met IIFYM op ca 2300 kcal.

Inmiddels heb ik 2 maanden niet meer getraind dus qua massa is er voor mijn gevoel weinig over. Maar goed, zolang de sportschool dicht blijft focus ik mij op vetverlies. Voor de zwangerschap woog ik 71 a 72 kg met 18% vet. Nu sta ik denk ik op +30% vet🤭 Aan het einde van mijn cut woog ik maar 66 kg en 13% vet dus je kan je voorstellen dat ik niet bepaald gelukkig ben met mijn huidige shape. Gelukkig heb ik daar wel wat moois voor terug gekregen😁

2300 calorieën lijkt mij een goed uitgangspunt. Mijn huidige verbruik is niet te berekenen omdat ik nog 100% borstvoeding geef. Ik probeer sowieso 1 a 2 x per dag te wandelen en vanaf deze week ga ik er ook bij boksen. De bokszak hangt eindelijk😅 Voor de rest doe ik er wat buikspier en glute oefeningen bij en de rest komt wel weer in de sportschool.

Voeding vandaag!

Screenshot_20210103-163357_Samsung Internet.jpg
 
Misschien een domme vraag hoor. Kan het cutten geen kwaad aangezien je nog borstvoeding geeft? Ik dacht altijd dat die afvalstoffen ook in je borstvoeding terechtkomen, want een negatief effect zou hebben op de kleine.
Of is dit achterhaald?
 
Misschien een domme vraag hoor. Kan het cutten geen kwaad aangezien je nog borstvoeding geeft? Ik dacht altijd dat die afvalstoffen ook in je borstvoeding terechtkomen, want een negatief effect zou hebben op de kleine.
Of is dit achterhaald?
Geen domme vraag hoor:)

Er is geen onderzoek te vinden waar uit blijkt dat dit gebeurd (tenminste, als iemand dit kan vinden dan lees ik dat graag:)). Enige is wel dat de melkproductie terug kan lopen, dus daar moet ik wel rekening mee gaan houden.

Ik wil zo lang als mogelijk BV geven dus dat is voor mij wel een reden om de calorieën weer wat op te hogen. Tot die tijd hoop ik toch minimaal 500 g per week af te vallen tot ik weer ga trainen (dan focus ik mij meer op centimeters, huidplooi, spiegel etc.).
 
Geen domme vraag hoor:)

Er is geen onderzoek te vinden waar uit blijkt dat dit gebeurd (tenminste, als iemand dit kan vinden dan lees ik dat graag:)). Enige is wel dat de melkproductie terug kan lopen, dus daar moet ik wel rekening mee gaan houden.

Ik wil zo lang als mogelijk BV geven dus dat is voor mij wel een reden om de calorieën weer wat op te hogen. Tot die tijd hoop ik toch minimaal 500 g per week af te vallen tot ik weer ga trainen (dan focus ik mij meer op centimeters, huidplooi, spiegel etc.).
Thanks! Ben benieuwd, ga je zeker weer volgen ;)
 
In again!!
 
Ook in natuurlijk!
 
Welkom allemaal weer!:D

Vandaag even weer gewogen en ik sta nu op 76.9!

Zal wel veel vocht af zijn gegaan. Even zien hoe het nu loopt en of de kcal misschien nog iets moeten worden opgehoogd.

Meten doe ik morgen even weer.

IIFYM dagmenu gisteren

Screenshot_20210105-111343_Chrome.jpg


20210104_110141.jpg

Homemade appelkaneelkoekjes
IMG-20210103-WA0000.jpg


Nasi goreng
 
Weer gewogen vandaag.. 76.2 kg😱 Dat gaat wel erg snel! Ook een goed punt om weer met avatar nutrition te gaan werken. Dan hoef ik zelf geen calorietargets in te stellen en het vocht is nu wel geloosd.

Huidige maten en doel (maten van maart 2020)

Gewicht
76,2 -> 72
TAILLE
72 -> 69
BUIK
94 -> 87
BILLEN
106,5 -> 101
BENEN
63,5 -> 61
HUIDPLOOI
9.5 MM / 6,5 MM
 
Gisteren voor het eerst gebokst.. Erg fijn!! Nu ziek spierpijn in mijn rug🤭 Ik had eigenlijk spierpijn in mijn schouders verwacht maar ok. Naast ca 20 min boksen heb ik 3 X 20 de schuine buikspieren getraind. Het is een begin!!

Ik ga nu even de benen trainen (Of eigenlijk vooral de billen), flesje met afgekolfde melk staat klaar zodat ik alle oefeningen kan afmaken😅

Gisteren heb ik minder kcal gehad dan gepland. Het was een drama avond met de baby. Ze was moe dus haar naar bed gebracht rond 6 uur. Had ze last van reflux dus even getroost, omhoog gehouden en opnieuw naar bed. Na de 6e poging en inmiddels rond half 9 in de auto gestapt maar slapen.. ho maar!!!! Wel hard huilen dus snel naar huis. Uiteindelijk wou ze pas na de laatste voeding (met moeite en zwaar oververmoeid) slapen rond 11 uur.

Vandaag is ze voor het eerst snel in slaap gevallen in de cosleeper en inmiddels slaapt ze nu al bijna 3 uur. Voor de meeste baby's normaal, maar hier echt een uitzondering 🙈 Hopelijk zet dit door en heb ik ook weer wat aan de avonden.

Voor de rest bevalt het leven met een baby (en tienerdochter) prima!! We zaten al te grappen over een 3e🤭 Dat ondanks de moeilijke avonden, zware bevalling en mijn lijf die niet meer lijkt op mijn "fitte" shape. Of ik dat ook ga doen is nog de vraag, maar ik sluit het niet helemaal uit.

Nu is het in ieder geval eerst tijd om weer in vorm te komen, zowel lichamelijk als geestelijk!
 
Doel voor 2021

Foto's zijn in dezelfde week gemaakt. Toen was ik het meest content met mijn shape qua volheid en droogheid (al was dit zeker niet op mijn droogst..ook niet op mijn sterkst😅).

Screenshot_20210107-152205_Photos.jpg
Screenshot_20210107-152130_Photos.jpg
Screenshot_20210107-151934_Photos.jpg
 
Ik had nog niet gezien dat je een nieuwe log bent gestart.
Uiteraard ga ik terug volgen!

Mooi doel, maar pin je er niet te erg op vast.
Met jouw toewijding aan trainen en voeding komt het op termijn zeker en vast terug goed, maar geef het voldoende tijd :).

Cutten op 2300kcals, damn wat een droom :heart: .
 
Ik had nog niet gezien dat je een nieuwe log bent gestart.
Uiteraard ga ik terug volgen!

Mooi doel, maar pin je er niet te erg op vast.
Met jouw toewijding aan trainen en voeding komt het op termijn zeker en vast terug goed, maar geef het voldoende tijd :).

Cutten op 2300kcals, damn wat een droom :heart: .
Welkom weer!

Natuurlijk zijn de omstandigheden nu wel anders met de baby erbij, maar als ik dat enigzins kan benaderen dan zou dat mooi zijn! Het verliezen van vet is nooit zo'n probleem geweest. Terug massa bouwen gaat wel meer tijd kosten, maar als dat eerder is gelukt dan moet dat zeker weer kunnen! Hopelijk dan zonder alle belemmerende factoren zoals corona, operatie, zwangerschap, blessures🙈

Ben indd niet rouwig om de kcals haha.. al is de honger net zo erg😶
 
Voor de rest bevalt het leven met een baby (en tienerdochter) prima!! We zaten al te grappen over een 3e🤭
Bij de volgende komen de moeilijke blikken en voorzichtige vragen:
Ben je de moeder, de grootmoeder, de tante, of de oudere zus? :p
 
Bij de volgende komen de moeilijke blikken en voorzichtige vragen:
Ben je de moeder, de grootmoeder, de tante, of de oudere zus? :p
Heel genant dat...
Toen ik in het lager onderwijs zat en mijn mama me kwam ophalen kreeg ik ook soms vraag of ze mijn oma was :(.
In die tijd kregen vrouwen natuurlijk nog vaker kinderen in hun begin 20-er jaren en niet halverwege de 30.
Ik denk dat die vraag nu al minder gesteld zou worden, er zullen nu wel meer 40-ers zijn die hun kinderen tussen 7-12 gaan ophalen aan de schoolpoort :).

Welkom weer!

Natuurlijk zijn de omstandigheden nu wel anders met de baby erbij, maar als ik dat enigzins kan benaderen dan zou dat mooi zijn! Het verliezen van vet is nooit zo'n probleem geweest. Terug massa bouwen gaat wel meer tijd kosten, maar als dat eerder is gelukt dan moet dat zeker weer kunnen! Hopelijk dan zonder alle belemmerende factoren zoals corona, operatie, zwangerschap, blessures🙈

Ben indd niet rouwig om de kcals haha.. al is de honger net zo erg😶
Als de gyms nu weer eens zouden openen, dan wordt dat ook ineens een stuk makkelijker :sad: .
 
Heel genant dat...
Toen ik in het lager onderwijs zat en mijn mama me kwam ophalen kreeg ik ook soms vraag of ze mijn oma was :(.
In die tijd kregen vrouwen natuurlijk nog vaker kinderen in hun begin 20-er jaren en niet halverwege de 30.
Ik denk dat die vraag nu al minder gesteld zou worden, er zullen nu wel meer 40-ers zijn die hun kinderen tussen 7-12 gaan ophalen aan de schoolpoort :).


Als de gyms nu weer eens zouden openen, dan wordt dat ook ineens een stuk makkelijker :sad: .
Ja inderdaad ALS de gyms open gaan😶
 
Het ging er mij om dat haar dochter dan net tienermoeder zou kunnen zijn.
Zussen heb ik al voorbij horen komen, maar dat zal wel een versiertruc zijn geweest🤣

Ben benieuwd of mensen over een paar jaar gek naar mijn dochter gaan kijken als ze met haar zusje op pad gaat🤭
 
Niet veel te melden. Ik eet nog volgens schema. Wel vandaag een geschatte avond maaltijd, namelijk vietnamees 🥰 Dit keer een medium ipv XL🤭 Gelukkig zitten er relatief weinig calorieën in (gewokt rundvlees met een noodle salade).

Helaas ben ik nog niet aan sporten toegekomen. Blijft passen en meten soms. Zodra de gyms open zijn dan gaat mijn vent oppassen. Dat zijn dan kostbare uren die hij moet opofferen, maar dat doet hij met alle liefde! Mijn schoonmoeder gaat in het weekend oppassen dus 4-5 x sporten gaat zeker lukken:) Ik kijk er in ieder geval heel erg naar uit! Mentaal gezien ben ik ook echt klaar met de lockdown😬
 
Back
Naar boven